اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
آهن جان : در کنار محافل قرآنی، اتوبوس سلامت با حضور پزشک و کارشناس تغذیه جهت ویزیت رایگان و ارائه مشاوره تغذیه در خصوص ماه مبارک رمضان آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.یکی دیگر از برنامه های معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در این ماه برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان است که در دو بخش محلات و پرسنل شهرداری به طور جداگانه برگزار می شود و تیمها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
ماه ضیافت الهی با برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری اهواز

از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان ، محافل انس با قرآن ، فضاسازی ، چاپ کتاب ، تئاترهای خیابانی ، نشستهای تخصصی ، جام فوتسال رمضان و ... انجام خواهد شد.

درآستانه ماه مبارک رمضان وبهار قرآن هستیم و همه دلها و جانهایمان را برای میهمانی الهی آماده کرده ایم. ماهی که درآن تمرین میکنیم که چگونه بنده شایسته تری برای خدای بخشنده باشیم وبا روزه داری روزانه و دعا و نیایش شبانه پروردگار قادر را برای تمامی نعمات الهی اش شکر می گوئیم.
به گزارش سایت شهرداری اهواز ، در آستانه این ماه مبارک و عزیز شهرداری اهواز با هدف معنویت بخشیدن به فضای شهر برنامه های گسترده ای را در آستانه اجرا دارد.

امیر آهن جان معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری در خصوص برنامه های شهرداری در ماه میهمانی الهی گفت: با هدف ایجاد فضایی معنوی در شهر اهواز ، بوسیله نصب بنر و بیلبوردهایی با موضوع ماه مبارک رمضان فضاسازی مناسبی در شهر اهواز صورت گرفته است تا شهروندان در این هوای گرم و تابستانی و طاقت فرسای اهواز اشتیاق بیشتری برای روزه داری و میهمان شدن بر سر سفره الهی داشته باشند. همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان خیابانها و معابر و میادین شهر نیز پاکسازی شده تا با شهری پاک و پاکیزه به استقبال ماه میهمانی خدا برویم.

وی درادامه گفت:امسال در اقدامی جدید در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت که هرساله از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود غرفه ای را در نظر گرفته ایم تا شهروندان اهوازی بتوانند قرآن های قدیمی و کهنه خود را تحویل داده و قرآن نو تحویل بگیرند. همچنین در همین نمایشگاه با حضور روحانیون و کارشناسان مذهبی غرفه ای را برای پاسخگویی به مسائل شرعی و سوالات شهروندان در خصوص ماه مبارک رمضان اختصاص داده ایم.

معاون شهردار اهواز گفت : با توجه به فضیلت و اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان ، مانند سالهای گذشته در تلاش هستیم که از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان برای انس و الفت بیشتر با قرآن و عترت استفاده کنیم. به همین سبب در ایام ماه مبارک 7 محفل انس با قرآن در مناطق هفتگانه با حضور قاریان مشهور وبنام کشوری و بین المللی و گروههای ابتهال و تواشیح بین المللی برگزار خواهیم کرد تا فرصت حضور و بهره مندی شهروندان در نقاط مختلف شهر اهواز فراهم گردد. همچنین یکی از این 7 محفل قرآنی ویژه بانوان خواهد بود که در آن از بانوان حافظ و قاری قرآن و از کارشناسان قرآنی دعوت به عمل خواهد آمد.

علاوه بر این 7 محفل قرآنی که از سوی معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی در مناطق 7 گانه برگزار می شود، 6 محفل قرآنی نیز با حضور قاریان و حافظان و گروه های ابتهال و تواشیح استانی، کشوری و بین المللی نیز از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار خواهد شد که از6 محفل، 2 محفل در شب های قدر و در مصلای اهواز برگزار می شوند.

آهن جان اضافه کرد : در کنار محافل قرآنی، اتوبوس سلامت با حضور پزشک و کارشناس تغذیه جهت ویزیت رایگان و ارائه مشاوره تغذیه در خصوص ماه مبارک رمضان آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی گفت : از آنجایی که در ماه مبارک رمضان به دلیل فضای معنوی که بر جامعه حاکم است از کتاب دعا و نیایش استفاده بیشتری می شود. کتابچه ای تحت عنوان ضیافت با مطالبی در خصوص روزه وسلامتی ، احکام روزه ، جدول ختم روزانه قرآن ، اوقات شرعی ، کرامات امام حسن(ع) ، فضیلت شب قدر و ... در تیراژ 000/10 جلد چاپ شده که در میان شهروندان در محافل قرآنی توزیع خواهد شد. همچنین بروشور ویژه تغذیه در ماه مبارک رمضان در تیراژ 000/30 نسخه چاپ شده که در میان شهروندان توزیع خواهد شد تا با تغذیه ای سالم و کارشناسی بتوانند در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه داری کنند و مهمان ضیافت بزرگ الهی باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی  شهرداری اهواز در ادامه این گفتگو به برگزاری تئاترهای خیابانی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت : در تمامی شب های ماه مبارک رمضان به جز شب های قدر تئاتر خیابانی با حضور هنرمندان عرصه تئاتر در خیابان های اصلی، میادین و بوستان های شهر برگزار می گردد.

همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق هفتگانه، معاونت ها و سازمان های شهرداری نشست های تخصصی ویژه این ماه برای پرسنل شهرداری و با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون به تناوب برگزار خواهد شد.

یکی دیگر از برنامه های معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در این ماه برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان است که در دو بخش محلات و پرسنل شهرداری به طور جداگانه برگزار می شود و تیمها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

آهن جان در پایان گفت : من و همکارانم در شهرداری اهواز در تلاش هستیم با بسیج تمامی امکانات موجود فضای معنوی را در شهر اهواز برای شهروندان فهیم و مومن و خدادوست اهوازی فراهم کنیم تا همه از برکات و نعمات این ماه بزرگ نهایت استفاده و بهره مندی را ببریم.     
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار