امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
به نظر می رسد سازمان بازنشستگي باید شرايطي فراهم كند تا مستمري بگيران مجبور نباشند از ساعات اولیه صبح مقابل برخي بانكها براي دريافت حقوق در صفهاي طولاني معطل شوند. مراجعات بازنشستگان و مستمریبگیران كشوری و لشكری به شعب بانكهای استان كه اكثرا مربوط به بانك های [... و ...] است، از هفته آخر هر ماه شروع میشود و معمولا تا دو هفته ادامه پیدا میكند. این گروه از بازنشستگان و مستمریبگیران كه شمار آنها در كلانشهرهایی چون اهواز چشمگیر است، در هر سن و سال و وضعیت جسمی كه هستند باید همه ماهه مشخصا برای دریافت حقوق یا مستمری خود به بانك مربوطه مراجعه كنند تنها راه حلی كه سازمان بازنشستگی برای آنها در نظر گرفته دادن وكالتنامه رسمی دریافت مستمری به اشخاص ثالث است كه بسیاری از مستمریبگیران به دلایل گوناگون كه یكی از آنها ضرورت تمدید سال به سال وكالتنامه است، عملا امكان بهرهگیری از این راهحل قانونی را ندارند.به نظر می رسد چنین شرایطی با طبیعت دولت الكترونیك و عصر بانكداری الكترونیك هیچگونه سنخیتی ندارد.سازمانهای بازنشستگی كشوری و لشكری اگر به راستی دغدغه تامین رفاه و آسایش بازنشستگان و مستمریبگیران تحت پوشش خود را داشته باشند باید با بهرهگیری از تجربیاتی كه سازمان تامین اجتماعی تاكنون از پستی كردن امر پرداخت حقوق و مستمریهای ماهانه كسب كرده است، بر رنج و مشقت ماهانه بازنشستگان و مستمریبگیران خود نقطه پایان گذارد.