اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
آیت اله موسوی جزایری در نشست فعالان غدیر خوزستان:
امام جمعه اهواز با اشاره به حدیث امام علی(ع) «سلونی قبل ان تفقدونی» تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) در دوران خود این حدیث شریف را به مردم بیان می‎کردند جای تعجب و استفهام نداشت زیرا منشأ دانش حضرت علی(ع) از دانش حضرت محمد(ص) است.
نشست فعالان غدیر در محل مرکز آموزشی غیر دولتی فارابی اهواز تشکیل گردید. در این جلسه که با حضور آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ، آیت اله عباس کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، جمعی از مدیران کل و مسئولان فرهنگی و سیاسی استان خوزستان و اساتید دانشگاه حضور داشتند

سیدموسی بلادیان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان خوزستان ضمن خیر مقدم به مدعوین هدف از برگزاری این جلسه را تشریح کرد. بلادیان بیان داشت: حدود 70 روز به برگزاری به هفته دهه ولایت باقی مانده است و ضروری است که برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن این دهه و برپایی جشن های تاثیرگذار برنامه مدونی داشته باشیم.

 در ادامه حضرت آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تقدیر از برپایی نشست فعالان غدیر استان خوزستان به فلسفه واقعه تاریخی غدیرخم پرداخت. وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات آیت اله خزعلی دبیر بنیاد بین المللی غدیر در کشور از همه مسئولان و فعالان فرهنگی خواست که برای هرچه باشکوه برگزار شدن جشن های غدیر با این بنیاد تشریک مساعی کنند. 
      
وی هدف از کسب علوم دینی را خدمت رسانی به دین مبین اسلام و انتقال آموزه های مکتب تشیع به مردم دانست و افزود: طلاب باید توانایی پاسخگویی به پرسش ها و شبهات مردم را داشته باشند؛ باید متواضعانه و با هدف خیرخواهی علوم ناب اسلامی را به مردم منتقل کنیم. 
          
نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، به پیشرفت چشمگیر حوزه های علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: باید قدر این پیشرفت های روز افزون را بدانیم و خدا را شکر کنیم که این نعمت ها را به ما ارزانی کرده است. 
  
آیت الله موسوی جزایری در این راستا خاطر نشان کرد: عنایات علمای اعلام کشور، به ویژه مقام معظم رهبری، نسبت به حوزه علمیه خوزستان، افتخار بزرگی برای ماست که باید قدردان این نعمت الهی باشیم. 
  
نماینده ولی فقیه در خوزستان پیشرفت حوزه علمیه را در گرو فعالیت ها و پژوهش های طلاب دانست و افزود: طلاب سرمایه اصلی و محتوای حوزه علمیه هستند؛ طلاب سعی کنند پیشرفت های حوزه علمیه روز به روز بیشتر شود. 

  آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ائمه اطهار(ع) به همه دانش ها آگاهی و برای هر پرسش جواب قاطعی داشته اند، اظهار داشت: امروزه دانش هایی که به دست ما رسیده از جمله طب، فلسفه، حکمت الهی و علم فقه که در حوزهای علمیه درس داده می شود از برکات ائمه اطهار است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث امام علی(ع) «سلونی قبل ان تفقدونی» تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) در دوران خود این حدیث شریف را به مردم بیان می‎کردند جای تعجب و استفهام نداشت زیرا منشأ دانش حضرت علی(ع) از دانش حضرت محمد(ص) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه اطهار(ع) به همه دانش ها آگاهی و برای هر سؤال جواب قاطعی داشته اند، اظهار داشت: امروزه دانش هایی که به دست ما رسیده از جمله طب، فلسفه، حکمت الهی و علم فقه که در حوزهای علمیه درس داده می شود از برکات ائمه اطهار است.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار