اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز:
امیر آهن جان در این جلسه حضور متکدیان را مشکلی در شهر اهواز دانست و گفت: معمولا در شهر اهواز ازآبان ماه تا فروردین ماه موضوع تکدی گری شدت پیدا می کند و سیمای شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.
درخواست بلا عوض پول از دیگران یا به عبارتی تکدی گری یکی از معضلات شهر اهواز است که موجب خدشه دار شدن چهره و منظر شهری می شود. معضلی که سالهای زیادی است که در بسیاری از شهرهای کشورمان ریشه کن شده و یا به حداقل رسیده متاسفانه در اهواز همچنان پابرجاست .

به گزارش سایت شهرداری اهواز ، در خصوص علل وفور تکدی گری در اهواز باید به نکات متعددی اشاره نمود که هرکدام به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی در تکدی گری داشته باشد. یکی از این عوامل مطلوبیت هوای شهر اهواز در پاییز و زمستان است که موجب سرازیر شدن متکدیان به این شهر می شود. با ابراز تاسف عدم هماهنگی مطلوب از سوی دستگاههای متولی جمع آوری و ساماندهی متکدیان موجب شده که رفع این معضل به تعویق افتد. هرچند شهرداری با توجه به اینکه محلی برای نگهداری متکدیان دارد همواره با گشت های دوشیفته اقدام به جمع آوری متکدیان می نماید ولی ناگفته پیداست که در صورت نبود همکاری سایر ارگانها کار شهرداری به تنهایی به ثمر نخواهد نشست .

هرچند که مواردی که ذکرشد از عوامل تاثیر گزار برتکدی گری هستند ولی دراین میان همکاری و مشارکت مردم حلقه مفقوده ای است که باید به آن پرداخت.بی شک در شهری که مردم به متکدیان خیابانی کمک مالی نکنند و به اصطلاح بازار تکدی گری گرم نباشد متکدی وقت خود را صرف نکرده و در آن شهر نخواهد ماند.بر همین اساس آموزش لازم به شهروندان و همکاری تنگاتنگ شهروندان با دستگاههای متولی از جمله شهرداری می تواند افق های روشنی را در زمینه رفع این معضل پیش چشم ما نمودار نماید.

با توجه به خطرات زیادی که حضور متکدیان در شهر می تواند در پی داشته باشد با دستور استاندار خوزستان این موضوع در دستور کار ارگانهای مختلف قرار گرفت و به همین منظور 29 اردیبهشت ماه جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان اهواز با حضور امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و علی مظفری معاون فرماندار اهواز در محل اردوگاه نگهداری متکدیان برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از دادگستری ، نیروی انتظامی ، سازمان بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، سازمان فنی و حرفه ای ، اموراتباع بیگانه ،معاونت درمان و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند موضوع جمع آوری متکدیان از سطح شهراهواز در گام اول و تفکیک و ساماندهی آنان در گامهای بعدی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه با تاکید بر اینکه تکدی گری براساس قانون جرم است بر همکاری تمامی ارگانهای مرتبط با این موضوع در جهت رفع این معضل از شهر اهواز تاکید گردید.

امیر آهن جان در این جلسه حضور متکدیان را مشکلی در شهر اهواز دانست و گفت: معمولا در شهر اهواز ازآبان ماه تا فروردین ماه موضوع تکدی گری شدت پیدا می کند و سیمای شهر را تحت تاثیر قرار می دهد. این معضلی است که گریبان شهر اهواز را گرفته است و باید بررسی شود که این متکدیان از کدام ورودی ها به شهر وارد می شوند.

وی در ادامه با درخواست کمک از سایر ارگانهای مرتبط گفت:توان شهرداری اندازه مشخصی است ، اگر همکاری کامل با شهرداری صورت گیرد قول میدهم که طی 3 ماه معضل متکدیان را از شهر اهواز برطرف کنیم.همچنین باتوجه به جرم بودن تکدی گری ،اگر با متکدیان برخورد جدی و مطابق قوانین صورت گیرد ، دیگر در شهر متکدی نخواهیم داشت. به هرحال دغدغه شهرداری رفع این معضل اجتماعی از شهر اهواز است.

گفتنی است ، در این جلسه بر برگزاری کلاسهای فرهنگی ، احکام ، اخلاق ، روانشناسی ، دوره های فنی و حرفه ای و ... به منظور توانمند سازی متکدیان با هدف دوری جستن از تکدی گری و کسب روزی حلال تاکید شد. همچنین بر رعایت بهداشت محل نگهداری متکدیان ، نصب کولر و درمان متکدیان بیمار تاکید گردید.

شایان ذکر است ، در پایان این جلسه بازدیدی از سوله های نگهداری متکدیان صورت گرفت. 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار