اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان:
خبير افزود: بخش مهمي از كار ما فراهم كردن منابع لازم براي اداره شهر بوده، به نحوي که از حوزه هاي ديگر غافل شده ایم؛ لذا اگر در حوزه ارتقاي مشاركت مردم و فرهنگ شهروندي تلاش نكنيم، قطعا با ناهنجاريهايي در اين زمينه مواجه مي شويم.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان، گفت: مديريت يكپارچه شهري حوزه وظايف و محدوده عمل هر حوزه را كاملا مشخص مي كند اما تا زمان تحقق آن نياز است هم افزايي و هماهنگي خوبي بين شهرها برقرار شود.

 فرج الله خبير در سي و يكمين نشست معاونان اجتماعي و فرهنگي شهرداريهاي كلانشهرهاي كشور و مراكز استانها كه امروز (سوم ارديبهشت ماه) در اهواز آغاز به كار كرد، اظهار كرد: معاونتهاي اجتماعي و فرهنگي رسالتهاي عمده اي دارند؛ رشد روزافزون شهرها به خصوص پديده حاشیه نشینی كه همه شهرها با آن روبرو هستند، شرايطي را رقم زده كه مي طلبد معاونان فرهنگی شهرداریها بيش از پيش به موضوعات فرهنگي و اجتماعي توجه داشته باشند.

وی افزود: شهر بدون مردم هيچ مفهومي نخواهد داشت بنابراين حوزه فعاليتها بايد متوجه مردم باشد و لازم است در كلانشهرها و مراكز استانها اين توجهات بيش از گذشته صورت گيرد.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان اظهار كرد: متأسفانه نتوانسته ايم مديريت يكپارچه شهري را در شهرهاي خود محقق سازيم. مديريت يكپارچه شهري حوزه وظايف و محدوده عمل هر حوزه را كاملا مشخص مي كند اما تا زمان تحقق آن نياز است هم افزايي و هماهنگي خوبي بين شهرها برقرار شود.

خبير گفت: اقدامات عمراني، شامل ساخت بناها و فراهم آوردن تسهيلات زندگي خوب در جهت رضايتمندي شهروندان است ولي بي شك اگر به حوزه فرهنگي اجتماعي توجه نكنيم، بيراهه رفته ايم. مهمترين موضوع در اين ميان؟، فرهنگ شهروندي است كه بايد توجه لازم و ويژه به آن داشت و همچنين بايد شرايطي در شهرها ايجاد شود كه همه احساس كنند در آرامش زندگي مي كنند. متأسفانه در شهرها اين آرامش احساس نمي شود و شايد ارتقاي مشاركت مردم در امور و مسائل اجتماعي راه حل اين موضوع باشد.

وي ادامه داد: معاونت هاي فرهنگي و اجتماعي شهرداريها بايد نسبت به اقشار مختلف مردم آگاهي بخشي داشته و مشاركت آنها را در امور مرتبط جلب كنند. مشاركت مردم هم در توسعه شهرها و هم احساس آرامش تأثيرگذار خواهد بود.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان اظهار كرد: براي جلب مشاركت مردم بايد ابزار كار را فراهم و شرايط لازم را ايجاد كرد تا مردم خود علاقمند شوند در امور شهري مشاركت كنند. آگاهي بخشيدن به مردم و بالا بردن سطح دانش عمومي و ارتقاي فرهنگ شهروندي بسيار ضرورت دارد؛ اين گونه همه احساس مي كنند آنچه كه به عنوان شهر با آن سروكار دارند، محيطي است كه بايد به آن مانند خانه خود توجه كنند.

خبير افزود: بخش مهمي از كار ما فراهم كردن منابع لازم براي اداره شهر بوده، به نحوي که از حوزه هاي ديگر غافل شده ایم؛ لذا اگر در حوزه ارتقاي مشاركت مردم و فرهنگ شهروندي تلاش نكنيم، قطعا با ناهنجاريهايي در اين زمينه مواجه مي شويم.

وي اظهار كرد: اگر جهت گيريها درست باشد و ساختارها به نحوي طراحي شود كه شرايط زندگي خوب را براي شهروندان ايجاد كنيم، همين امر ما را در برنامه ريزي و اجرای تمامي امور ياري كند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار