شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲

 

شوشان : دکتر حسین انتظامی یکی از برجسته ترین اساتید رسانه ای کشور مهمان ویژه مدیران رسانه های خوزستان بود. استاد انتظامی بلاشک یکی از شخصیت های نادر در عرصه رسانه ای کشور به حساب می آید. مدرن بودن، خوش ذوقی و تعهد از ویژگی های بارز انتظامی است.

دکتر انتظامی طی یک روز حضور در خوزستان مباحثی معطوف به حرفه ای گری را در مطبوعات محلی مطرح کرد. او بذر امیدواری و نشاط را در مطبوعات استانی کاشت. انتظامی امیدوار است در مجلس نهم، تاسیس نظام صنفی مطبوعات در کشور به منظور سامان دادن به این صنف مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی وجود سایت و پایگاه خبری را در کنار روزنامه بسیار مهم و باعث هم افزایی هر یک ارزیابی می کند. نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور می گوید : یک روزنامه نگار حرفه ای در یک زمان نباید در دو رسانه به طور همزمان کار کند.

وی بر این باور است تکثر رسانه ای یک تهدید برای مطبوعات است و کشور ظرفیت 3 هزار رسانه را ندارد چرا که نیروی انسانی آن را نداریم و در نهایت تنازع بقا اتفاق می افتد. گفتنی است که دکتر انتظامی اولین مدیرمسئولی دو روزنامه پر تیراژ جام جم و همشهری، مدیرکلی مطبوعات داخلی، سخنگویی شورای عالی امنیت ملی و چهار دوره نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور و مشاور دکتر لاریجانی را در سوابق خود دارد.

وی همچنین نویسنده چند عنوان کتاب مطبوعاتی از جمله : روزنامه نگاری و روزنامه داری، نقطه و مدیریت رسانه است و به عنوان برجسته ترین طرح ها از مارکتینگ نشریات به عنوان کالاهای فرهنگی، ضرورت رتبه بندی روزنامه نگاران و شکل گیری بنگاه های قوی و تجمیع شده مطبوعاتی دفاع می کند.

بخشی از سخنان انتظامی البته نقدی است درون صنفی از برخی همکاران مطبوعاتی و تاکید وی بر اصلاح ساز و کارهای موجود. انتظامی می گوید: با اینکه خاستگاه من فرهنگی است اما معتقدم نباید از نگاه اقتصادی و برنامه ریزی برای ایجاد یک منبع درآمدی مطمئن و پایدار برای رسانه ها غافل بود. انتظامی بر این باور است که یارانه مستقیم کارساز نیست و مارکتینگ رسانه ا پیشنهاد می داد یعنی رسانه به عنوان کالایی برای عرضه و فروش.

انتظامی می گوید: مدیرعامل یا مدیر رسانه قاعدتا فردی است که هم از قواعد مارکتینگ آگاه است و هم به طراحی های اقتصادی آشناست ؛ می داند که درآمدها را چگونه تحصیل و با چه اولویتی خرج کند؟ چه زمانی وارد بازار هدف شود؟ چه ممیزه هایی داشته باشد ؟ از چه کاغذی و کدام چاپخانه استفاده کند ؟ نظامات نیروی انسانی اش را چگونه سامان دهد؟ و ... البته وقتی اداره مطبوعات ما به صورت بنگاهی باشد قاعدتا مطبوعات ماندگارتری هم خواهیم داشت.

 




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار