اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
با اجرای یک طرح مطالعاتی در مناطق نفتخیز جنوب
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اجرای یک طرح مطالعاتی و تحقیقاتی، امکان استفاده از مالچ پایه گیاهی را به جای مالچهای پایه نفتی در استان خوزستان بررسی می کند.

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE ) اين شركت در توضیح بیشتر در این باره گفت: به تازگی بررسی استفاده از مالچ پایه گیاهی در این شرکت در دستور کار قرار گرفته که سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد. ابراهیم منصورنژاد افزود: یکی از راههای مهار ریزگردها و کاهش آلاینده ها در استان خوزستان مالچ پاشی بیابانهای مستعد است که این شرکت در سالهای اخیر در این زمینه نسبت به اجرای آن در مناطق پیرامونی تاسیسات خود اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: مالچی که این شرکت و دیگر دستگاههای مرتبط برای پوشش اراضی شن و ماسه ای خوزستان مورد استفاده قرار می دهند از پالایشگاهها خریداری می شود و این نوع مالچ با پایه نفتی است که ممکن است برای محیط زیست مضراتی داشته باشد.منصور نژاد گفت: در این زمینه کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب با مراکز پژوهشی در خصوص تولید مالچ گیاهی سازگار با محیط زیست، در حال مذاکره هستند.

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE ) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: این شرکت پیش از بروز پدیده گرد و غبار در استان خوزستان نیز نسبت به تثبیت شنهای روان از طریق مالچ پاشی و درختکاری اهتمام داشته است. پدیده گرد و غبار با غلظت چندبرابر حد مجاز مدت زمانی است استان خوزستان و استانهای همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار