شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگ عمومی و اقوام
مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگ عمومی و اقوام در جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برنامه‌ریزی برای فرهنگ باید مشارکت مردم را با خود به همراه داشته و داوطلبانه باشد.
ه گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، سید رسول موسوی که در سالن جلسات اداره کل کانون خوزستان سخن می‌گفت، بر افزایش کیفیت برنامه‌های فرهنگی به‌جای افزایش در کمیت آن‌ها تأکید کرد و افزود: راه رسیدن به این مهم شناخت فرهنگ، تاریخ، مخاطب و بوم است که برنامه ریزان فرهنگی باید این مؤلفه‌ها توجه ویژه کنند.

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگ عمومی در این نشست خطاب به کارشناسان و برنامه ریزان فرهنگی کانون استان خوزستان گفت: برای افزایش کیفیت فعالیت‌ها در کانون شماها باید شناخت کافی از فرهنگ، تاریخ، مخاطبان و بوم شهرهای مختلف استان داشته باشید تا بتوانید اقدام به برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای مختلف استان کنید.

وی با اشاره به این‌که در برنامه‌ریزی‌ها باید به تفاوت مخاطبین، فرهنگ‌ها و بوم‌ها توجه شود تأکید کرد: با یک برنامه‌ریزی کلی نمی‌توان کیفیت فعالیت‌ها را در تمام شهرهای استان به یک‌شکل بالا برد و باید برنامه‌ریزی با توجه به فرهنگ، مخاطب و بوم‌های استان انجام شود و این‌یکی از راه‌های کیفی کردن برنامه‌ریزی است.

موسوی کار فرهنگی باکیفیت را تبلیغ‌کننده‌ی مجریان، متولیان، زمان و مکان آن معرفی کرد و یادآور شد: کار باکیفیت فرهنگی، برنامه‌ریز آن را در کارش تثبیت خواهد کرد.

موسوی کانون را یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در امر تعلیم تربیت کودکان و نوجوانان دانست که در استان خوزستان کارنامه خوبی دارد و باید با برگزاری سه تا چهار برنامه‌ی باکیفیت در سال با دعوت از خانواده‌ها و مسئولین توانایی‌هایش را به جامعه بیشتر معرفی کند.


در ادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که ما در کانون با آگاهی از وضعیت موجود، تعیین هدف، در نظر گرفتن پیش‌فرض‌های برنامه‌ریزی، تعیین راهبردهای کلی مختلف، مقایسه راه‌حل‌های مختلف و انتخاب یک راه‌حل، تنظیم برنامه‌های پشتیبانی و نشان دادن برنامه‌ها در قالب اعداد و ارقام از طریق بودجه‌ها اقدام به برنامه‌ریزی فرهنگی می‌کنیم گفت: ما در انجام این کار ضمن آگاهی از خواست مخاطبان، میزان عرضه و تقاضا برای محصولات فرهنگی، آگاهی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی دیگر را در برنامه‌ریزی‌های خود به کار می‌گیریم.

شنبدی ویژگی‌های آینده‌نگرانه، فعال، مستمر، علت گرا، ارزش‌مدار، خلاق، بدیع، منسجم و زمان‌بندی‌شده را از بایست های یک برنامه‌ریزی فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد ما در کانون استان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بر این اساس برنامه‌های خود را به‌پیش ببریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار