شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان:
از آثار قاریان قرآنی تا مولفان، ناشران و دانشگاهیان و هنرمندان امسال یک نمایشگاه متنوع در اهواز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 140 ناشر معتبر ملی و بین المللی در زمینه علوم قرآنی و 154 ناشر در حوزه تولیدات نرم افزار قرآنی و دیجیتال در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در اهواز حضور دارند.

به گزارش ایرنا همایون قنواتی یکشنبه در جلسه نشست خبری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآنی در استان نسبت به نقاط دیگر کشور یک اتفاق کم نظیر است، اظهار کرد: تجارب بسیار گوناگونی در این 9 سال، پشت سر گذاشته شده و نگاه بیشتر به این بود که در فضای موجود همه حوزه ها و فعالانی که با مفاهیم قرآنی در ارتباط هستند بتوانند آثار خود را در فضایی برگرفته از مضامین قرآنی نمایش دهند.

وی افزود: از آثار قاریان قرآنی تا مولفان، ناشران و دانشگاهیان و هنرمندان امسال یک نمایشگاه متنوع در اهواز برگزار می شود؛این نمایشگاه فضایی است که همه گونه های تولید و خلق آثار متنوع فرهنگی در آن عرضه می شود.

قنواتی گفت: در این نمایشگاه آثاری در حوزه دیجیتال و نرم افزاهای قرآنی در حوزه تولیدات کودکان و نوجوانان، و آثاری که شاعران و هنرمندان و اهالی تئاتر با مضامین قرآنی خلق کردند، ارایه می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد:در طول برگزاری نمایشگاه، اگر احساس شد استقبال بسیار است،احتمال تمدید آن هست ، اما بر اساس برآورد اولیه نمایشگاه یکم تا هفتم تیر برگزار می شود.

وی بیان کرد: مجوز توقفگاه موقت در اطراف موزه هنرهای معاصر و توقفگاه فروشگاه رفاه هم در نظر گرفته شده، و به صورت ویژه برای این هفت روز قول گرفتیم.

قنواتی ادامه داد: با مجوز فرمانداری بن تخفیف از ناشران به میزان 50 درصد گرفته شده که ناشران امسال در بخش های مکتوب داخلی و بین المللی و نرم افزار و دیجیتال حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در زمینه صنایع دستی نیز از یکصد شرکت و موسسه تولید آثار هنری و کارهای خلاقانه در حوزه قرآنی دعوت کرده ایم.

وی افزود: برنامه های جنبی در این نمایشگاه شامل محافل انس با قرآن، محافل و شب های شعر قرآنی، نشست های تخصصی علمی با حضور اندیشمندان علوم قرآنی، روانشناسی کودک و قرآن، سبک زندگی و آسیب های اجتماعی خواهد بود.

قنواتی ادامه داد: گرگیعان که از آیین های سنتی خوزستان است ، از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود که در صورت تمدید نمایشگاه و مصادف شدن با این روز این آیین نیز در برنامه های جانبی نمایشگاه گنجانده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برآورد اولیه اعتبار نهمین نمایشگاه قرآن و عترت دو میلیارد ریال است که ممکن است تغییراتی در آن باشد. 

قنواتی گفت: این نمایشگاه در 140 غرفه در موزه هنرهای معاصر برپا می شود.

وی در ادامه اظهارکرد:برای توجه بیشتر و اداری تر کردن بحث قرآن و عترت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این پست اضافه شد.

نمایشگاه قرآن و عترت یکم تا هفتم تیر در محل موزه هنرهای معاصر خوزستان در اهواز برگزار می شود که ساعات بازدید از نمایشگاه نیز از 19 تا 24 شب خواهد بود.

این نمایشگاه در سال های گذشته یکم تا سی ام ماه مبارک رمضان در این استان برگزار می شد که امسال به مدت یک هفته برگزار می شود.

همچنین توزیع قرآن به صورت رایگان به خانواده های متقاضی در این نمایشگاه با تحویل قرآن قدیمی انجام می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار