شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 


جدال بزرگ بر سر یک امتیاز!
زمانی که اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان وعده موافقت وزیر با خرید امتیاز فولاد نوین اهواز را برای نفت مسجدسلیمان می داد تصور نمی کرد که این خرید بزرگ مشتریانی از جنس خودش داشته باشد. فقط چند روز از خوشحالی مسجدسلیمانی ها به خاطر اظهارات نماینده شهرشان نگذشته بود که سیدخلف موسوی شهردار اهواز که همه قرائن از کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس آتی حکایت می کند هدایت الله ممبینی داورنام آشنای خوزستانی و عضو شورای شهر اهواز را نماینده شهرداری اهواز برای خرید امتیاز فولاد نوین اهواز خواند.

ممبینی نیز بلافاصله در مصاحبه ای اعلام کرد هیچ خریدار خوزستانی برای فولاد نوین وجود ندارد و مطالب مطرح شده در خصوص خرید امتیاز این تیم برای نفت مسجدسلیمان تبلیغاتی است و شهرداری اهواز فقط برای حفظ سهمیه لیگ برتری استان در این میدان گام نهاده است. 

ماجرا به همین جا ختم نمی شود چرا که رسانه ها با انتشار مطلبی از پیگیری سیدشریف حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی برای خرید امتیاز لیگ برتری فولادنوین اهواز به سود استقلال اهواز پرده برداشتند. ورود سیدشریف به این ماجرا قدری معادله اقبال سیاسیون به خرید فولاد نوین را پیچیده کرد چرا که حالا سه ضلع قدرتمند یک مثلث هر کدام جهت تحقق وعده های داده شده می بایست از رقبای چغر خود پیشی بگیرد.

اینکه اساسا ورود اینچنینی نمایندگان مجلس به موضوع خرید امتیاز یک تیم ورزشی چقدر می تواند درست باشد فعلا مورد بحث نیست لکن مساله ای که می تواند در حال حاضر جذابیت های خاص خود را داشته باشد این است که رقابت بر سر خرید امتیاز فولاد نوین نهایتا به پیروزی کدامیک از نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم می انجامد. رقابتی که می تواند پیش از انتخابات مجلس به جدال بزرگ بین نامزدها لقب گیرد و در ریزش و رویش آراء این کاندیداها موثر باشد.

تذکر مجمع نمایندگان خوزستان به روحانی  
18 نماینده عضو مجمع استان خوزستان طی تذکری به رئیس جمهور افزایش نرخ حامل‌های انرژی را غیر کارشناسی و فزآینده دانسته و نسبت به آن انتقاد کردند.گفتنی است اگر چه پیشنهاد دولت در مورد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها 120 هزار میلیارد تومان بود اما نمایندگان مجلس این رقم را به 50هزار میلیارد تومان کاهش دادند تا به جای افزایش 100 درصدی قیمت‌ حامل‌های انرژی، قیمت سوخت 38 درصد گران شود. حبیب آقاجری عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص گران شدن بنزین گفته بود: در شرایطی که کشور دارد دولت بدون اطلاع قبلی بنزین را گران کرد وی ادامه داد:حتی ما که کمیسیون انرژی مجلس هستیم هیچکداممان از اگران شدن بنزین خبر نداشت.

تفاوت جالب غرق شدگی در خوزستان و مازندران
اخیرا پزشکی قانونی اعلام کرد در تعطیلات پایان هفته گذشته ۱۰ نفر در دو استان مازندران و خوزستان غرق شدند. سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در تعطیلات اخیر 5 نفر در استان مازندران و 5 نفر در استان خوزستان جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست دادند که اجساد آنان برای شناسایی و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع شده است. بر اساس این گزارش، در استان مازندران یک مرد 18 ساله در بابلسر، دو مرد 24 و 27 ساله در فریدون‌کنار، یک مرد 20 ساله در نوشهر و یک مرد 33 ساله در عباس‌آباد جان خود را از دست داده‌اند. در استان خوزستان نیز یک نفر در شهرستان دزفول، سه نفر در شوشتر و یک نفر در امیدیه غرق شدند. نکته جالب‌توجه این است که تمامی غرق‌شدگان استان مازندران در تعطیلات اخیر مسافر و موارد غرق‌شدگی در استان خوزستان بومی بوده‌اند.

عراقی ها و یمن یها 
روز گذشته قرار مهمی منعقد شد عبدالرحمن الهیکی فرمانده لشکر تمایل به منصور بوده است از ایشان فاصله است و در مقابل داعش قرار گرفته است. تشکر از جمهوری اسلامی و بویژه رهبری انقلاب و تشکر کل یمنی ها.

از باغ ویلا تا بیغوله !
جلسه مسکن مهر با حضور استاندار و معاون وزیر مشکن برگزار شد و در این نشست ، مقتدایی نکات جالبی را مطرح کرد که در ذیل به بخش هایی از آن اشاره می شود :
* کاری که در کارون در حال انجام است یک انفجار در رفاه عمومی است و برای کسانی که بخواهندیک اوقت فراغتی داشته باشند یک تحول است.
* درون استان فقط بیغوله درست می کنیم بعد انتظار داریم انسان های نخبه و پولدار به استان بیایند و بمانند.
* یا دنبال تقسیم فقر هستیم ؟ باید اقتصاد را بچرخانیم تا فقرا به جایی برسند.
* دو جا باید جراحی صورت بگیرد یکی مسکن مهر است و دیگری بحث هدفمندی یارانه هاست مگر با کسی تعارف داریم؟
* 10 هزار مسکن مهر ساخته شده است سه هزار تا از آنها متقاضی ندارد ما این امکانات اب و برق را برای 10 هزارتا می بریم و سه هزارتا از آنها خالی می ماند این سرمایه ملی است که تلف می شود.
* برای مدیران گفتم تعاونی تشکیل دهند اولین درخواست هم 200 میلیون تومان باشد کسی که اینقدر پول ندارد وارد نشود اگر قرار است باغ ویلایی راه بیفتد قرار نیست 10 میلیون 20 میلیون تومان گرفته شود.
* درخصوص مسکن مهر در بین استان ها یکی مانده به آخریم یعنی عمده مباحث ما مباحث محلی است.

تخریب سد گتوند در دستور کار !
بانوی محیط زیست ایران اخیرا درباره سد گتوند گفته است که کارگروه خاصی با مسوولیت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شده و مشغول بررسی موضوع تخریب سد گتوند است از نظر ما آب‌گیری این سد به صلاح نبود و اگر قرار باشد هرگونه دخل و تصرفی صورت بگیرد باید تاییدیه سازمان دریافت شده باشد. در حال حاضر تخریب این سد موکول به تایید نهایی و ارزیابی کامل زیست‌محیطی است. وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ارزیابی زیست‌ محیطی پروژه‌های عمرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: هرجا خلاف این قانون اتفاق بیفتد می‌توانیم به مراجع قضایی اعلام و فعالیت آن پروژه را متوقف کنیم. ما ناچار شدیم در برخی موارد این کار را انجام دهیم و در آینده اگر پروژه عمرانی ارزیابی زیست‌محیطی نداشته باشد طرح را متوقف می‌کنیم تا تاییدیه خود را دریافت کنند.
ابتکار در واکنش به اینکه شما 10 سال گذشته هم مجوز احداث سد گتوند را صادر کرده‌اید گفته که مجوز احداث سد شرایطی داشته که رعایت نشده، بعدها هم مخالفت شد اما علی‌رغم مخالفت‌ها آب‌گیری از این سد انجام شد.

خبر خوش برای آبی های دیارکارون بازگشت دوباره آبی ها
پس از راهیابی تیم فوتبال فولاد نوین اهواز به مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور بدلیل ممنوعیت داشتن دو باشگاه از یک ارگان و شرکت دولتی در لیگ برتر فوتبال کشور همه مسئولان استان بر حفظ سهمیه خوزستان در لیگ برتر فوتبال کشور متفق القول بودند. در این زمینه شایعات و اخبار بسیاری مبنی بر واگذاری تیم فوتبال فولادنوین اهواز به تیم های مانند صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و شهرداری اهواز روی تلکس خبری اخبار خبرگزاری های استان و کشور قرار گرفت. در این میان سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی جنب و جوش بیشتری نسبت به همتایان و دیگر مسئولان استان برای حفظ سهیمه لیگ برتر خوزستان در فوتبال کشور را از خود نشان داد. 
اخبار رسیده و موثق در این زمینه حکایت از موفقیت تلاش ها و رایزنی های گسترده سیدشریف با اسپانسرهای متمول و باسابقه برای خرید امتیاز باشگاه فولاد نوین اهواز برای تیم پرسابقه ، محبوب و مردمی استقلال اهواز دارد.
داستان از این قرار است که چندی پیش با رایزنی ها و تلاش های سیدشریف حسینی جلسه هماهنگی مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با یکی از سرمایه گذاران متمول و خوشنام که پیش از این قصد خرید باشگاه های صاحب نام و پرطرفدار استقلا و پرسپولیس تهران را داشت برگزار می شود. در این جلسه رایزنی ها و مباحث مقدماتی و اولیه برای خرید امتیاز تیم فوتبال فولادنوین اهواز برای تیم پرطرفدار استقلال اهواز انجام شد. قرار است دومین جلسه فردا شنبه 16 خرداد ماه سال جاری نیز برگزار شود. 
بر اساس این خبر، با صحبت هایی که سیدشریف حسینی با این اسپانسر توانمند انجام داده است فردا توافقات نهایی با مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز صورت خواهد گرفت و این سرمایه گذار برای خرید امتیاز باشگاه فولادنوین اهواز اقدام لازم را به عمل خواهد آورد که می تواند خبر خوشی برای آبی های دیار کارون باشد. این اتفاق خجسته می تواند یک بار دیگر ضمن زنده کردن خاطرات و افتخارات گذشته تیم ریشه دار و مردمی استقلال اهواز ، موجبات معرفی جوانان بااستعداد و باتکنیک فوتبال خوزستان را به فوتبال کشور فراهم کند. این تیم در این فصل از مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های ایران با فاصله بسیار نسبت به روزهای اوج خود در نهایت به لیگ دو باشگاه های کشور سقوط کرد و در صورت نهایی شدن این توافق می تواند فصل جدیدی را درتاریخ این باشگاه پرطرفدار رقم بزند.

خرمشهر همچنان بی شهردار مانده !
نصیحت هشدار گونه فرماندار
قریب به بیش از یک ماه است که جلسات انتخاب شهردار جدید خرمشهر در صحن شورای این شهر بی نتیجه پایان می یابد و آن به این دلیل است که شورای شهر خرمشهر با دو بخشی شدن، مخالف نظرات یکدیگر هستند و جریان به اندازه ای شدت پیدا کرده بود که به سوزاندن درب خانه یکی از اعضا گرفته تا غیبت مکرر چهار عضو شورا و همچنین بحث و جدل برخی از این اعضا در گروه های واتساپی منجر شد. 
در این میان که مردم خرمشهر حیران از انتخاب نمایندگان خود به دنبال ریشه موضوع هستند برخی از صاحب نظران و کارشناسان بر این باورند که اعضای شورای شهر از بیرون از شورا توسط گروه های فشار کنترل می شوند، از این روی فرماندار خرمشهر با دعوت از اعضای شورای این شهر در فرمانداری همزمان با نصیحت، با آنان نیز اتمام حجت کرد.

شهردار آبادان تا چند روز آینده استعفا می دهد
اخیرا شهردار آبادان در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری گفته است که قصد دارم تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا شرکت کنم. 
محمودرضا شیرازی با اشاره به تصدی پنج ساله‌اش به عنوان شهردار آبادان، افزود : هفته آینده استعفای خود را به شورا تقدیم می‌کنم و امید می‌رود آنها نیز با سعه صدر با این موضوع برخورد کنند. وی این را هم گفته است که در صورت عدم موافقت اعضای شورا با استعفایم، همچنان در مسیر خدمات‌رسانی به شهروندان باقی خواهم ماند و به ادای وظیفه می‌پردازم.
شیرازی در پایان بیان کرد: از مردم آبادان بابت تمام کم و کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم، البته تلاش‌های زیادی در جهت انجام امور ماندگار همچون احداث خیابان‌ها، بلوارها، پل کابلی، بلوار ساحلی، مجموعه ورزشی و غیره برای جبران عقب‌ماندگی شهر در مسیر توسعه انجام شد که امید می‌رود مورد رضایت مردم واقع شده باشد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
comment
1
1
comment رقابت برای خرید فولاد نوین با پول بیت المال فقط برای جلب رای هست ....متاسفانه کسی دلش برای فوتبال نسوخته
comment
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
comment
0
0
comment یکی به این نماینده عاشق فوتبال شده بفرماید مگر سایر شهرهای فوتبالدوست استان وجود خارجی ندارند که ایشان با وجود فولاد خوزستان و استقلال خوزستان در اهوار بدنبال گرفتن امتیاز برای یک تیم دیگر اهوازی هستن . وقتی همه استان میگویند مسئولین در اهواز همه استان را فقط در اهواز می بینند کسی باور نمیکند . جناب استاندار محترم لطفا جلوی این زیاده خواهیها و فرصت طلبیها را بگیرید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار