اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه
بسم الله الرحمن الرحیم
 سال 1394، برابر با شصت سالگی دانشگاه شهید چمران اهواز است. دانشگاهی که در پیشینه خود شاهد سال های پر فراز و نشیب و رخدادهای تلخ و شیرین بوده است.

   حضور دانشگاهیان در کنار مردم و در متن اجتماع از جمله مبارزه با استبداد شاهنشاهی، شرکت در دفاع مقدس و مهمتر از همه، انجام پژوهش های علمی و فرهنگی و آموزش و تربیت نیروی کارشناسی و متخصص را می توان به عنوان نمونه های برجسته ای از همراهی دانشگاهیان با مردم برشمرد.

   امروز و در آستانه شصتمین سالگرد تاسیس این مرکز بزرگ علمی و آموزشی، آنچه بیش از گذشته خود نمایی می کند، لزوم پاسداشت و نکوداشت شش دهه کوشش خستگی ناپذیر اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه است. از این رو، ضروری به نظر می آید تا از راه های گوناگون شاغلان و بازنشستگان این دانشگاه مورد تکریم و خانواده های دانشگاهیان متوفا مورد تفقد و احترام قرار گیرند.

   در این راستا، راه اندازی انجمن صنفی اعضای هیات علمی و انجمن صنفی کارکنان دانشگاه و تقویت کانون بازنشستگان دانشگاه، به عنوان حلقه پیوند میان دانشگاهیان با مدیران دانشگاه می تواند گام نخست برای این تفقد و تکریم و احترام باشد.

   در این میان، لزوم توجه به نقش استادیاران جوان دانشگاه ، به عنوان سرمایه گرانقدر آینده و رسیدگی به امور رفاهی و استخدامی ایشان و فراهم آوردن زمینه های مشارکت آنان در فرآیند تصمیم گیری ها، باید در صدر برنامه های بلند مدت مدیریت دانشگاه قرار گیرد.

   از سوی دیگر، کوشش تک تک دانشگاهیان برای تحقق همدلی و هم زبانی میان ملت و دولت که نماد آن در دانشگاه، همکاری با مدیریت دانشگاه و کمک به مدیران برای رسیدگی هر چه بهتر به امور دانشگاه و توسعه علمی و فرهنگی و برقراری آرامش و امنیت در دانشگاه است؛ جلوه ای از لبیک گویی به پیام نوروزی مقام معظم رهبری است.

 با اعتراف به عقب ماندگی این دانشگاه در زمینه های عمرانی، رفاهی و علمی و روشن بودن این موضوع که وضعیت مالی و توسعه ای آن، متناسب با عمر شصت سالگی و کوشش های سلسله مدیران در شش دهه گذشته نیست، از مقامات محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می خواهیم تا با اصلاح و بهبودی پایه بودجه دانشگاه و اختصاص اعتبارات ویژه، برای همیشه به این عقب ماندگی پایان دهند.

 لزوم توجه مقامات اجرایی و مذهبی استان خوزستان به امر آموزش عالی و حمایت و پشتیبانی بیشتر، از دانشگاه ها به عنوان مقدمه ای برای توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان، امر ضروری به نظر می رسد. از این رو، انتظار می رود تا مقامات محترم قضایی و امنیتی استان و شهر اهواز، بر توجه خویش به این دانشگاه بیفزایند و دست زمینخواران را از حریم دانشگاه که پی و بنیان آن، شصت سال پیش، دقیقا در محل کنونی گذاشته شده است، کوتاه نمایند.

این انجمن ضمن عرض شادباش به مناسبت فرارسیدن شصت سالگی دانشگاه شهید چمران اهواز، تندرستی و بهروزی برای همه مستخدمان این دانشگاه آرزو می کند و از خداوند بزرگ موفقیت همگان را خواهان است.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
فروردین 1394
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار