شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
استاندار خواستار شد:
متاسفانه فرهنگ فضای سبز ما مانند فرهنگ رانندگی ما شده که رانندگی در بیابان و شهر در استان خوزستان به یک گونه است
استاندار خوزستان گفت: برای بازسازی فضای سبز استان باید از گونه‌های گیاهی استفاده شود که هم چشم‌انداز خوبی داشته و هم با ثمر باشند.

 عبدالحسن مقتدایی در جلسه بررسی جامع فضای سبز اهواز که امروز (24 خرداد ماه) برگزار شد، عنوان کرد: طی دو سال گذشته استان خوزستان در جنبه‌های سخت‌افزاری و عمرانی مانند طرح 550 هزار هکتاری و طرح گردشگری به توفیقات بسیار مناسبی دست پیدا کرده است اما با غفلت در بعضی موارد فرصت‌هایی را نیز از دست داده است.

وی افزود: در استان خوزستان در فاصله زمانی چند ساله به دلیل انقلاب، جنگ، شرایط دولت سازندگی و غیره تحولات بسیاری در استان شکل گرفت که بر فضای سبز استان نیز تاثیر داشت و در یک فاصله زمانی درخت‌هایی مانند نخل جمع شده و گونه‌های گیاهی همچون اکالیپتوس جایگزین آن شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ فضای سبز ما مانند فرهنگ رانندگی ما شده که رانندگی در بیابان و شهر در استان خوزستان به یک گونه است، در این میان باید به این نکته توجه کرد که ما به عنوان مسئول متولی و هدایت‌کننده این موارد هستیم.

مقتدایی بیان کرد: در فضای شهری هم بخشی از افکار مردم ناشی از آن چیزی است که ما به آنها دیکته می‌کنیم و جمع این موارد باید در برگیرنده موضوعات سمعی و بصری باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم مرکز تحقیقات با مطالعات خود راه حلی را تهیه کنند و ما نیز این موارد را به معاونت عمرانی استانداری، اداره‌کل امور شهری، شهرداری‌ها و مجموعه‌های اداری ارائه داده تا آنها را ترویج دهند و جمع‌آوری و جایگزینی را در فضای سبز استان خوزستان داشته باشیم.

استاندار خوزستان توضیح داد: برای بازسازی فضای سبز استان باید از گونه‌های گیاهی استفاده کنیم که هم چشم‌انداز خوبی داشته و هم با ثمر باشند و گونه‌های گیاهی تزئینی را در قالب قراردادی تعیین و مشخص کنیم و هزینه‌های نگهداری آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. باید در این زمینه کارگروهی تشکیل شود تا کاشت گونه‌های منطبق با استان و جدید از سر گرفته شود و ذائقه و سلیقه مردم نیز در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

مقتدایی گفت: باید یک نشست جامع با شهرداری‌ها، شرکت‌هایی که دارای خانه‌های سازمانی هستند، مرکز تحقیقات، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه رامین برگزار شود تا با همکاری یکدیگر طرحی را برای ایجاد یک فضای مناسب در پارک‌ها و سطح شهر ایجاد کرده تا مردم با پارک‌ها و طبیعت انس پیدا کنند و اگر قرار است به گیاهی قطره‌ای آب تخصیص داده شود باید گیاهی باشد که بیشترین نفع اقتصادی و بصری را داشته باشد.

وی عنوان کرد: آموزش در این زمینه باید جزو الزامات فعالیت‌های ما باشد و این آموزش باید در سطح شهرداران و دهیاران استان صورت بگیرد و در این زمینه نباید زمان را از دست داد.

استاندار خوزستان افزود: مخاطبان ما باید مشخص شود و هر کسی که تلویحا در این موارد درگیر است، باید در جلسات بررسی فضای سبز استان شرکت کند و بر روی گونه‌هایی که داریم اجماعی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: گونه‌هایی که در استان برای کشت در نظر گرفته می‌شوند باید با توجه به اقلیم هر شهرستان در نظر گرفته شود و گیاهان کاشته شده در جنوب و شمال استان با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

وی بیان کرد: در رابطه با این گیاهان نیز باید به میزان شوری آب کارون و ریزگردها و تاثیر آن بر این گونه‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار