اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان
خدادادی عنوان کرد: قطعاً در آینده با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد شکوفایی و ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر خوزستان خواهیم بود. البته این هدف جز با همدلی و همزبانی امکان پذیر نیست بنابراین ترغیب مردم به مشارکت همگانی بسیار به کار می آید.
هلال احمر تجلی همبستگی جهانی انسان ها/ نقش مهم هلال احمر در تحقق همبستگی ملی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مرکز طب هسته ای هلال احمر در راستای همکاری های بین بخشی وزرات بهداشت و  هلال احمر هفته آینده افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکترعلی خدادادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ اظهار کرد: استان خوزستان متأثر از هشت سال دفاع مقدس است که باید با تأسی به شهدای جنگ تحمیلی گام های موثری را در حل مشکلات و توسعه استان برداریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: هلال احمر تجلی همبستگی جهانی انسان ها بوده و می تواند نقش موثر و مهمی را در تحقق و ایجاد همبستگی ملی میان اقشار و جوامع ایجاد کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: خدمات ما الهام گرفته از ارزش ها و ایثارگری هاست که ارائه خدمات نیاز به تشخیص نیازها و برنامه ریزی برای رفع این نیازهاست. خوشبختانه با ایجاد حس مسئولیت و ترویج حس نیکوکاری توانستیم زمینه لازم را برای رفع نیازهای استان فراهم کنیم.


برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه های امداد و نجات

دکتر خدادادی بیان کرد: استان خوزستان با توجه به تنوع اقلیمی، وجود جاده های صعب العبور که بیش از ۱۸ هزار کیلومتر است، سواحل، مرز با کشور عراق، رودخانه های جاری، بیابان ها و کوهستان های صعب العبور و برفگیر شرایط ویژه ای دارد.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر خوزستان با توجه به رسالت و اصول هفت گانه خود استراتژی لازم را تدوین کرده و اهداف خود را که دوستی میان جوامع، تامین احترام انسان ها، حمایت از زندگی و جان انسان ها از جمله آن هستند را پیگیری می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه مناطق محروم را شناسایی و اقدام به رفع نیازها کرده ایم، گفت: با توجه به مناطق حادثه خیز و عدم کفایت امکانات موجود بررسی های لازم را برای ایجاد پایگاه های نجات و امداد جاده ای و ساحلی انجام داده ایم.

دکتر خدادادی ادامه داد: در کنار این امر، اقدام به برنامه ریزی آموزشی و تخصصی برای اهالی روستاهای کنار جاده ها تحت عنوان طرح توانمندسازی ساکنان روستاهای حاشیه جاده ها کرده ایم تا بتوانیم کارهای لازم را قبل از رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

 

فراوانی سرطان معده و پستان در خوزستان

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان با کمک علوم پزشکی و نیازسنجی برنامه هایی را در دست اقدام داریم. راه اندازی مرکز طب هسته ای و کلینیک ویژه شهرستان ایذه از جمله این برنامه ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: سالانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر در خوزستان به سرطان مبتلا می شوند بنابراین نیازبه توجه جدی در تشخیص و درمان این بیماری داریم. سالانه ۸۰ هزار مبتلا به سرطان جدید در کشور داریم. در خوزستان سرطان های شایع متفاوت از سایر استان ها بوده که سرطان معده و پستان فراوان تر از سایر سرطان ها است.

دکتر خدادادی بیان کرد: یکی از کارهای مثبتی که آن را برنامه ریزی کرده ایم در راستای ایجاد مرکز بین المللی تشخیص و درمان سرطان است. این طرح در صورت فراهم شدن شرایط لازم اجرایی شده و مستلزم حمایت جدی تمام مسئولان خوزستان است. قطعاً کمک های بین المللی و خیران می تواند کمک های شایانی را در اجرای ای طرح داشته باشند.

 

بیش از دو میلیون جوان خوزستانی مهمترین جامعه هدف/راه اندازی دبیرخانه های خود مراقبتی و مبارزه با ریزگردها

وی افزود: بیماران سرطانی یکی از آسیب های جدی است که جوامع ما را تهدید می کند. متاسفانه سرطان دومین عامل مرگ و میر جهانی بوده ولی در ایران به دلیل آمار تصادفات بالا بیماری سرطان عامل سوم مرگ و میر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در زمینه مقابله با گرد و غبار راه اندازی دبیرخانه های خود مراقبتی و مبارزه با ریزگردها را با اهداف آموزش همگانی و تخصصی با ریزگرد ها است. اقدام به آموزش های خودمراقبتی هم انجام شده که کار مهمی در کاهش هزینه های درمانی است که اگر ترویج پیدا کند قطعا در پیشگیری از ۹۰ درصد دیابت نوع دو، ۸۰ درصت بیماری های قلبی و یک سوم سرطان ها موفق خواهیم بود.

دکتر خدادادی تصریح کرد: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت جوان در خوزستان داریم که می توانند جامعه هدف مناسبی در حوزه های مختلف از جمله امداد و نجات هستند. تهدیدهای زیادی جامعه را مورد هجمه قرار داده و آن هم به خاطر نگاه هایی است که ایجاد شده و باید تغییر یابند. مصونیت فرهنگی را برای جوانان افزایش دهیم.آسیب های ورود به فضای مجازی و پیشگیری از استفاده های غلط از فضای مجازی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه ساز حضور جوانان در عرصه های جهانی باشیم، گفت: جمعیت هلال احمر تنها ارگانی است که داوطلب محور بوده و در سطح بین المللی کار می کند و نگاه ها در این جمعیت انحصاری نبوده و فراگیر است.

 

روند صعودی سرطان طی ۲۰ سال اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: قطعاً در آینده با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد شکوفایی و ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر خوزستان خواهیم بود. البته این هدف جز با همدلی و همزبانی امکان پذیر نیست بنابراین ترغیب مردم به مشارکت همگانی بسیار به کار می آید.

دکتر خدادادی در پایان گفت: باید به صورت منطقه ای علت ابتلا به سرطان و عوامل پرخطر بررسی شود. روند افزایش سرطان طی ۲۰ سال اخیر صعودی بوده است. چاقی، استفاده از فست فود، کم تحرکی، سموم کشاورزی، آلاینده های محیطی، استرس، مصرف سیگار و دخانیات و لوازم آرایشی از جمله عوامل زمینه ساز بروز سرطان هستند. آموزش های لازم باید در سطوح پایین انجام شده و منجر به تغییر نگرش و رفتار شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
comment
0
0
comment پاین واقعه افتضاح است.
ریزگردها هم تاثیر دارد.
افسردگی هم تاثیر دارد. امیدوار هستیم همه این بیماران هر چه سریع تر شفا بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار