اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان:
اورکی : در انتخابات افکار و برنامه‌های متفاوت و راه حل‌های متفاوت برای حل مشکل یک جامعه طرح می‌شود و این جامعه است که در بین این راه حل‌ها و برنامه های مختلف دست به گزینش می زنند و اینجاست که ضرورت انتخابات خودش را نمایان می کند .
محسن  اورکی مدیرکل سیاسی و انتخابات و دبیر ستاد انتخابات استان خوزستان در مراسم که دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد  ضمن ابراز خرسندی و توفیق حضور در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد ابراز امیدواری نمودند که این دیدارها و مراودها در آینده همچنان ادامه داشته باشند ، همچنین از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران درخصوص تلاش و تدارک برگزاری این همایش ، تقدیر و تشکر نمودند .

وی در بخش نخست سخنرانی خود خطاب به دانشجویان بیان داشت : نقش دانشگاه و دانشجویان ما در توسعه‌ی کشور به گواه تاریخ غیر قابل انکار است خصوصاً از آن روز تاریخی 16 آذر 32 به این سو که دانشجو و دانشگاه مبداء جنبش دانشجویی در کشور ما شد در واقع از آن تاریخ به این سو عموماً دانشگاه و دانشجو یک تنه بار خیلی از کسانی که به زمین گذاشته بودند به دوش کشیده است .

وی در ادامه گفت : کار دانشجوی ما فی ذاته کار سیاسی و یا حمل وظیفه‌ی سیاسی که وظیفه‌ی عمده احزاب هست ، نیست اما ما می‌بینیم که هرگاه در هر نقطه ای از کشور نیاز به نشاط سیاسی هست آنجا دانشجو پیشتاز ودر واقع نفر اول است .

وی در ادامه گفت : در تلاش هستیم تا آنجایی که بتوانیم  به جریانات مختلف دانشجویی که در استان بنا دارند که کار دانشجویی و کار مسئولانه بعنوان یک روشنفکر در قبال جامعه‌شان انجام بدهند در یک مسیر همراه با درایت و عقلانیت کمک کنیم و فرقی هم نمی‌کند که این دانشجوی ما در اردوگاه اصلاح طلبان باشد یا در اردوگاه اصولگرایان . برای اینکه در یک تعاطی افکار و آراء و اندیشه هاست که ما می توانیم راه را تشخیص بدهیم، ما می توانیم به جامعه امکان انتخاب بدهیم . بنابراین امکان انتخاب با یک صدا و یک مشی قطعاً میسر نیست .

در درون نظام جمهوری اسلامی تفکرات و جریاناتی که به نحوی پذیرفته شده اند و کلیات نظام جمهوری اسلامی را قبول کرده اند حق صحبت و سخن دارند . سخنان آنها را باید همه بشنوند و بین این سخن‌ها دست به انتخاب بزنند و لذا دانشجویان عزیزما در این راستا هنوز پیش‌تازند چون احزاب ما هنوز آن‌گونه که باید وظیفه اساسی خود را ایفا کنند ایفا نمی کنند .

آقای اورکی با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان مهمترین و سرمایه‌ی اصلی مملکت هستند گفت : همانگونه ای که تا کنون در عرصه‌ی فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نقش ایفا کرده اید ، در راستای فعالیت‌های شما ، جناب آقای دکتر مقتدایی استاندار محترم و ما در حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری این آمادگی را داریم تا بستر را برای فعالیت‌های شما آماده نماییم و می توانیم ان‌شاءالله از این فرصت و ارتباط دو سویه ای که با ما برقرار می کنید در استان استفاده نماییم .

مدیرکل سیاسی و انتخابات و دبیر ستاد انتخابات استان در بخش دوم سخنان خود در خصوص مبحث انتخابات اظهار داشت :
انتخابات پدیده و رویداد بزرگی در کشور ما است رویدادی است که در طی آن و در طی این فرآیند می توانیم عرصه را برای بهترین و دلسوز ترین و کارآمدترین نیروهای فکری و دلسوز جامعه فراهم کنیم و یا بالعکس اگر با بی تفاوتی به آن بنگریم موجبات رکود در مسیر اجرای برنامه های نظام جمهوری اسلامی را با دستان خود فراهم نماییم . برای اینکه اهمیت حضور و مشارکت گسترده و فعالانه در رقابتی جامعه را در عرصه انتخابات یک مقداری شکافته و بازگو گردد و یک گریزی به قبل از انقلاب زده شود . 

ایشان خطاب به دانشجویان گفت : مهمترین و اساسی ترین مطلب در برنامه ریزی و سیاستگذاری مسئله یابی است . تا ندانیم گیر کار و مشکل کجاست ! قاعدتاً به سراغ برنامه ریزی  و سیاستگذاری نمی رویم . بطور خلاصه دومین مبحث در این رابطه حل مسئله است . مسئله‌ی بعدی که شاید تقدم بر این داشته باشد به معرض افکار عمومی گذاشتن آن مسئله و برنامه است . اگر جمع و یا گروه هدفی که می بایست برای آنها برنامه ریزی شود مطلع نباشد ، قانع نشود و به یک سطح از تفاهم نرسد قطعاً آن برنامه موفق نخواهد بود و در عمل نتیجه ای نخواهد داشت و چه بسا نتیجه معکوس و منفی هم در بر خواهد داشت .

بهترین شکل برای به معرض گذاشتن اهداف یک دولت ، راه‌کار و پروسه‌ی انتخابات است . و لذا در انتخابات افکار و برنامه‌های متفاوت و راه حل‌های متفاوت برای حل مشکل یک جامعه طرح می‌شود و این جامعه است که در بین این راه حل‌ها و برنامه های مختلف دست به گزینش می زنند و اینجاست که ضرورت انتخابات خودش را نمایان می کند .

وی در پایان ضمن اشاره به تاکید استاندار محترم عنوان نمود مجموعه معاونت سیاسی و اجتماعی این آمادگی را دارد تا در زمینه‌ی حضور گسترده و رقابتی و سالم آحاد جامعه را برای انتخابات پیش روی فراهم آورد .
  
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار