اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مدیر عامل سازمان عمران ساحل کارون
مداری از ورود اسکله های قایقرانی در دو پروژه عامری (بهمنشیر) و گلستان (دز) تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: پروژه گردشگری دز در منطقه عامری تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال انجام بخش نماسازی و کاشی کاری ساختمان رستوران هستیم.
مهدی مداری مدیر عامل سازمان عمران ساحل  کارون  در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه سرآغاز از ورود اسکله های قایقرانی در دو پروژه عامری (بهمنشیر) و گلستان (دز)   تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: پروژه گردشگری دز در منطقه عامری تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال انجام بخش  نماسازی و کاشی کاری ساختمان رستوران هستیم.

وی به پروژه گردشگری بهمنشیر در منطقه گلستان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان زمستان سالجاری  این دو پروژه به همراه  پروژه های کیانپارس (کرخه) و کافه  جزیره (اروند)  راه اندازی خواهد شد.

وی اعتبار اجرای هر کدام از این 4 پروژه را 100 میلیارد ریال اعلام کرد .

مداری هدف از اجرای پروژه های گردشگری آبی در حوزه رودخانه  کارون را می توان پیوند دوباره شهروندان با این رودخانه زیبا  در شهر بیان کرد.

وی افزود: در واقع این پروژه ها می تواند نقش محرک توسعه در استان را ایفا کند چراکه پروژه های گردشگری آبی اسباب رشد و توسعه شهری را فراهم می کند و می تواند به مطالبات مردم در این حوزه پاسخ شایسته ای دهد.


در حال حاضر باید گفت مجموعه اقدامات دکتر مقتدایی استاندار خوزستان در حوزه گردشگری آبی بعنوان یک رویکرد مهم فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در بستر برنامه ریزی های کلان قلمداد می شود و ظرفیت خوبی برای حیات دوباره به رودخانه های استان و همچنین امکان بازنگری در مواجهه و علاقات یا آنان را فراهم می کند. 

مدیر عامل سازمان عمران ساحل کارون به پروژه گردشگری جزیره شادمانی آبادان اشاره کرد و گفت در بخش لایروبی روزخانه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم  و کل پروژه نیز 40 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

مداری همچنین از پیشرفت 90 درصدی پروژه گردشگری تالاب شادگان خبر داد و گفت: به گواه افرادی که به این تالاب آمده اند محیط تالاب آنقدر زیبا و پر جذبه است که بیش از دو بار افرادی را به سمت خود می کشاند و به عبارتی ارزش و لذت بیش از یکبار دیدن را دارد .

در این تالاب ،انواع ماهیان آب شیرین و شور زیست می کنند . تنها زیستگاه و محل زاد و ولد اردک کرکری در جهان این تالاب است و پرندگانی همچون گیلانشاه خالدار و اکراس آفریقایی نیز از نمونه های بسیار کمیابی هستند که در این منطقه یافت می شوند .تالاب شادگان با وجود نعمت و ظرفیت های بی شمارش هیچگاه توسعه و احیای قابل توجه را بخود ندیده و تا کنون تمام برنامه های ایجاد شده برای آن در حد آرزو و رویا مانده است . اما از دی ماه سال 93 با درایت و تدبیر دکتر مقتدایی استاندار دور اندیش و پرتلاش خوزستان و عزم جدی مدیر عامل سازمان عمران ساحل کارون بعنوان سازمان مجری طرح توسعه گردشگری تالاب بین المللی شادگان گام های بلندی با هدف تحقق این آرزوها و رویاها برداشته شده است .

تالاب شادگان از جمله تالاب هایی است که فرصت های بیشماری برای سرمایه گذاری در بخش جذب گردشگر دارد . نکته حائز اهمیت در این خصوص نگاه استراتژیک مدیریت ارشد استان به حوزه گردشگری آبی است . این نگاه استراتژیک نمی بایست در یک سازمان و یا نهاد استانداری خلاصه شود و نیازمند ورود همه دستگاههای اجرایی استان است . باید به حوزه گردشگری به عنوان یک ضرورت برای توسعه استان نگاه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار