اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
برخورد صادقانه حاکم با مردم به این معنی است که حاکم اسلامی مردم را محرم اسرار خود بداند و برخی از مسایل حکومتی را که باید مردم از آن آگاه باشند، با آنان در میان بگذارد و از آنان مشورت بخواهد؛ برخورد صادقانه حاکم با مردم خود به این معنی است که اگر حاکم خود را در اجرای مسئولیتش ناتوان می بیند و یا نمی تواند خودش را از چنگال اطرافیان نادان نجات دهد، بی درنگ استعفا دهد و از اعتماد مردم سوء استفاده ننماید و وقتی می بیند که نمی تواند امانت داری کند، صادقانه و دلاورانه امانت را بازپس دهد.

با چنین تعریفی از حاکمیت بر هر ارگانی، اینگونه باید پنداشت که صداقت مسئولین در گفتار آنها که می بایست بر رفتارشان منطبق باشد،در اظهارنظرهای آنان متبلور است.

حال اعضای یک شورا که حاکمیت شهرداری را تعریف و نمایندگی می کنند از این قاعده مستثنی نیستند، در اظهارنظرهای اخیر ریاست شورای شهر کوت عبدالله که می توان آنرا به مصاحبه های کهکشانی تشبیه کرد، نقل قولهایی را مشاهده می کنیم.

نقل قولهایی از قبیل احداث مدرسه ای در کوت عبدالله، مشخص نمودن زمین میدان تره بار، خاکبرداریهای ساحل کارون که هنوز در حاله ای از ابهام است و بسیاری گفتارهای کهکشانی دیگر که بهت و حیرت شهروندان شهر کوت عبدالله را برانگیخته است.

عدم انطباق ادعاهای ریاست شورای شهر با اقدامات انجام شده را چگونه میتوان در مقوله حاکمیت اسلامی گنجاند!؟

آیا شورای "اسلامی” شهر کوت عبدالله با توجه به تعاریف صداقت چگونه میتواند از اسلامیت خود دفاع کرده و خود را درقبال مردم پاسخگو بداند! ؟

طبیعی است که نباید انتظار داشت که در چنین شرایطی مفاهیمی چون اصلاح زیرساخت ها، خدمات و عمران شهری تحقق یابند.

روند رو به رشد نارضایتی‌ها در شهر کوت عبدالله، نشان از عدم تحقق شعارهای شوراییان و به استحاله رفتن نبوغ جوانان این شهر در پرتو استدالات کهکشانی شوراییان و نادیده انگاشتن این ذخایر عظیم انسانی ست.

ضروری بنظر می رسد مسئولین شهرستان که نظاره گر چنین اظهاراتی هستند و تریبونهای آنان در جهت ترویج شعارهایی چون تدبیر، عدالت، خدمت و اسلامیت عنان کار را در دست دارد، به صحنه آمده و انتقاد عملکردها را سرلوحه کار خود کنند، که باید گفت تا طلیعه صبح زیبای شهروندی راه بسیار است.

سیدلطیف فاضلی

منبع باران خبر
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
پسر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment وقتی جلوی خودم وعمویم از عضو شورا یک امضا خواستیم کار مارو پاس کرد و سوار ماشین شاسی بلند مجلل اروندی شد و رفت ...چ توقعی داریم دیگه ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار