اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی، زیبنده این استان نیست و باید با هماهنگی بین بخشی تدابیر لازم برای کاهش سوانح رانندگی در خوزستان عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی روز دوشنبه در نشست شورای ایمنی راه های خوزستان، رتبه کشوری استان در این زمینه را پنجم اعلام و بر ضرورت بررسی عوامل ناشی از این امر تاکید کرد.

وی ادامه داد: نیاز است تعداد فوتی های ناشی از سوانح در بیمارستان ها احصا شده و بررسی های بیشتر و دقیق تری روی عوامل آن صورت گیرد.

سیاحی تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در سال 1393 را 603نفر اعلام کرد که نسبت به سال ماقبل آن 43 نفر کاهش دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین افزود: تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون هم 51 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 40 نفر کاسته شده است.

سیاحی گفت: یکی از مقوله های جدی در این کاهش ها توجه به ایمنی ترافیک در جاده ها بود و اقدام های مختلف خوبی در درون و برون شهرها در این چارچوب صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست نیز گفت: یکی از جاده هایی که تلفات بسیاری داشته که چندی پیش هم دو نفر از نیروهای این شرکت جان خود را در آن به دلیل انحراف به چپ از دست داده اند سه راهی رامهرمز - رامشیر است.

بیژن عالی پور افزود: در نشستی که به این منظور برگزار شد قرار بر این شد که 200میلیارد ریال از سوی شرکت نفت و به همین میزان از سوی استانداری خوزستان به منظور چهار بانده کردن محور تامین شود که تاکنون چهار کیلومتر از 16 کیلومتر مسیر چهار بانده شده است.

وی اضافه کرد:در مابقی مسیر هم یک دستگاه پل به نام پل رامشیر احداث خواهد شد.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11 هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را دارا می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این نشست نیز گفت: 70درصد سوانح رانندگی این استان مربوط به محورهای اهواز - اندیمشک، اهواز - ایذه - دهدز و اهواز - بهبهان است. 

منوچهر رحمانی اظهار داشت: به منظور ارتقای ایمنی محورهای مزبور این سه محور به هفت قطعه تقسیم و برای هر قطعه یک مدل اجرایی، یک پیمانکار و یک نماینده پلیس راه به عنوان مشاور ایمنی آن تعیین شد. 

وی افزود: در این محورها هشت هزار کیلومتر عملیات خط کشی، نصب 60 هزار علامت نشانگر راه و تعمیر سیستم های روشنایی به همراه تعمیر گاردیل 30 کیلومتر از راه های استان در قالب یک بسته ایمنی انجام می شود. 

رحمانی اعتبار اجرایی کردن این بسته را 170میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اقدام هایی که تاکنون صورت گرفته تعداد فوتی های سوانح رانندگی در خوزستان از 76 نفر در نوروز سال گذشته به 33نفر در نوروز امسال کاهش یافت. 

وی با اشاره به کاهش 57درصدی تلفات سوانح رانندگی در مقایسه با دو بازه زمانی بیان کرد: از مجموع تعهد 600میلیارد ریالی مورد نیاز برای ارتقای ایمنی راه های خوزستان تاکنون 900میلیون ریال توسط صنایع فولاد تامین و سند 10میلیارد ریال از اقدام های انجام شده هم از سوی شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی دریافت شده است. 

رحمانی همچنین با اشاره به ضرورت ایمن سازی راه های استان بویژه مسیرهای ارتباطی عبور کاروان های عتبات عالیات گفت: از مجموع این محورها ، 37درصد مربوط به خوزستان است که انتظار می رود توجه ویژه ای معطوف شود. 

وی یکی از مسیرهای سانحه خیز خوزستان را جاده امیدیه - ماهشهر اعلام کرد و گفت: در این محور مشکلات عمده ای داشتیم که در سه ماه اخیر رایزنی های زیادی صورت گرفت تا ضریب ایمنی این محور ارتقا یابد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار