اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: دستگاه های حفار TBM، تا 15 روز دیگر به زیر رودخانه کارون خواهد رسید تا نخستین تجربه حفاری زیر رودخانه در شهر اهواز آغاز شود.

عباس هلاکویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه های حفار TBM هم اینک از سمت خیابان نادری غربی اهواز به یکصد متری رودخانه کارون رسیده اند.

وی با بیان اینکه حفاری در زیر رودخانه در فاصله 22 متری از کف آن انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه عرض رودخانه در این قسمت حدود 550 متر است، که در مجموع کار آماده سازی و حفاری به مدت سه ماه انجام خواهد شد.

هلاکویی ادامه داد: در حفاری زیر رودخانه با همین دستگاه های حفار کار می شود و نیاز به تجهیزات جدید و خاصی وجود ندارد اما به دلیل اینکه نخستین تجربه سازمان در حفاری زیر رودخانه است، از رانندگان، کارشناسان و پیمانکارانی که این دستگاه ها را تولید کرده اند، کمک و مشاوره گرفته می شود.

وی از سفر کارشناسان فرانسوی در روزهای آینده به این منظور به اهواز

خبر داد و گفت: حرکت دستگاه های حفار در زیر رودخانه با همان شتاب در خشکی، و 12 تا 15 متر در روز حفاری خواهد بود.

هلاکویی با اشاره به حساسیت کار حفاری در زیر رودخانه اظهار کرد: در حفاری زیر خشکی اگر نشتی صورت گیرد با خاک پر خواهد شد اما در زیر رودخانه اگر نشتی باشد آب به تونل ها نفوذ می کند و تا ایستگاه فرودگاه سرازیر می شود، بنابر این تمام تدابیر امنیتی و حفاظتی در این حفاری در خصوص گرفته شده و کوچکترین اشتباه نباید وجود داشته باشد.

پروژه قطار شهری اهواز 46 کیلومتر تونل رفت و برگشت دارد که بخشی از آن در زیر رودخانه کارون انجام می شود.

مسیرخط 1 قطار شهری اهواز که در دست اجرا است، به طول تقریبی 23کیلومتر، شمال شرقی این شهر را با عبور از بخش مرکزی شهر و رودخانه کارون به جنوب غربی شهر متصل می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار