اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
مدیر سمن خیرین حافظ محیط زیست گفت: کوتاهی در قبال محیط زیست اجحاف بزرگی بوده که این روزها گریبان گیر زاگرس شده و ما را شاهد وقایع ناگورای کرده است.

ماهرخ ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کوتاهی در قبال محیط زیست اجحاف بزرگی بوده که این روزها گریبان گیر زاگرس شده و ما را شاهد وقایع ناگورای کرده است. به عنوان نمونه از یک طرف آتش سوزی جنگل های بلوط چند هزار ساله و از طرف دیگر آهوان کمیاب میشداغ حیوانی که با وجود اهمیت و جایگاه ویژه ای که در باورهای دینی ما شیعیان دارد رو به انقراض است.

وی افزود:‌ اکنون بعد از مرگ ۲۵ رأس آهوی میشداغ راهکارها در دستور کار محیط زیست قرار گرفته در حالی که باید از ابتدای پروژه کانال با پیگیری محیط زیست و همکاری سمن ها و سازمان آب و برق شرایط ایمن سازی آن انجام می شد. در حقیقت اکنون نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

مدیر سمن خیرین حافظ محیط زیست تصریح کرد: این سمن برای حل معضل آهوان میشداغ پیشنهادات مختلفی به اداره محیط زیست و سایر مسئولان استان دارد. ایمن سازی حاشیه کانال، نصب روگذرهای متعدد و پوشاندن کانال روباز، نصب پرچین در اطراف کانال و تخصیص و پمپاژ چند متری از کانال جهت تأمین آب شرب آبشخورها از جمله این پیشنهادات است.

ضرغام بیان کرد:‌ افزایش تعداد محیط بان ها در منطقه به صورت شبانه روزی، اعلام دقیق آهوان منطقه و کدگذاری آهوان میشداغ و دیگر جانداران و تأسیس مرکز مطالعاتی با دسترسی آسان برای عمومی به ویژه دانش‌ آموزان، دانشجویان و علاقمندان محیط زیست نیز از دیگر پیشنهادات این سمن است.

وی عنوان کرد: اختصاص دادن اعتبار برای تأسیس مکان های شکار مصنوعی چون فضا و پتانسیل آن را در خوزستان داریم کار بسیار شایسته ای است. در واقع این مکان ها در اختیار مرغداران دام و طیور قرار می گیرد که بعد از پرورش پرندگان آنها را در طبیعت محافظت شده رها می کنند و به این ترتیب علاقمندان به شکار می توانند به صورت قانونی پرندگان مورد علاقه خود را شکار کنند.

مدیر سمن خیرین حافظ محیط زیست در پایان گفت: برای جلب عموم مردم برای تشکیل یک بسیج عمومی حفاظت از محیط زیست باید اختصاص دادن امتیاز به دانشجویان و فعالان محیط زیست که به صورت داوطلبانه می خواهند محیط بان باشند، از سوی مسئولان کشوری در نظر گرفته شود. در حقیقت برای شکل گیری بسیج مردمی در جهت حفظ محیط زیست باید یک سری اختیارات به مردم بدهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار