شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
محمد رضا رضایی مدیرفرودگاه آبادان  از بیش از 3 هزار و 500 دقیقه تاخیر در روند انجام پروازهای فرودگاه آبادان سال 93  تحت تاثیر پدیده گردوغبار خبرداد .
وی با اعلام این خبر گفت :  در سال 93 بیش از 3 هزار و نهصد  پرواز در باند فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشته که بطور میانگین سهم هرپرواز از مجموع تاخیرات پروازی  ، زمانی برابر با یک ونیم دقیقه می باشد .
رضایی با اشاره به تاثیر بسیار بالای پدیده گردوغبار در روند اجرای عملیات پروازی خاطرنشان نمود : براساس آمار ثبت شده بیش از 90 درصد تاخیرات پروازی ناشی از دیدکم متاثر از پدیده گردوغبار بوده است .
ایشان تصریح کرد : در سال 93 بیش از 430 هزار مسافر فرودگاه آبادان را به عنوان معبر ورودی و خروجی سفر خود انتخاب کرده اند . 
مدیرفرودگاه آبادان در خصوص راهکارهوانوردی  این موضوع به نصب سیستم فروداتوماتیک ( ILS ) اشاره کرد و اضافه نمود : این دستگاه خریداری و درحال انجام مراحل پایانی نصب در فرودگاه آبادان است .
وی تصریح نمود :  با نصب این دستگاه که در پی سال ها پیگیری محقق شد ، میزان تاخیرات ناشی ازکاهش دیدبه حداقل ممکن خواهد رسید .
مدیرفرودگاه آبادان اظهار نمود :  این دستگاه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاههای کشور و سازمان منطقه آزاد اروند  نصب ، راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید  .
،دستگاه ( ILS ) دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی‌های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک‌شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال‌های رادیویی، ارائه می‌کند که در هنگام کاهش دید افقی به‌دلایل (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر ceilings) برای فرود امن هواپیما به کمک خلبان می‌آید

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار