شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
استاندار خوزستان در آیین افتتاح دانشکده کشاورزی رامین:
استاندارخوزستان نسبت به ارایه کمک های مالی ازمحل اعتبارات استانی برای حل مشکلات دانشگاه رامین قول مساعد داد و افزود: قول می دهیم امکاناتی را لحاظ کنیم تا باتوجه به محدودیت هایی که وجود دارد , اقداماتی صورت گیرد تا بلایی که بر سر دانشگاه شهید چمران اهواز آمد بر سر این دانشگاه نیاید.
عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان عصرشنبه درآیین افتتاح دانشکده کشاورزی رامین درشهرملاثی به نقش محوری دانشگاهها درتوسعه علم و فناوری برای کمک به تحقق توسعه پایداراشاره کرد و گفت :  یکی از مشکلات مراکز دانشگاهی ما بعد از انقلاب , این است که به گونه ایی با ساختار حکومتی و دولتی نزدیک شده اند که رسالت اصلی و مهم خود را رها نموده اند.

   استاندارخوزستان افزود:  متأسفانه به همین خاطر اغلب مراکز، دستور العمل ها و ابلاغیه های که از سوی ساختار و رأس هرم اجرایی , ابلاغ می شد را بدون هیچ تعرض و به چالش کشیدن هایی پذیرفتند .

   مقتدایی افزود:  برای جبران این ناکارامدی ها باید تمام  توان خود را برای ایفای نقش محوری و ذاتی دانشگاهها ایفا کنیم . امیدواریم که وجود این دانشگاه فرصت های جدیدی را برای  این منطقه به وجود آورد.

  استاندارخوزستان با ابرازامیدواری نسبت به اینکه دانشگاه رامین فرصت های جدیدی برای منطقه خلق کند , گفت: : مراکز علمی و دانشگاهی مجموعه رسالت های علمی و تخصصی محض دارند که در آن خلق شده و شأن نزول آنان نیز برای ایجاد خدمات تخصصی و علمی است.

  مقتدایی افزود:  امروز از یک بابت خوشحالیم که توفیقی حاصل شده و در یک مرکز علمی و دانشگاهی حضور پیدا کردیم  و از طرف دیگر متأسفیم که بارها از مقابل یک مرکز علمی گذشته و متوجه نشده ایم که در درون آن چه می گذرد، به هر حال تصور من این است که وضعیت این دانشگاه با توجه به قدمت تاسیس آن که  به سال 1334 برمی گردد، فراز و فرود هایی  داشته وهم اکنون  درشرایط مطلوبی نیست اما بااین وجود  ازمسوولان ادواری آن که  بالأخره بیش از 2 هزار دانشجو و هیات علمی را درآن جمع کرده اند که با حداقل امکانات به صورت یک مرکز علمی با کارنامه خوب , فعالیت می کند قدردانی می شود.

استاندارخوزستان نسبت به ارایه کمک های مالی  ازمحل اعتبارات استانی برای  حل مشکلات دانشگاه رامین قول مساعد داد و افزود: قول می دهیم امکاناتی را لحاظ کنیم تا باتوجه به محدودیت هایی که وجود دارد , اقداماتی صورت گیرد  تا بلایی که بر سر دانشگاه شهید چمران اهواز آمد بر سر این دانشگاه نیاید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: متأسفانه تخصص ما این است که ستاره ها را کم می کنیم و این مورد نیز شاید به زمانی برگردد که ما هنوز دیپلم نگرفته بودیم، در آن زمان بیشترین مرکزی که من میل داشتم در آن خدمت کنم همان بخش ملاثانی و علاقه مندی به بخش کشاورزی بود و اکنون می خواهم بگویم که بسیار متأسفم.  باید این کم کاری هایی که صورت گرفته است را جبران کنیم و در این راستا نیز اولین کاری که انجام خواهیم داد این است که  محدوده دانشگاه رامین  را قفل و بست زده تا تعرضی دراراضی آن صورت نگرفته و درخواستی از جانب کسی روی این زمین ها نباشد.

مقتدایی بیان کرد: از معاونت عمرانی استانداری نیز می خواهم به وسیله اداره کل دفتر فنی خود هماهنگی را بین شهرداری های مربوطه انجام داده و نسبت به محوطه سازی برای این دانشگاه اقدام کنند و قول می دهیم که این موارد را انجام داده و از اعتبارات استانی نیز چیزی کمتر از سال گذشته به شما تعلق نخواهد گرفت.

وی ادامه داد:  ما باید مشکلات را در منطقه به فرصت تبدیل کنیم و با ایجاد همکاری میان دانشگاه و شهرستان و ایجاد ارتباط عاطفی با مردم محل از طریق تعامل اجتماعی باعث افزایش تعلق خاطر اهالی به دانشگاه شد. استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه با داشتن مرجعیت علمی و تخصصی باید به نوعی عمل کند تا افراد بیشتری را پوشش قرار دهد انتظار من این است که مراکز علمی مثل آنچه که ازبابت فعالیت دانشگاه نفت درآبادان شاهد بوده و هستیم , تاثیرخود را درمنطقه بگذارند چون درکناراین اثرگذاری علمی است که رسالت هایی بردوش مسوولان آن نیز گذاشته می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار