اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
پرونده تعدادی از اعضای مجمع عمومی این خانه به تطبیق هیات مدیره نرسیده است.

انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات اهواز با حضور 100 عضو و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شنبه برگزار شد اما نتایج این انتخابات پس از شمارش آرا به دلایلی معلق ماند.

علت معوق شدن نتیجه این انتخابات اعتراض برخی اعضا مبنی بر بازنشسته بودن برخی افرادی است که در این انتخابات برگزیده شده اند.

طبق اساسنامه خانه مطبوعات کسانی که بازنشسته مشاغل دولتی و نهادهای عمومی هستند نمی توانند کاندیدای هیات مدیره در بخش مدیر مسوولی و روزنامه نگاران شوند.

همچنین ظاهرا پرونده تعدادی از اعضای مجمع عمومی این خانه به تطبیق و پالایش هیات مدیره نرسیده است. 

بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان خوزستان با اعتراض نسبت به عدم مجوز برای شرکت در انتخابات خواستار ابطال و تعلیق این انتخابات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شدند. 

این در حالی است برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان خوزستان  حضور برخی از کاندیداهای انتخابات خانه مطبوعات خوزستان را برخلاف ضوابط کاندیداتوری اساسنامه خانه مطبوعات کشور می دانند و اذعان داشتند حضور افرادی که کمتر از دوماه از بیمه خبرنگاری آنان می گذرد و کسانی که ارتباط استخدامی با نهادهای دولتی دارند برخلاف اساسنامه خانه مطبوعات کشور هستند.  

به عقیده برخی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی استان، ضعف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  مهم ترین عامل بروز چنین مشکلاتی است و چنین عملکردی  باعث شده در مقابل فشارهای داخلی و بیرونی  کم بیاورد. 

 خانه مطبوعات در راستای آزادی فعالیت مطبوعات، نهادینه کردن آزادی بیان، استیفای حقوق صنفی شکل گرفته و اگر قرار باشد که اعضای هیات مدیره بر خلاف ضوابط اساسنامه خانه مطبوعات کشور به این خانه ورود کنند نقض غرض خواهد شد.  آزادی فعالیت مطبوعاتی مستلزم رعایت مُر اساسنامه خانه مطبوعات کشور است.

 خانه مطبوعات تنها تشکل صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران استان که طبق ماده 2 اساسنامه خانه مطبوعات وظایف مختلفی نظیر حل مشکلات صنفی اعضا، ارتباط و توسعه همکاری بین خانه و سازمانها، ایجاد سازکارهای لازم جهت ارتقا روزنامه خوانی و ... را بر عهده دارد، 

به نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید در این خصوص ورود کند و سره را از ناسره مشخص کند  تا خبرنگاران این استان که بیش از 400 خبرنگار، روزنامه نگار، نویسنده و... می را شامل می شود، و تنها نظاره گر انتخابات خانه خود بودند به استیفای حقوق خود امیدوار کند. 

 قرار است فردا هیئت مدیره قبلی خانه مطبوعات خوزستان نظر خود را در خصوص انتخابات اعلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز پس از آن نسبت به تایید و رد آن اقدام و نتیجه به صورت رسمی اطلاع‌رسانی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار