اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی کارون گفت: امروز در استان خوزستان شاهد تبعات مختلف درباره ساخت سد گتوند، متضررین و شاکیان حقیقی و حقوقی حاصل از وجود و گسترش این نوع تبعات هستیم که در این راستا، ضرورت بررسی تبعات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی سد گتوند از منظرگاه قانون گذاران و حقوقدانان به طور مبرم احساس می‌شود.
 
 سیدحسین فاضلی در این باره اظهار کرد: اگر چه وجود مشکلات فنی سد گتوند از زبان مسئولین وزارت نیرو و تبعات زیست محیطی سد گتوند آن از زبان مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست اعلام و تائید شده اما جنبه های قانونی و قضائی این تبعات مورد غفلت و عدم اهتمام جدی قرار گرفته است.  
 
وی افزود: حقوق و شکایات متضررین حقیقی و حقوقی از تبعات سد گتوند نیاز به توجه خاص و مبرم از سوی مسئولین ذیربط دارد. عملکرد وزارت نیرو و شرکت‌های متولی و مشاور سد گتوند باید تحت بررسی قانونی و قضائی دقیق و شفاف قرار گیرد تا به حقوق متضررین و شاکیان به عنوان یکی از مقولات اصلی رسیدگی شود.
 
فاضلی تصریح کرد: همکاری چند بعدی تنگاتنگ، کارشناسانه و هدفدار بین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین قضائی استان می‌تواند زمینه لازم را جهت ایجاد قانونمندی و پیگیری‌های قضائی لازم برای شفاف سازی اثرات تبعات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی سد فراهم کند.
 
وی عنوان کرد: ایجاد امنیت فکری برای مردم، شرکت‌ها و سازمان‌های موجود در استان و برقراری امنیت بیشتر برای انجام هر نوع طرح اقتصادی در استان از مهمترین اثرات همکاری بین قانون‌گذاران و حقوقدانان در بررسی تبعات مخاطره انگیز سد گتوند به شمار می‌رود.
 
فاضلی ادامه داد: این همکاری‌ها فراتر از مقوله کنونی معضلات سد گتوند و سدسازی در خوزستان، زمینه را برای جلوگیری از بروز هر نوع فاجعه آتی حاصل از سدسازی و عملکرد وزارت نیرو فراهم خواهد کرد.
 
مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی کارون گفت: سمینار علمی بررسی راهکارهای قانونی و قضائی جلوگیری، رسیدگی و حل تبعات سد گتوند به عنوان یکی از خروجی‌های کنفرانس ملی رودخانه کارون، توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند در مردادماه امسال با حضور قانون‌گذاران، حقوق‌دانان، دانشگاهیان و پژوهشگران در اهواز برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این سمینار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، حقوقدانان، دانشگاهیان و پژوهشگران شرکت و سخنرانی می‌کنند. این سمینار نقطه عطف شروع همکاری بین قانون‌گذاران و حقوقدانان در بررسی تبعات سد گتوند و سدسازی در خوزستان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار