شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

مدیر اجرایی حوزه ی کارون و دز طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه ی جهاد نصر با اشاره به سرعت پیشرفت پروژه پس از ورود موسسه ی جهاد نصر به طرح اذعان داشت: نحوه ی کار موسسه به صورت تجمیع است و زمین های زارعین حداکثر دو فصل در اختیار موسسه است؛ امری که به نسبت قبل، بسیار مورد رضایت کشاورزان قرار گرفته است. 

او ادامه داد: این کار باعث هماهنگی بیشتر در انجام کار می شود زیرا زارع به جای سه پیمانکار تنهابا یک پیمانکار سر و کار دارد که این امر هم رضایت کارفرما و زارع را به وجود آورده است و هم کار در حداقل زمان انجام می شود.

مهندس بشیر خباز در خصوص چرایی انتخاب نوع اجرای پروژه به شکل EPC بیان داشت: هر قرارداد پیمانکاری یک مشاور دارد. این قراردادها اکثراً قرارداد هایی هستند که مطالعات شان وجود داشته؛ یعنی پیش تر یک مشاور مطالعات فاز یک و دو را انجام داده و پیمانکار آن را به اجرا برده است و همان مشاور فاز سه را که نظارت کارگاهی است، بر عهده دارد. اما چون این کار پیشرفت کار را کند کرده بود، طرح را به شکل EPC به اجرا بردیم یعنی در حال حاضر طرح و ساخت با هم است. به این طریق فرصت برای مطالعه و اجرای هم زمان فراهم و فاصله ی زمانی کم شد. و پیشرفت چشم گیری را در کار شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در حدود 26 کارگاه از 70 کارگاه تمام حوزه ها EPC هستند؛ اما باقی آن ها به روش قدیم اجرا می شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار