اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
معاون شهردار اهواز:
صفری: حفظ میدان چهارشیر به عنوان یک اثر ملی از اهداف ماست
 معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید بندر(چهارشیر) در ضلع غربی این میدان آغاز شده است.

محمد صفری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: تاکنون تعدادی از ستون ها، پایه ها و شمع ریزی های این پروژه انجام و کار در ضلع غربی میدان چهار شیر نیز به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح چهار شیر یک پل اصلی و چهار پل چپگرد دارد که گام نخست آن پل اصلی است و در جهت شرق به غرب از میدان نخل به سمت جاده ماهشهر اجرا می شود.
صفری با اشاره به اینکه این پروژه از زمان آغاز تاکنون کمتر از 10 درصد پیشرفت دارد، اضافه کرد: بزودی ساخت پایه های درون میدان چهارشیر آغاز می شود.

وی زمان اجرای تقاطع غیرهمسطح چهار شیر را 30 ماه عنوان کرد و افزود: پل اصلی در مدت 12 تا 15 ماه اجرا می شود.

صفری تاکید کرد: حفظ میدان چهارشیر به عنوان یک اثر ملی از اهداف ماست و این پروژه با برنامه های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این میدان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در جهت شمال به جنوب بلوار پاسداران و میدان چهارشیر پروژه متروی اهواز اجرا شده که در احداث تقاطع غیرهمسطح باید به آن نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: تقاطع غیرهمسطح بدون هیچ آسیبی به میدان چهارشیر و تونل مترو اجرا خواهد شد.

صفری در ادامه، اظهار کرد: مشکلات حقوقی با پیمانکار پروژه وجود داشت که اکنون این مشکلات حل شده و کار با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی مرحله بعدی طرح را کار در ضلع شرقی این میدان دانست و افزود: میدان چهار شیر مجموعه ای از تاسیسات زیرزمینی اعم از گاز، آب، برق، مخابرات و نفت دارد و دکل های فشار قوی برق نیز با بعضی نقاط تقاطع غیرهمسطح تداخل دارد که برای حل این مشکل هماهنگی با دستگاه های مرتبط و شناسایی تاسیسات در حال انجام است.

معاون شهردار اهواز درباره محدودیت یا ممنوعیت ترافیکی احتمالی در اجرای تقاطع غیر همسطح چهار شیر اظهار کرد: فعلا هیچ نگرانی از بابت ترافیک در میدان چهار شیر وجود ندارد اما باید این مساله را در نظر داشت، که این طرح از پروژه های بزرگ شهر است و به طور طبیعی ممکن است محدودیت هایی در آینده در زمینه ترافیک بوجود آید که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش می شود کمترین مشکلات ترافیکی برای شهروندان بوجود آید.

وی اضافه کرد: برای کاهش مشکلات ترافیکی شهروندان، در اجرای مسیر میدان نخل به چهار شیر نیاز است که خیابان منحرف و تعریض شود که این مسیر در آینده جزیی از راستگرد پروژه نیز به حساب می آید.

تقاطع غیرهمسطح میدان چهار شیر به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب غرب کشور در چهار سطح اجرا می شود. عملیات اجرایی این پروژه اردیبهشت امسال آغاز شد و قرار است درمدت 30 ماه و با اعتبار 600 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

میدان چهار شیر یکی از میادین و شاهراه های اصلی کلان شهر اهواز است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مقصودلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
comment
0
0
comment درود بر دکتر صفری که شهر وچرخ عمران شهری را بحرکت درآورد
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
0
comment اقای صفری پل ولایت بل ولایت بل ولایت اگر نمی خواهید ان را تمام کنید چرا شروع کردید چرا به مردم این منطقه دهن کجی می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار