شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
شهردار اهواز
شهردار اهواز با اشاره به اینکه مشکل اصلی ساماندهی دستفروشان تامین مکانی برای فعالیت آنهاست است افزود: بیشتر مناطقی که در اهواز برای استقرار دستفروشان مناسب است دسترسی محلی راحت و مناسبی ندارند.
شهردار اهواز گفت: تمامی دستفروشان دراهواز شناسایی شدند و اطلاعات لازم در مورد آنها جمع آوری شده است.

 سید خلف موسوی چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و اهمیت غذایی خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری خوزستان در اهواز اظهار کرد: مطالعات جامعی در مورد دستفروشان انجام گرفت که اطلاعات زیادی از دستفروشان در اهواز از جمله بومی بودن یا نبودن و دایمی و یا فصلی بودن این قشر بدست آمده است.

وی گفت: در بسیاری از استان ها دستفروشان وجود دارند که توسط شهرداری ها ساماندهی شده اند و تفاوت اهواز با سایر شهرستان های کشور در ساماندهی و استقرار دستفروشان است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه مشکل اصلی ساماندهی دستفروشان تامین مکانی برای فعالیت آنهاست است افزود: بیشتر مناطقی که در اهواز برای استقرار دستفروشان مناسب است دسترسی محلی راحت و مناسبی ندارند.

موسوی گفت: چند بازارچه در مناطق مختلف اهواز در حال ساخت است و برای جمعه بازار در اهواز که در مسیر جاده اهواز به آبادان دایر می شود مکانی در پشت بهشت آباد در نظر گرفته شده که آماده انتقال این بازار به مکان جدید است.

وی اظهار کرد: ماموران شهرداری در برطرف کردن سد معبر و دستفروشان دچار آسیب زیادی می شوند و پارسال یکی از ماموران شهرداری در هنگام جمع آوری دستفروشان جان خود را از دست داد.

شهردار اهواز بیان کرد: مشکل دستفروشان در هسته مرکزی شهر، بازار کوی علوی و وانت بارها که در مسیرها سد معبر می کنند از معضلات اهواز است.

وی گفت: پارسال با هماهنگی دادگستری خوزستان وانت بارهایی که در حاشیه خیابان های اهواز سد معبر می کردند جمع آوری شدند اما متاسفانه دوباره در حال پدیدار شدن هستند که باید جلوی آنها را گرفت.

موسوی بیان کرد: شهرداری برای جمع آوری دستفروشان با نیروی انتظامی قرارداد دارد اما نیروی انتظامی در این زمینه با شهرداری همکاری نمی کند.

شهردار اهواز گفت: مقرر شده مکانی در کنار فروشگاه رفاه اهواز برای استقرار دستفروشان مناسب سازی شود که دستفروشان در شب در این مکان مستقر شوند.

وی همچنین افزود: عرضه قلیان و دخانیات در مکان های عمومی و سطح شهر جرم است و باید با این افراد از سوی نیروی انتظامی برخورد شود.

موسوی با ذکر اینکه ارزان بودن قلبان باعث گسترش آن شده اظهارکرد: برخورد جدی با افراد عرضه کننده قلیان در سطح شهر نمی شود و همین مهم باعث شده که عرضه قلیان در عموم به راحتی انجام شود.

وی گفت: تنها جمع آوری قلیان کافی نیست و باید نیروی انتظامی و بهداشت برای جمع آوری عرضه کنندگان قلیان وارد عمل شوند.

در این نشست که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، نماینده نیروی انتظامی خوزستان پاسخی به گفته های شهردار نداد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
comment
0
0
comment ورودی مسجدسلیمان نیز پر از دستفروش شده است
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment چرا نیروی انتظامی شتابی در مبارزه با قلیان اقدام نمیکند!!!؟؟؟
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment ذكر اينكه زمين خالي براي ساماندهي ندارم اتفاقا زمین خالي اگر خلاقيت در طراحي بازارچه باشد موجود است و ايراد را بايد در جاهاي جستجو نمود نه گفتار هاي شما
comment
مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
comment
0
1
comment بازار سوسنگرد غیر قبل تحمل ...علاوه بر سد معبر دست فروشان فروش مرغ زنده داخل باز


جناب شهردار محترم سوسنگرد مرغ زنده در بازار چرا؟؟؟
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
comment
0
0
comment آقای شهردار هر جایی بهتره ساماندهی اینها تو مرکز شهره ...دیگه خسته شدیم از حرف بدون عمل.کاشکی نظر ما کسبه خیابان سلمان فارسی هم میپرسیدین این طرح خوبه اما مشکلش اینجاست که بساطی ها جلوی مغازه ها و پیاده رو ها بساط میکنن و بازگشایی خیابان سلمان فارسی اتفاقا عبور مرور اونها رو راحت تر میکنه..باید پیاده رو ها پاک سازی بشه و نه اتوبان و جاده …واقعا ما کسبه خسته شدیم از این وضعیت مگر ما کسبه جز مردم نیستیم من فقط یه جمله میگم این مسولین که میگن ما نمیتوانیم خب استعفا بدهند د ….دست فروشان با چه مجوزی دارن در مرکز شهر مانع کسب ما می شوند و چه نهادی به آنها اجازه پهن کردن بساط خود را در ساعات خاص می دهد مگر کسی که خلاف قانون عمل میکنه میتونه در ساعاتی بیاد بگه تو این ساعت آزاده…و ما کسبه واسه دایر کردن مغازه و گرفتن جواز کسب باید از هفت خان رستم بگذریم اما یه بساطی بدون مجوز و بدون دوره آموزشی فروشندگی و بدون نظارت جنس خود رو که معلوم نیست از کجا و با چه استانداری آورده داره میفروشه و ما کسبه با اجاره سنگین فقط داریم کار میکنیم واسه اجاره بها خب عیبی نداره شهرداری هم از ما عوارض نگیره واقعا تاسف باره…یا حق
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار