اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿آل عمران ۱۶۹﴾
(و هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.)

جامعه غرق در فساد و تباهی بود .خداوند پیامبری از جنس مردم برانگیخت تا آنان را از ضلالت و گمراهی برهاند . بسیاری از مردم به پیامبر و قرآنی که دستورالعمل زندگی بود ایمان آورده و اوامر الهی را گردن نهادند .
و گروهی مخالف نور الهی بوده و لذا در صدد خاموش کردن چراغی که فرا روی بشریت است برآمدند .
و این ضدیت و مبارزه حق و باطل بوده و خواهد بود . در طول تاریخ مردانی از جنس خوبان بوده و هستند که با شهامت و استواری رو در روی دشمنان خدا و رسول(ص) ایستاده و از مال و جان خود گذشته و اگر این خداجویان و عاشقان شهادت نبوده اند بی شک ادیان الهی بطور عام و اسلام بطور خاص رنگ می باختند و جز نامی از آنها نمی ماند .
زمان ما نیز مستثنی از این قاعده نیست؛ لذا می بینیم دشمنان اسلام و بویژه تشیع عزم خود را جزم نموده که ریشه را بخشکاند و مؤید این مطلب فعالیت گروههای تکفیری در عراق و سوریه و … است .
در این راستا افرادی وجود دارند که تحمل فعالیتهای این گروهکهای از خدا بی خبر را ندارند لذا لباس رزم را بر تن نمودند تا مانع گسترش فساد و تباهی از یک سو و باعث عزت بخشیدن به دین الهی و استحکام آن از سوی دیگر گردند و در این راه از عزیزترین و نفیس ترین سرمایه خود که ” جان ” است گذشتند و یکی پس از دیگری با جانفشانی به دیدار معبود شتافتند تا این بار نوبت به جوانمردی از دیار علامه شیخ شوشتری (ره) رسید . او در ۸ سال دفاع مقدس لحظه ای آرام و قرار نداشت و در جبهه های حق علیه باطل هیچ فتور و سستی از خود بروز نداد بلکه خلوص و صداقت و شجاعتش زبانزد بود .
او نیک نامی است به نام حاج هادی کجباف . و این نام ” کوچک ” او که نه بلکه این نام ” بزرگ ” – هادی – چه زیبا و برازنده او است چرا که از یک طرف هم نام با ” امامش ” – و جالب این است که شهادتش نیز همزمان با شهادت مولایش صورت پذیرفت – و از طرفی دیگر واقعاً ” هدایتگر ” بود و این هدایتگریش در طول حیات مبارکش قابل لمس بود .
روح حاج هادی بزرگتر از دنیایی است که در آن زندگی می کرد ؛ این دنیا ظرفیت و توان نگه داشتن این شهید و دیگر شهداء را نداشت لذا مرگ در بستر را برازنده خود نمی داند و با الهام گرفتن از پیشوایان خود رفتن را برمی گزیند و با این انتخاب ، نام خود را در لیست جوانمردان و مدافعان حرم زینبی ثبت می کند چرا که می داند ” زینب (س) نباید دو بار به اسارت برده شود .”
شهیدان آسمانی هستند و زمین را زندان خود می پندارند و به ” إنّا لله و إنّا الیه راجعون ” وثوق کامل دارند لذا افلاک را بر خاک ترجیح می دهند. هر چند این شهید بزرگوار و دیگر شهیدان عزیز آرمیدند اما بی شک دیگران را بیدار نمودند و جوانان برومند این دیارآنان را ” الگوی ” خود می دانند ؛ لذا با بر زمین افتادن یک عزیز ، چندین عزیز دیگر سلاح او را بلند خواهند کرد و این را در دفاع مقدس شاهد بوده ایم .
شیعه بودن مرز نمی شناسد ؛ ایشان در اربعین سال گذشته به عشق اهل بیت (ع)به کربلا می رود و با کمک دیگر همشهریانش ضمن راه اندازی سقاخانه و خدمت به زائرین اباعبدالله (ع) ، اقدام به واکس زدن کفش های زائرین نیز می نماید .
شهید کجباف می توانست بماند و ” امتیاز ” بگیرد اما ایشان ” جان ” داد . او قادر بود با سابقه شفاف و اندوخته اجتماعی و جایگاه مثبتی که پس از دوران دفاع مقدس به آن نائل شده بود بسنده کند و زندگی خود را بکند ولی از آنجا که ” ارزش ها ” حد یقفی ندارند و انسان خداجو هیچگاه از تعالی و رشد معنوی باز نمی ایستد ، ایشان ترجیح می دهد عشقش به خاندان رسالت (ع) را در دفاع از حرم زینب (س) متبلور نماید لذا از نگاه ایشان مجروح و بستری شدن در یکی از بیمارستانهای تهران کفایت نمی کند بلکه باید ” شهادت که هنر مردان خداست ” را در آغوش بگیرد .
اگر بنده و امثال بنده به ستایش شهداء می نشینیم ؛ در واقع یک نوع بزرگداشت و تکریم و تعظیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و اگر از مقام حاج هادی و دیگر شهدای مدافع حرم تجلیل می کنیم در واقع به مقام والای حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عرض ارادت می نمائیم .
در پایان ضمن تسلیت شهادت این شهید والا مقام ، علو مقام ایشان و دیگر شهدا را از خداوند متعال خواهانیم و بر روان پاک و ملکوتی آنان سلام و درود می فرستیم و برای شادی ارواح مطهرشان ، سوره مبارکه فاتحه را با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد (ص) قرائت می کنیم .

حمید سالم پور
سایت salempoor.ir
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار