اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
یعقوب زلقی به عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول معرفی شد.

فرماندار ویژه دزفول  با تایید جابجایی در اداره میراث فرهنگی دزفول گفت:مسوولیت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول از غلامعلی باغبان کوچک رییس سابق این اداره به یعقوب زلقی به عنوان سرپرست موقت واگذار شده است.

حبیب اله آصفی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به آثار باستانی شهرستان دزفول از سوی سازمان میراث فرهنگی افزود:از سازمان میراث فرهنگی انتظار می رود تا با تخصیص اعتبار لازم نسبت به حفظ ، مرمت و احیای آثار باستانی دزفول که از قدمت و پیشینه تاریخی ارزشمندی برخوردار می باشند اقدام کند.

یعقوب زلقی سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی دزفول مسوولیت پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری جندی شاپور و ایوان کرخه را نیز بر عهده دارد.

در حالیکه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان علت جابجایی در اداره میراث فرهنگی دزفول را واگذاری مسوولیت به افراد جوانتر اعلام کرده اما گفته می شود وی در رابطه با تخریب یکی از تپه های محوطه باستانی چغامیش توسط یکی از کشاورزان محلی برکنار شده است.

یکی از تپه های پیرامون اثر باستانی چغامیش در اطراف شهر دزفول هفته گذشته توسط یکی از کشاورزان تخریب و تسطیح شد.

غلامعلی باغبان کوچک رییس سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پی تخریب و تسطیح این تپه به ایرنا گفته بود :تپه تخریب شده به ارتفاع نیم متر با فاصله بیش از 500 متر از تپه اصلی چغامیش قرار داشته و فاقد ارزش تاریخی است.

وی از سال 1387 مسوولیت ریاست اداره میراث فرهنگی دزفول را بر عهده داشت.

در پی تعرض به یکی از تپه های مجاور تپه باستانی چغامیش در استان خوزستان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیات ویژه نظارتی را به منظور بررسی های لازم و دقیقتر به خوزستان اعزام کرد.

تپه های باستانی چغامیش دزفول با قدمت پنج هزار سال پیش از میلاد، گنجینه اطلاعات کامل از دوران های متعلق به هفتمین هزاره پیش از میلاد تا شکوفایی کامل تمدن شوش است
چغامیش را باید نخستین منطقه در ایران دانست که خط و کتاب در آنجا پیدا شده که قدمت آن به هشت هزار سال پیش می رسد.

سایت باستانی چغامیش واقع در دشت خوزستان و در کنار رودخانه دز در دوران خود دارای خانه های خشتی بوده و در این منطقه فعالیت های کشاورزی ، بازرگانی و اقتصادی صورت می گرفت.
در این تپه ها آثار یک شهر باستانی ساخته شده از خشت های پخته متعلق به عصر پیدایش خط مشاهده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار