اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 


الهایی در زیباسازی اهواز 
 با صدور حکمی از سوی سید خلف موسوی شهردار اهواز ، خلیل الهایی به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اهواز منصوب شد. خلیل الهایی پیش از این در رده های مختلف شهرداری خدمت عضوی شناخته شده با ۲۰ سال سابقه خدمت در خانواده بزرگ شهرداری است.معاونت خدمات شهری ،شهرداری منطقه ۴ اهواز آخرین سمت وی بوده است.انتصاب مهندس الهایی به این سمت نقطه پایانی بر گمانی زنی ها و بلاتکلیفی ها بود.

حاجتی در سازمان مديريت 
با حکم محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، امید حاجتی به عنوان رییس سازمان مدیریت استان خوزستان منصوب شد.  حاجتي پيش از اين سمت معاونت برنامه ريزي استانداري را عهده دار بود. با صدور اين حكم از اين پس بخش معاونت برنامه ريزي منحل و سازمان مديريت به عنوان يك سازمان مستقل و تحت نظارت مستقيم معاون رييس جمهور و رييس سازمان مديريت كشور تشكيل خواهد شد.

مهاجرت پزشکان  به خاطر عدم آنتن دهی تلفن همراه!
بخشدار چلو از عدم تمایل پزشکان برای ماندن در بخش چلو شهرستان اندیکا بعلت عدم آنتن دهی تلفن همراه خبر داد. عزت الله براتی ضمن انتقاد از وضعیت پوشش تلفن همراه در بخش چلو شهرستان اندیکا گفته است که متاسفانه به علت عدم پوشش تلفن همراه، مردم این بخش با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و این وضعیت حتی باعث مهاجرت عده ای از مردم این منطقه به شهرهای مجاور شده است. وی این را هم گفت که یکی از مهمترین مشکلاتی که بعلت عدم آنتن دهی تلفن همراه با آن مواجه شدند،عدم تمایل پزشکان برای حضور در این مناطق میباشد که این موضوع باعث شده است طی چند ماه گذشته شش پزشک محل کار خود در درمانگاه شیمبار را ترک کنند. در بعضی مواقع، وقتی پزشک درمانگاه، با نارضایتی و بعلت کمبود امکانات از جمله عدم آنتن دهی تلفن همراه محل کار خود را ترک میکند،یک فاصله زمانی ۴۰ روزه طی میشود تا پزشک جایگزین معرفی شود و در طی این مدت،مردم منطقه مجبور به پیمودن مسافت ۳۰ کیلومتری و حضور در درمانگاه چلو می شوند. درمانگاه شیمبار که جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر را تحت پوشش خود دارد به علت عدم آنتن دهی تلفن همراه در بسیاری از روزها از نبود پزشک رنج میبرد و این موضوع باعث اعتراض مردمی شده است.

تاریکی اهواز در روز روشن !
در حالی که خوزستانی ها شاهد هوایی نیمه ابری و بارندگی در برخی نقاط استان بودند از ظهر پنج شنبه به صورت ناگهانی وضعیت آب و هوای برخی شهرهای استان تغییر کرد. توده های گرد و خاک به صورت بی سابقه آسمان اهواز و برخی شهرهای استان خوزستان را در بر گرفت به گونه ای که تقریبا شهر به صورت نیمه تاریک درآمد.حجم گردوخاک به حدی بود که دید افقی به شدت کاهش پیدا کرده و باد شدید نیز موجب بروز مشکلاتی در عبور و مرور شهروندان شد. گفتنی است معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که در ماه های گذشته انتقادات زیادی از طرف خوزستانی ها متوجه وی شده است در اظهاراتی عجیب گفته بود: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.

آمار مدیرکل از  سیر صعودی سرطان در خوزستان
نشست خبری مدیرکل هلال احمر خوزستان خالی از حاشیه نبود و رقم های عجیب و آمار صعودی رشد سرطان در خوزستان حیرت رسانه ها را به دنبال داشت. در این جلسه علی خدادای گفت که سالانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر در خوزستان به سرطان مبتلا می شوند بنابراین نیازبه توجه جدی در تشخیص و درمان این بیماری داریم. سالانه ۸۰ هزار مبتلا به سرطان جدید در کشور داریم. در خوزستان سرطان های شایع متفاوت از سایر استان ها بوده که سرطان معده و پستان فراوان تر از سایر سرطان ها است. وی گفت که بیماران سرطانی یکی از آسیب های جدی است که جوامع ما را تهدید می کند. متاسفانه سرطان دومین عامل مرگ و میر جهانی بوده ولی در ایران به دلیل آمار تصادفات بالا بیماری سرطان عامل سوم مرگ و میر است. قطعا در آینده با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد شکوفایی و ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر خوزستان خواهیم بود. البته این هدف جز با همدلی و همزبانی امکان پذیر نیست بنابراین ترغیب مردم به مشارکت همگانی بسیار به کار می آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار