شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
آیت اله موسوی جزایری :
وی با بیان این که شوراهای اسلامی شهری و روستایی اکنون یکی از بهترین نهادهای مردم سالاری اجتماعی هستند گفت: دموکراسی اسلامی به معنای واقعی واگذار کردن کار مردم به خود مردم است و باید در نظر داشت که دولت نیز منتخب مردم است و تحمیلی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: شوراهای اسلامی یکی از بهترین نهادهای مردم سالاری اجتماعی هستند که باید به موضوع خودکفایی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری پنجشنبه در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان با اشاره به فعالیت های انجام شده در ابتدای شکل گیری نظام در راستای تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: از همان ابتدای انقلاب و تدوین قانون اساسی در تلاش بودیم تا فصول مربوط به شورای شهر و روستا و شورای عالی استان ها نوشته شود.

وی گفت: ولی به دلیل جنگ تحمیلی و مسایل و مشکلات سیاسی و امنیتی که در کشور وجود داشت اجرای آن به تعویق افتاد.

وی با بیان این که شوراهای اسلامی شهری و روستایی اکنون یکی از بهترین نهادهای مردم سالاری اجتماعی هستند گفت: دموکراسی اسلامی به معنای واقعی واگذار کردن کار مردم به خود مردم است و باید در نظر داشت که دولت نیز منتخب مردم است و تحمیلی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: هدف از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این بود تا یک شورا با هدف ارایه خدمات عمرانی و شهری در کنار دولت و مجلس تشکیل شود که این امر نمونه ای از مردم سالاری به شمار می رود.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاهد شوراهای اسلامی شهری و روستایی کارمد و توانمند با مدیریتی خوب هستیم که نشان دهنده بصیرت و آگاهی خود مردم است که توانسته اند در خصوص انتخاب نمایندگان خود، عقلانی تصمیمی بگیرند. 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برخی تحریکات و فتنه ها در استان خوزستان اظهار کرد: اکنون با وجود برخی اتفاقات و تحریکات و فتنه هایی که در استان وجود دارد به دلیل بصیرت و آگاهی بالای مردم شاهد خوزستانی امن و آرام هستیم و همدلی در بین اقوام مختلف استان به وضوح مشاهده می شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر وظایف خود مبنی بر ارایه خدمات عمرانی و شهری به شهروندان در ایجاد همدلی در بین قومیت ها نیز نقش مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در شهرهای بزرگی نظیر تهران و اصفهان کارهای بزرگی انجام می شود و در آن جا تنها به عوارض شهری اکتفا نمی کنند.

وی گفت: آنها سرمایه گذاری های کلانی را در شهرها ایجاد می کنند که عوارض در برابر آن به چشم نمی آید.

وی به تبعات جنگ تحمیلی در خوزستان اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی حواشی زیادی روی دستمان گذاشت به طوریکه افراد جنگ زده در حواشی شهرها ساکن شدند و پس از جنگ نیز نتوانستند به شهر بروند و همین امر باعث شد حاشیه نشین ها زیاد شوند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: در حال حاضر آن ها برخی امکانات رفاهی را در اختیار دارند ولی با این وجود بازهم محرومیت هایی دارند که زندگی را برایشان سخت کرده است.

وی افزود: روستاییان به کشاورزی مشغولند و درآمد مناسبی دارند و شهرنشین ها نیز به کار خود مشغولند و درآمد زایی خوبی دارند ولی این حاشیه نشین ها هستند که ازهیچ یک از امکانات شهری و روستایی برخوردار نیستند و جا دارد شورای اسلامی شهر به ارایه خدمات مطلوب تر به حاشیه شهرها توجه بیشتری داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار