شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

فرماندار شوش از نابودي كامل كشت گندم ديم در منطقه كشاورزي شهرستان شوش خبر داد و گفت: هيچ برداشتي از مزارع ديم انجام نشده است.

عبدالرضا سعيدي نيا اظهار داشت: كشت ديم در شهرستان شوش به طور كامل نابود شده است و در هفته هاي گذشته كه برداشت محصول گندم در اين شهرستان آغاز شده است هيچ برداشتي از مزارع ديم كاران گندم انجام نشده است.

وي با اشاره به اينكه برداشت در شهرستان شوش تنها از مزارع آبي انجام شده است، تأكيد كرد: در شرايط كنوني برداشت تنها از مزارع كشت شده به صورت آبي انجام شده است و در اين باره به دليل كاهش نزولات آسماني دچار خسارت هاي جبران ناپذيري شده ايم.

سعيدي نيا با اشاره به اينكه برداشت گندم از مزارع آبي نيز به پايان رسيده است، تاكيد كرد: در سال گذشته بيش از 83 هزار هكتار از اراضي شهرستان شوش زير كشت گندم آبي رفته است كه همه محصول در اين شهرستان برداشت شده است.

وي با اشاره به اينكه ميزان توليد در مزارع گندم در شهرستان شوش بسيار خوب بوده است، تأكيد كرد: در مزارع گندم شهرستان شوش در هر هكتار بيش از 3.5 تن گندم توليد شده است و براين اساس گندم هاي توليد شده در مزارع اين شهرستان به رقم 285 هزار تن مي رسد.

رئيس شوراي اداري شهرستان شوش خاطر نشان كرد: براي بررسي خسارت وارد شده به كشاورزان از ارزيابان بيمه دعوت شده است تا ميزان خسارت را بررسي و براي پرداخت خسارت اقدام كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار