اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
با رضایت خانوادهٔ زنده یاد محمد سعیداوی٬ که بر اثر سانحهٔ رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود٬ اعضای بدن وی به 3 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

با رضایت خانوادهٔ زنده یاد محمد سعیداوی٬ که بر اثر سانحهٔ رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود٬ اعضای بدن وی به 3 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان٬ دکتر امین بحرینی٬ مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: محمد٬ جوان ۲۴ ساله٬ اهوازی در یک حادثهٔ رانندگی شدید و به دنبال وارد شدن آسیب های چندگانه به ناحیهٔ سر٬ دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده، کلیه ها، کبد و پوست وی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

وی افزود: پس از انجام سلسله آزمایشات و بررسی های مقدماتی٬ دو نفر از بیماران نیازمند کلیه٬ که سالها با دیالیز تحت مداوا بودند و در لیست انتظار پیوند قرار داشتند٬ جهت دریافت کلیه ها٬ مشخص و برای انجام عمل پیوند آماده سازی شدند.

بحرینی ادامه داد: گیرندگان کلیه ها٬ خانمی ۲۴ ساله٬ و آقایی 21 ساله٬ هر دو اهل اهواز هستند و به لطف خداوند٬ پس از عمل حال عمومی مساعدی دارند.

فوق تخصص پیوند کلیه٬ کبد و پانکراس بیمارستان گلستان اهواز گفت: با توجه به نتایج آزمایشات و عدم وجود فرد مناسب در استان خوزستان جهت دریافت کبد٬ کبد این فرد فوراً به منظور پیوند به بیمار مناسب٬ به بیمارستان شهید نمازی شیراز انتقال یافت.

وی افزود: همچنین توسط تیم جراحان پوست بیمارستان طالقانی اهواز٬ بافتهای پوستی این فرد مرگ مغزی٬ برداشته و به آن بیمارستان برای پیوند به بیماران دچار سوختگی های شدید٬ فرستاده شد.

بحرینی با اشاره به اینکه فاصلهٔ زمانی بین مرگ مغزی و فساد ارگان ها محدود است٬ ادامه داد: ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﻀﻮ به عنوان یکی از ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ علاج بیماران درمان ناپذیر در جهان شناخته ﻣﯽﺷﻮﺩ و به واسطهٔ این شیوه٬ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍن مبتلا به ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ های گوناگون٬ شانس بازگشت به زندگی عادی را پیدا می کنند.

وی افزود: مشاهدهٔ خیل عظیم بیماران نیازمند به ﭘﯿﻮﻧﺪ عضو و درک مصائب و آلامی که طی مدت تحمل بیماری٬ آنان را به ستوه آورده و از ادامهٔ زندگی عادی بازداشته است٬ به اعضای تیم پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز انگیزهٔ بیشتر می دهد.

بحرینی گفت: آگاهی بیشتر شهروندان نسبت به مقولهٔ اهداء عضو٬ و اجر و خیری که به واسطهٔ آن نصیب فرد متوفی و اطرافیان وی با نجات جان انسانهای دیگر می شود٬ باید از طرق مختلف ارتقاء داده شود.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این پنجمین عمل پیوندی است که در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود.

بحرینی در پایان گفت: خوشبختانه خانواده این جوان با مرگ وی به خوبی کنار آمدند و رضایت کامل خود را برای اهدای تمامی اعضای وی اعلام کردند چرا که احساس کردند با این کار، روح جوانشان بیشتر در آرامش است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
comment
0
1
comment روحش شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار