اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
سخنان امروز حداد عادل در در مجلس با واکنش علی مطهری مواجه شد. رئیس فراکسیون اصولگرایان گفته بود که رهبران جنبش سبز به آمریکایی‌ها گفته بودند تحریم های اقتصادی ایران را افزایش دهند. حالا مطهری می گوید که این سخنان قابلیت پیگرد قانونی دارد.
 
به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی حداد عادل در نطق میان دستورش به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد به تلاش های مکرر آمریکا برای نفوذ در ایران اشاره کرده و آخرین شاهد مثالش را از سال 88 آورده و گفته است: آنها می‌خواهند سیاست، امنیت، اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی را مانند سال‌های قبل از انقلاب به دست گیرند. در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرت‌آمیز است نامه‌ای 8 صفحه‌ای است که در 9 آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتنه سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده است و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است.
 
حداد عادل تصریح کرد: این نامه در پاسخ به این سوال وزارت امور خارجه آمریکا از رهبران جنبش سبز است که پرسیدند ما چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم. پاسخی که به این نامه داده شده به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاه‌رویی به بار می‌آورد.
 
وی در همین زمینه ادامه داد: آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد، ایران را تحریم اقتصادی کنید. ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد، آنها می‌گویند به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند. آنها آمریکایی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تامین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکنند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کنند.
 
واکنش علی مطهری

حالا اما علی مطهری به این سخنان واکنش نشان داده است. او در گفت و گو با آنا گفت: زمانی که از سران فتنه سخن گفته می‌شود، نام آن چند نفر مورد نظر افراطی‌ها در اذهان تداعی می‌شود لذا ‌اینکه بدون سند می‌گویند این نامه را سران فتنه نوشته‌اند یعنی آن چند نفر نوشته‌اند و این حرف قابل پیگرد قانونی است.
 
 مطهری ادامه داد: آقای حداد در نطق امروز خود گفتند که در آذر ماه سال 88 نامه‌ای از طرف یکی از مقامات آمریکایی به ایران فرستاده می‌شود و از فعالان جنبش سبز می‌پرسد که چه چیزی از آنها می‌خواهند و آمریکا چه کاری را باید انجام دهد و چه کاری را نباید انجام دهد. آقای حدادعادل! اگر شما آن سیاستمدار آمریکایی گوینده خبر را فاسق می‌دانید، به گفته قرآن باید درباره خبر او تحقیق کنید. خلاصه این کارها جوانمردانه نیست.
 
 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به گفته آقای حداد، سران فتنه در پاسخ به این نامه می‌گویند که تحریم‌ها را زیاد کنید و به ایران فشار بیاورید که ما به دنبال براندازی نظام هستیم.
 
 وی تصریح کرد: این ادعا در حالی از سوی آقای حداد عادل مطرح می‌شود که آن طور که ایشان می‌گویند هیچ امضایی پای این نامه نیست. حتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز آن را تأیید نکرده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد:‌ زمانی که از سران فتنه سخن گفته می‌شود، نام آن چند نفر مورد نظر افراطی‌ها در اذهان تداعی می‌شود. لذا ‌اینکه بدون سند می‌گویند این نامه را سران فتنه نوشته‌اند یعنی آن چند نفر نوشته‌اند و این حرف قابل پیگرد قانونی است.
 
 مطهری در ادامه گفت: اگر روال اینگونه باشد و هرکسی بتواند بدون مدرک متقن هر کاری را به هر کسی نسبت دهد ممکن است کسی هم بگوید که این نامه را خود آقای حداد و دوستانشان نوشته‌اند و به آمریکایی‌ها داده‌اند.
 
 وی تأکید کرد: این موضوع باید از طرف مدعی‌العموم پیگیری شود. این طور نمی‌شود که ما ادعایی را صرفاً با هدف سیاسی و برای حذف رقیب از میدان سیاست بدون دلیل کافی مطرح کنیم. صرف اینکه یک آمریکایی این موضوع را مطرح کرده است نمی‌تواند مورد استناد ما قرار بگیرد و به این وسیله افرادی را محکوم کنیم، آن‌هم افرادی که از حقوق اجتماعی خود محروم شده‌اند و امکان پاسخگویی ندارند. اگر شما آن سیاستمدار آمریکایی گوینده خبر را فاسق می‌دانید، به گفته قرآن باید درباره خبر او تحقیق کنید. خلاصه این کارها جوانمردانه نیست.
 
 این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: ظاهرا عده‌ای نمی‌خواهند در کشور وحدت و آشتی ایجاد شود؛ بلکه می‌خواهند فضا همین‌گونه توأم با تفرقه باقی بماند.
 
 مطهری افزود:‌ برخی نمی‌خواهند این قضایا تمام بشود و شرایط تغییر کند؛ چراکه حیات سیاسی آنها در این شرایط است.
 
 وی با بیان اینکه «این رویه عادلانه نیست»، خاطرنشان کرد: بهتر است اجازه بدهیم کسانی که شما آنها را به نوشتن این نامه متهم می‌کنید، به این‌گونه ادعاها پاسخ بدهند تا مردم قضاوت کنند و الا هرکس تنها نزد قاضی برود راضی برمی‌گردد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یارعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
comment
0
0
comment خدا رحمت کند آیت الله مطهری را ، حرف حساب و حق جواب ندارد ، آقای مطهری دوستت داریم ، نمایندهگان مجلس یاد بگیرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار