شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
هوشنگ شیرمردی:
در مرحله دیگری از اقدامات ناشایست کارشکنان با ورود بیش از 1 هزار و 800 راس دام به محل کشتارگاه جهت ذبح که تعدادی غیر طبیعی است و دو برابر تعداد ذبح روزانه کشتارگاه صنعتی اهواز بود قصد ناتوان جلوه دادن کشتارگاه صنعتی را داشتند که این بار هم اقدام آنها ناکام ماند.
 عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: عده ای با به خطر افتادن منافع نامشروع خود اقدام به ایجاد اختلال در روند فعالیت کشتارگاه صنعتی اهواز نموده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز از هشتاد و نهمین نشست علنی اعضای این شورا که با حضور معاونان شهردار و مسئولان شهرداری در محل سالن اجتماعات شورای شهر بعد از ظهر دوشنبه (11 خرداد ماه )  برگزار شد؛ هوشنگ شیرمردی در نطق پیش از دستور کار شورا اظهار داشت: راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز یکی از اقدامات مناسب و قابل تامل شهرداری اهواز با حمایت اعضای شورا در سال 93 بود که این اقدام در راستای ارتقای سطح کیفی استانداردهای شرعی و بهداشتی ذبح بوده است.

وی با اشاره به واگذاری کشتارگاه صنعتی مطابق سیاست های کلان دولت و مقررات به بخش خصوصی بیان کرد: این واگذاری نیز از جمله حرکات اندیشمندانه شهرداری اهواز محسوب می شود چرا که با ورود بخش خصوصی ضمن انجام و رعایت دقیق موازین شرعی و بهداشتی، آموزش های لازم به کارکنان و شاغلین در این کشتارگاه داده شد و نواقص و اشکالات احتمالی نیز توسط بخش خصوصی برطرف شد که این امر منجر به کاهش بار مالی بر شهرداری شد.

شیرمردی افزود: با نظارت اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز، فرماندار و شهردار کلانشهر اهواز، این واحد بزرگ بهداشتی اقتصادی در دی ماه سال 93 بخش دام سبک خود را  زیر نظر سازمان دامپزشکی به صورت آزمایشی با ذبح روزانه 50 راس شروع نمود و  به تدریج در اوایل اردیبهشت سال جاری به روزانه 600 راس رساند.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: در فاصله زمانی دی ماه 93 تا اردیبهشت 94 برخی افراد خاص معلوم الهویت که زیر پوشش یک مرجع خدماتی به ظاهر مشغول خدمت به شهروندان اهواز هستند منافع نامشروع خود را متضرر دیده و با کارشکنی و تحریک برخی اشخاص ساده لوح باعث ایجاد خلل در این چرخ بزرگ بهداشتی، اقتصادی شدند که در اولین مرحله اقدامات آنها با هوشمندی و هوشیاری دستگاه قضایی و متولیان امنیت در نطفه خفه شد اما متاسفانه توطئه ها رنگ و شکل خود را تغییر دادند.

وی ادامه داد: در مرحله دیگری از اقدامات ناشایست کارشکنان با ورود بیش از 1 هزار و 800 راس دام به محل کشتارگاه جهت ذبح که تعدادی غیر طبیعی است و دو برابر تعداد ذبح روزانه کشتارگاه صنعتی اهواز بود قصد ناتوان جلوه دادن کشتارگاه صنعتی را داشتند که این بار هم اقدام آنها ناکام ماند.

شیرمردی با خبر دادن از تحریم کشتارگاه صنعتی اهواز بیان کرد: پس از آنکه افراد مذکور از این راه نیز موفق به نیل به اهداف نامشروع خود نشدند در اردیبهشت ماه سال جاری بدون هیچ عذر و بهانه ای مبادرت به تحریم کشتارگاه صنعتی اهواز نموده و عملا کشتارگاه صنعتی را که با صرف هزینه های کلان برای رعایت هرچه بهتر مسائل بهداشتی راه اندازی شده بود تحریم نموده و دام های خود را برای ذبح به شهرهای اطراف که فاقد کشتارگاه صنعتی هستند ارسال نمودند که واقعا مشخص نیست آیا مهمور به مهر واقعی بهداشت بوده اند یا جعلی؟ آیا مسائل شرعی در روند ذبح رعایت شده اند یا خیر؟

وی با تاکید بر اهمیت مقوله بهداشت و درمان گفت: با توجه به اینکه رعایت مسائل بهداشتی از ضروریات اجتناب ناپذیر محسوب می شود و اقدامات صورت گرفته از سوی افراد سودجو منجر به لطمه زدن به سلامتی شهروندان می شود از کمیته بهداشت شورای اسلامی کلانشهر اهواز درخواست دارم با همکاری مسئولین قضایی و امنیتی و اجرایی در سطح استان و شهر با این افراد برخورد نموده و مانع اقدامات افرادی شوند که تنها منافع شخصی خود را مد نظر دارند و به سلامت شهروندان اهمیتی نمی دهند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
comment
0
1
comment جناب شيرمردي ميشه بفرماييد كشتارگاهي كه در زمان كتانباف ساخته شد نقش شورا چه بود .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
comment
0
0
comment چرا دامداران ما باید دام خودرا در اصفهان باقیمت پایین وکرایه بالا عرضه کنند بخاطر ناامن بودن کشتارگاه قبلی و باند بازی ... راسرقت میکردند ترازو ایراد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار