اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
معاون وزیر راه و شهر سازی:
سیدمحمد پژمان گفت: برای تشویق مردم به تولید مسکن افزایش میزان وام مصوب شد که بر اساس آن در شهرهای مختلف 50درصد قیمت تمام شده واحد به صورت تسهیلات به مردم پرداخت می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به غیر از موضوع تسهیلات، بسته های دیگری در حال تدوین است تا با عملیاتی شدن و اجرای تدریجی آنها اقشار مختلف مردم امکان خانه دار شدن را پیدا نمایند.

به گزارش ایرنا سیدمحمد پژمان عصر سه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به اهواز در پاسخ به ایرنا اظهار کرد: در طرح جامعی که تا سال 1405 تهیه شده برنامه کشور از نظر تعداد واحدهای مسکونی موجود، نیاز امروز و نیازی که بر اساس تشکیل خانوارهای جدید خواهیم داشت به طور کامل روشن و نقطه اثر و توزیع آن نیز معلوم شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق این برنامه باید مقدماتی فراهم شود گفت: نخست این که عرصه های لازم برای تولید این تعداد واحد باید ایجاد شود که در این ارتباط حوزه شهرسازی موظف شده است تا طرح های جامع و تفصیلی را کنترل و مطالعه کنند تا ظرفیت این میزان تولید مسکن در طرح ها مشخص شود.

پژمان با بیان این که غالب این عرصه ها در اختیار بخش خصوصی بوده و تنها بخشی در اختیار دولت قرار دارد اظهار کرد: در طول ادوار گذشته سهم دولت در تولید مسکن در آن بخش هایی که به طور مستقیم دخالت می کرده از چهار تا پنج درصد بیشتر نبوده و مابقی توسط بخش خصوصی انجام می شد.

پژمان تاکید کرد: امروز باید ابزارها و مکانیزم هایی تدارک دیده شود تا اگر کسانی صاحب زمین هستند و یا در عرصه تولید مسکن می خواهند فعالیت کنند این ابزارها به کارشان بیاید و فعالیت در بخش مسکن را برای آنها اقتصادی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تشویق مردم به تولید مسکن افزایش میزان وام مصوب شد که بر اساس آن در شهرهای مختلف 50درصد قیمت تمام شده واحد به صورت تسهیلات به مردم پرداخت می شود. 

وی افزود: به دلیل بالا بودن نرخ، تسهیلات برای مردم مقرون به صرفه نبوده که دولت کمک سود و تسهیلات دیگری برای بافت های فرسوده منظور کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نرخ تورم سالانه گفت: منطقی نیست که تورم وجود داشته باشد و ما انتظار کاهش مصالح ساختمانی را داشته باشیم .

وی اضافه کرد: اما این که رشد مسکن معقول و منطقی باشد تا مردم برای خرید مسکن با مشکل مواجه نشود هدفی است که توسط این وزارتخانه دنبال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن صبح سه شنبه از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز دیدن کرد و نشستی با مسوولان اجرایی این پروژه نیز برگزار کرد.

نشست با مدیران عامل شرکت های خدمات رسان اعم از آب و فاضلاب، گاز و برق برنامه دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به اهواز بود.

پژمان همچنین در سفر یک روزه خود به اهواز با مدیرکل راه و شهرسازی، معاونان وی و روسای اداره های راه و شهرسازی شهرستان های استان نشستی داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار