اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
نود و سومین جلسه شورای شهر اهواز امروز دوشنبه یکم تیرماه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کوت عبدالله شهردار کوت عبدالله و تعدادی از کیوسک داران شهر اهواز برگزار شد.

در ابتدای جلسه امروز، حسین حیدری، عضو شورای شهر نسبت به غیبت اعضا در جلسات شورای  شهر تذکر داد و گفت: در دو سال گذشته مساله غیبت اعضا و عدم حضور آنها در جلسات بررسی نشده است و برخی از اعضا بدون حضور در جلسه، تنها صورت جلسه را امضا می کنند.

وی افزود: من به این موضوع اعتراض دارم و از هیات حل اختلاف استان تقاضا می کنم که غیبتهای اعضای شورای شهر اهواز را همراه با بازنگری فیلمهای جلسه مورد بررسی قرار دهد.

اسکندر زنگنه، دیگر عضو شورا نیز در مورد لایحه اجرای پروژه های عمرانی مشترک شهرداری اهواز و شهرداری کوت عبدالله اظهار کرد: به دلیل اتصال شهر کوت عبدالله به اهواز و این که زمانی بخشی از اهواز بوده و باتوجه به وضعیت آن که احتیاج به مساعدت دارد، شهرداری اهواز لایحه ای مبنی بر مشارکت در سه پروژه شهر کوت عبدالله تقدیم شورای شهر کرده است.

وی افزود: شهرداری اهواز روکش آسفالت اتوبان آیت الله بهبهانی به طول شش کیلومتر و با هزینه 50 میلیارد ریال، آسفالت جاده ساحلی کوت عبدالله به هزینه 30 میلیارد ریال و تکمیل جاده پل ششم به شرکت فولاد را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با بیان این که بودجه این پروژه 13 میلیارد تومان است، تصریح کرد: شهرداری اهواز باید توجیه کند که با چه دلایلی می خواهد این مبلغ را در کوت عبدالله که اکنون به شهرستان کارون تبدیل شده است، هزینه کند. در زمانی که کوت عبدالله منطقه ای از شهر اهواز بوده در آن به این اندازه هزینه نشده است.

زنگنه تصریح کرد: باید ظرفیتها را براساس واقعیتها تعریف کرد. شهروندان اهواز عوارض پرداخت می کنند اما کجا هزینه می شود؟! اگر یک ریال از بودجه شهرداری هزینه شود باید مسایل قانونی و شرعی لحاظ شود.

در ادامه؛ آذر زمانپور، عضو شورای شهر اهواز، به عنوان مخالف لایحه اجرای پروژه های مشترک شهرداری اهواز و کوت عبدالله گفت: طبق قانون، بودجه هر شهر باید صرف آن شهر شود. آیا به عنوان مثال در منطقه هفت اهواز 13 میلیارد هزینه شده است؟

وی افزود: مسئولیت محرومیت شهر کوت عبدالله با شهرداری اهواز نیست و رسیدگی به آن، وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. این که شهرداری اهواز می خواهد این مبلغ را در شهر کوت عبدالله هزینه کند، باید توجه کرد که این پول مردم اهواز و حق الناس است.

کاظم سواری نیز در مورد این لایحه گفت: شهر کوت عبدالله یکی از محلات اهواز است که به دلیل مسایل سیاسی از اهواز جدا شده و این بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این که منطقه کوت عبدالله در سابق در پروژه های عمرانی مورد ظلم قرار گرفته شده است، افزود: شهروندان کوت عبدالله اکنون به دلیل نبود فضای سبز از فضای سبز اهواز استفاده می کنند. علاوه بر این اتوبان آیت الله بهبهانی تنها ورودی شهر اهواز از سمت آبادان است و اگر اتفاقی رخ دهد و این مسیر بسته شود راه یک میلیون شهروند اهوازی بسته خواهد شد و برای ساماندهی این شرایط باید جاده ساحلی کوت عبدالله را به عنوان مسیر دو شهر در نظر گرفته شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه روکش آسفالت اتوبان آیت الله بهبهانی عنوان کرد: این اتوبان تنها ورودی شهر اهواز و زیبایی آن برند شهر است با تصویت این لایحه ارتباط روحی مردم شهر اهواز و مردم کوت عبدالله قویتر می شود و این کمک ناچیزی برای شهر کوت عبدالله است.

ابریشم کار نیز درمورد این لایحه گفت: اجرای این سه پروژه در شهر کوت عبدالله ضروری است. تمام شهروندان اهواز از اتوبان آیت الله بهبهانی و پل ششم استفاده می کنند. تا جایی که می توان از بودجه شهرداری به جاهای دیگر و محروم کمک کرد، اشکالی وجود ندارد.

همچنین عاشور سواری پور، دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: تمام ما نمایندگان اهواز هستیم و تقابل مناطق معنا ندارد انتظار داریم که همکاران به این مسایل ورود نکنند و تقابل مناطق کار درستی نیست.

وی با اشاره به لایحه اجرای پروژه های مشترک اهواز و کوت عبدالله افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه جلساتی درخصوص این پروژه ها داشتیم و اطلاعاتی از معاونت فنی و عمرانی دریافت کردیم بعد از بررسی به ضرورت اجرای این پروژه ها در شهر کوت عبدالله رسیدیم.

 عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در خرمشهر پروژه هایی که شهرداری تهران اجرا و خدماتی که ارایه کرده شهر را دگرگون کرده و کارهای بزرگی انجام داده است. کوت عبدالله بخشی از شهر اهواز بوده است و باید کاری انجام دهیم که ارتباط کوت عبدالله و اهواز همچنان ادامه داشته باشد.

سبزعلی؛ عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با بیان این که شهردار اهواز نیتی برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس را ندارد، گفت: به دلیل آن که گفته شده لایحه پروژه های مشترک اهواز و کوت عبدالله به دلیل کاندیدا شدن سیدخلف موسوی است، آن را در شورای شهر چند هفته به تاخیر گذاشتیم. اکنون که مشخص شده شهردار نیتی برای کاندیدا شدن در انتخابات ندارد، این لایحه در شورا مطرح شده است.

علي ناصري نيز در خصوص اين لايحه گفت: در كوت عبدالله به دليل نبود جاده كمربندي و جاده مناسب حوادث بسياري رخ ميدهد و مردم از تردد تريليها اذيت هستند و آرامش ندارند.

هدايت ممبيني نیز با اشاره به لزوم اجراي پروژههاي مشترك اهواز و كوت عبدلله گفت: بايد قبول كنيد كه در تمام استان و اهواز مناطقي محروم وجود دارد. كوت عبدالله يكي از محلات قديمي شهر اهواز است. اهواز را با كوت عبدالله ميشناسند و نبايد آنها را از هم جدا بدانيم. اين پروژهها تصويب مي شود تا كمي از مشكلات اين منطقه حل شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا؛ عبياوي، شهردار كوت عبدالله نیز که در اين جلسه حضور یافته بود، عنوان کرد: براي بررسي لايحه اجراي پروژههاي مشترك اهواز و كوت عبدالله بايد به عقب برگرديم. زماني كه كوت عبدالله از مناطق اهواز بود، منتظر آن ميشد تا پروژههاي عمراني در تمام مناطق مانند زيتون و گلستان اجرا شود تا بعد نوبت به آن برسد.

وي با اشاره به پروژههايی كه بايد در زمان منطقه بودن كوت عبدالله اجرا مي شد، افزود: منافع كوت عبدالله را گرفتيم و آن را جدا كرديم. پروژه ساحلي قرار بود كه از منطقه كوروش تا ورودي اهواز سمت آبادان اجرا شود تا ديگر نياز نباشد تنها از اتوبان آيت الله بهبهاني استفاده شود.

شهردار كوت عبدالله تصريح كرد: پروژه ساحلي اهواز 13 سال رها شده است تا منطقه كوت عبدالله جدا شد. اكنون پروژه در حال اجرا است. شهرداری اهواز قرار است 20 درصد از اين پروژه را اجرا كند. اين مبلغ تنها كمكي براي روكش آسفالت است. شهر اهواز به مراتب بيش از كوت عبدالله از جاده ساحلي و اتوبان آيت الله بهبهاني استفاده مي كند.

عبياوي با بيان اينكه پروژهها كارشناسي هستند، عنوان كرد: اين پروژهها كارشناسي بودند و مطالعات آنها را انجام شده است اما در سابق بنا به دلايلي از دستور كار خارج شده است. همچنين مصوبه ملي داريم كه شهرهاي بزرگ بايد به شهرهاي كوچك خدمت كنند. قصد داريم با اين مصوبه جفايی که شهرداري اهواز در سابق به كوت عبدالله كرده را جبران كنيم.

به گزارش خبرنگار ايسنا؛ لايحه اجراي پروژههاي مشترك اهواز و كوت عبدالله با اكثريت آرا به تصويب شوراي شهر اهواز رسيد.

به گزارش خبرنگار ايسنا؛ پس از آن، آذر زمانپور در نطق پيش از دستور خود اظهار کرد: بيشتر شهروندان در سه ماه گذشته خواستار اعلام موضع صريح نسبت به ادامه مسير شهردار اهواز بودند. همه منتظر استعفای شهردار بودند ولی وي از كانديد شدن در انتخابات منصرف شد.

وي افزود: من اعلام مي كنم که ادامه شهرداري ايشان را به صلاح شهرداري و شوراي شهر نمي دانم. با حمايت اعضاي شورا شهر برخي افراد كه هيچ آشنايي با شهرداري نداشتند و الفباي آن را نمي دانستند، پست و مقام گرفتند و ماشينهاي آخرين مدل سوار مي شوند و هر كار خوب و بد به پاي شورا نوشته مي شود.

این عضو شوراي شهر اهواز با بيان اينكه بايد منافع شهروندان را در نظر داشته باشيم، گفت: خواستارم كه در شوراي شهر از منافع شخصي و كشمكشها صرفنظر كنيم. دغدغه مردم در خصوص سرگرداني در سالنهاي شهرداري است. مشکلات مردم به گوش اعضاي شوراي شهر مي رسد.

زمانپور بيان كرد: شهرداري متعلق به پرسنل آن است نه آنكه از بيرون در آن دخل و تصرف كنند. بگذاريد پرسنل شهرداري و نخبگان شهرداري در كنار اعضاي شوراي شهر با همافزايي به مردم خدمت كنند. اكثرا نصب و انتصابات ماههاي گذشته در شهرداري، با بي تدبيري انجام شده است. زمينهاي فضاي سبز نیز به فضاهاي تجاري و مسكوني تبديل مي شود و شهردار منطقه اگر اعتراض كند بلافاصله عزل مي شود.

وي عنوان كرد: به شهردار اهواز توصيه مي كنم از عزل و نصب غيركارشناسي و ارتباطي جدا خودداري كند. يكي از پیشنهادات من به شهرداری در مورد توانمندسازي بانوان کم درآمد بوده است که تاكنون به آن هيچ ترتيب اثري داده نشده است. در پروژه شهيد بندر نیز بدون ضمانت اجرايي اين پروژه را به شركتی واگذار كرده اند. از شهردار ميخواهم كه قبل از شروع کار، اين پروژه را اجرا نكند.

همچنين اسکند زنگنهدر نطق پيش از دستور خود گفت: طبق نص صريح قانون هر کدام از اعضاي شوراي شهر حق نطق دارد. نطق بيان نگاه و ديدگاه است. هر انسان نسبت به بيان موضوعها مسئول است. به همكاران توصيه مي كنم كه حرمتها را حفظ كنند.

وي با اشاره به مشكلات فاضلاب در مناطق محروم گفت: در منطقه فرهنگيان اهواز كه بيش از 50 هزار نفر از شهروندان در آن زندگي مي كنند، رييس مركز بهداشت احتمال شيوع بيماري وبا به دلیل مشکلات فاضلابها را داده است. به همين جهت بايد به مردم توجه كرد. همچنین بايد اختيارات شهرداري را كنترل كنيم.

حسین حيدري نيز در نطق پيش از دستور خود بیان کرد: دو ماه است كه بحث استعفاي شهردار مطرح است. براي يك افتتاح و يك كلنگ زني برنامه هاي تبليغي بزرگي انجام داده مي شد. قابل انكار نيست كه آقاي شهردار قصد ورود به مجلس را  داشت.

وي با بیان این که اگر شهردار استعفا ندهد از ابزار قانونی استفاده خواهد شد، افزود: در اين مدت با احساسات و جايگاه شورا بازي شد. كارهاي شهردار در شوراي شهر دودستگي و اختلاف ايجاد كرد. روش كار شهردار غلط بود. استمرار كار شهردار را به صلاح نمي دانم و اگر در زمان قانوني استعفاي خود را ارائه نكند، از ابزار قانوني اقدام خواهيم كرد.

همچنين كاظم سواري گفت: به عنوان عضو هيات رئيسه شوراي شهر اهواز اعلام مي كنم كه هر كسي مي خواهد اينجا به كسي تهمت وارد كند، بايد مستندات را ارائه كند. همچنين مصادره پروژه ها كار خوبي نيست.

سعادت نیا، ریيس شوراي شهر اهواز نيز در اين جلسه گفت: هر كس حق دارد در شوراي شهر صحبت كند اما چارچوب قانون را بايد رعایت کند. هر كس حقي  ضايع شده می بیند  مي تواند از راه حقوقي پيگيري كند. اذهان عمومي نظارت مي كند و دادگستري نيز موجود است. حرمتها بايد حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا  در نود و سمین جلسه شورای شهر اهواز، پس از بررسی دستور کار جلسه،  لایحه عوارض ویژه کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه نیز به تصویب اعضا نرسید. همچنین خود جانمایی کیوسکها و مشکلات کیوسک داران در جلسه امروز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علی ناصری، عضو شورای شهر اهواز در موضوع کیوسکهای شهری گفت: کیوسکها باید جزیی از مبلمان شهری باشند و سازه آنها با اقلیم هماهنگ باشد و می توان از ظرفیتهای کیوسکها در تبلیغات شهری استفاده کرد.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
comment
5
5
comment کارهای دو ماههاخیر شهردار محترم توهین به شورا و شعور نمایندگان مردم در پارلمان محلی بود و من با نظر آقای حیدری و همچنین سرکار خانم زمانپور موافق هستم و بعنوان یک شهروند اعتقاد دارم که این شهردار دیگر به درد شورا و مردم نمیخورد و اگر استعفا ندهد نمایندگان مردم در شورای شهر باید از حق قانونی خود که همان استیضاح و برکناری ایشان است استفاده نمایند
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
comment
0
1
comment خواهشمند است به وضعیت ورودی شهر اهواز از سمت مسجد سلیمان توجه شود. مملو از دستفروش شده و حتی در کنار خیابان گوسفند ذبح می شود که شرایطی بسیار تاسف بار ایجاد کرده است.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
comment
2
1
comment به نظر من هم نمایندگان مردم در شورا باید حرکت کنند و حق مردم رامطالبه کنند و شهردار یا استعفا دهد یا شورااز حق قانونی خود جهت استیضاح شهردار استفاده نمایند. مردم اهواز حقی بالاتر از این دارند و این شهردار در حد اهواز نیست
comment
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
comment
0
1
comment شهرستان کارون شورای شهر آن اصلا هیچ کاری برای بهبود این شهرستان تازه تاسیس انجام نمی دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار