شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز گفت: ارتقای سطح علمی و پرورشی دانش آموزان سرلوحه کاری آموزش و پرورش ناحیه چهار است

شوشان: مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان به تشریح عملکرد اداره متبوع خود در سال تخصیلی جاری پرداخت. عبدالجليل فردوس‌پناه با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن مبارک آن با ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام و رییس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: تحکیم مبانی دینی و قرآنی در اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز در اولویت کاری این اداره قرار دارد. از ابتدای سال تحصیلی و حتی قبل از ابلاغ بخشنامه وزراتی در خصوص طرح نهضت حفظ قرآن کریم در سطح کلیه مقاطع این اداره اقدام به برگزاری کلاس های روخوانی و حفظ قرآن در سطح 20 مدرسه اقدام کرد.

وی گفت: طرح نهضت حفظ قرآن که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد در این اداره در حال اجراست.فردوس پناه بیان داشت: هدف گذاری اداره ناحیه چهار بر تحت آموزش قرار دادن 3 هزار دانش آموز است. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار در ادامه به برگزاری همایش حجاب و عفاف ، همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز خبر داد و گفت: این اداره مصمم است در حوزه نایحه چهار هیچ فردی که در سن آموزش قرار دارد محروم از تحصیل نباشد. وی ادامه داد: در این راستا طرح شناسایی بی سوادان از میان اولیای دانش آموزان و بزرگسالان از ابتدای سال جاری آغاز شده است. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 به پرورش استعدادها و توانمندی های در این اداره اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز فعالیت خود را آغاز کرده ایم و با شناسایی افراد مستعد و توانمند برای آنها کلاس های تقویتی برگزار کرده ایم. در این زمینه 2 ستاد کنکور از شهریور ماه سال جاری در این ناحیه تشکیل شده است که خروجی آن فعال شدن 4 پایگاه کنکور در دو منطقه برخوردار و کم برخوردار در این ناحیه بوده است. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار به آمار قبولی در کنکور اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 546 نفر از دانش آموزان این اداره به دانشگاه های دولتی راه یافتند. فردوس پناه گفت: اگر در ظرفیت های پذیرش در دانشگاه های افزایش یابد رتبه استان در قبولی در کنکور افزایش قابل توجهی خواهد کرد. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار ادامه داد: ستاد پیشرفت تحصیلی در این اداره راه اندازی شده است که کلیه مدارس را بر اساس درصد قبولی و میانگین قبولی در مدارس رتبه بندی کرده ایم. در این راستا مدارس به 3 دسته بالاتر از نرم تحصیلی، در حد نرم تحصیلی و پایین تر از نرم تحصیلی دسته بندی شده اند و برنامه های متناسب با آنان در این مدارس برای پیشرفت تحصیلی اجرایی شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار به شوشان گفت : در این زمینه بررسی نقاط ضعف و قوت آموزشی را در مدارس در دستور کار قرار گرفته است. فردوس پناه ادامه داد: در همین زمینه همایش ریاضی استان را با حضور اساتید برجسته این رشته در استان از جمله پروفسور کرمزاده شهنی با برگزاری کارگاه های آموزشی و تقویتی برگزار کردیم. وی هدف گذاری اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار را توسعه زیرساختی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش برشمرد. در این زمینه حدود 17نفر از دانش آموزان دهستان عنافچه به هنرستان فنی و حرفه ای شهید قره نی با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب انتقال می دهیم. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار به مدارس تیزهوشان در این ناحیه اشاره کرد و گفت: در این زمینه بر برگزاری مراسم ها و همایش و کلاس های پرورشی و فوق برنامه در این مدارس همت گماردیم. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار بیان داشت: برگزاری اردوهای مهر ولایت نیز در این چند ساله برگزار شده است که طی آن دانش آموزان روستاهای این اداره به شهر می آیند و امسال نیز برای نخستین بار دانش آموزان اهواز نیز برای بازدید به روستاها رفتند که استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و اولیای آنها را به دنبال داشت. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار ادامه داد: فزرندان ایثارگر دانش آموز که در مدارسی غیر از مدارس شاهد به تحصیل می پردازند شناسایی کردیم و برای آنها همایش ویژه ای برگزار کردیم.

فردوس پناه به آسیب های مناطق دوزبانه اشاره کرد و به شوشان گفت: در این باره قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به برگزاری کلاس های یکماه برای این دسته از دانش آموزان کرده ایم که کافی نمی باشد و باید در این زمینه باید از مقطع پیش دبستانی شروع کرد. باید در زمینه ادبیات فارسی در مناطق دو زبانه کار بیشتری انجام دهیم. رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار به تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: در این زمینه کلاس های آموزشی برای دبیران این اداره برگزار کرده ایم. وی ادامه داد: تغییر در کتب درسی و تغییر در ساختار آموزشی رئوس این کلاس ها را تشکیل می دهد. وی به معیارهای انتصاب مدیران مدارس اشاره کرد وگفت:مدیران مدارس سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش می باشند که طبق بخشنامه هیچ مدیری به غیر از موارد استثنا که مقطع کارشناسی را نداشته باشد نمی تواند مدیر مدرسه باشد. وی به اجرای طرح سباح نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه ورزش تیم تنیس روی میز در مقطع راهنمایی و ابتدایی این اداره در استان به مقام دوم دست پیدا کردیم. وی همچنین گفت: ضمن اینکه ایدنی در رشته شطرنج به مقام دوم جهان دست پیدا گرد که از دانش آموزان اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار