اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۰۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
به ‌يقين بر اين امر واقف هستيد كه آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رياست قوه قضائيه وقت پس از بررسي‌هاي صورت گرفته طي نامه‌اي اعلام کردند كه اموال شخصي آقاي زنگنه، وزير دانشمند و محبوب نفت در دوران وزارتش افزايشي نداشته است و ضمن صحه بر پاك‌دستي، وی را از هر نوع تخلف مبري دانسته‌اند.
مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در نامه‌ای سرگشاده در خصوص اظهارات و تذكر شفاهي سيد شكر خدا موسوي، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به وزير نفت و  جهت تنوير افكار عمومي توضيحاتي ارائه داد.
 
به گزارش ایسنا متن اظهارات بيژن عالي پور خطاب به این نماینده به شرح زير است:
 
 «همانگونه كه مستحضريد نفت وزارتخانه‌اي تخصصي و استراتژيك است و به لحاظ رسالت ملي‌اش در اقتصاد كشور، به مديريت علمي، همسو و همنوا نياز دارد و تك صدايي در اين وزارتخانه معنايي ندارد و با نگاهي به سوابق مديران نفتي در حوزه‌هاي مختلف نفت، گاز، پتروشيمي و پخش و پالايش به وضوح مشاهده خواهيد کرد كه تك صدايي محمل و مصداق ندارد.
 
به ‌يقين بر اين امر واقف هستيد كه آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رياست قوه قضائيه وقت پس از بررسي‌هاي صورت گرفته طي نامه‌اي اعلام کردند كه اموال شخصي آقاي زنگنه، وزير دانشمند و محبوب نفت در دوران وزارتش افزايشي نداشته است و ضمن صحه بر پاك‌دستي، وی را از هر نوع تخلف مبري دانسته‌اند.
 
بر خلاف اتهامات مطرح شده از سوي جنابعالي، در مدت 8 سال مديريت زنگنه بر وزارت نفت تحولات عظيمي در كليه شركت‌هاي تابعه وزارت انجام شد و انقلابي صنعتي در منطقه ويژه انرژي (پارس جنوبي و شمالي) به وقوع پيوسته است و بايد عنوان کرد كه بر اساس آمار و اطلاعات موجود پس از اتمام دوره 8 ساله وزارت ايشان در نفت، هيچكدام از فازهاي پارس جنوبي كه عمليات اجرائي آن‌ها قبلاً آغاز شده بود با موفقيت راه‌اندازي نشد و يا به صورت نمايشي و غير واقعي اظهار به راه‌اندازي شد كه خوشبختانه پس از تصدي وزارت نفت توسط ايشان در دولت تدبير و اميد، دو فاز ديگر از پارس جنوبي به بهره‌برداري رسيد كه حاصل آن افزدون توليد 150 ميليون متر مكعب گاز به توليد گاز كشور و جلوگيري از واردات گاز و خروج ارز از كشور و مهم‌تر از آن، عدم قطعي گاز مصرفي مردم در زمستان گذشته بود.
 
همچنين در شرايط تحريم، علي‌رغم 50 ميليارد دلار بدهي وزارت نفت به بانك‌هاي كشور با راهبري وزير نفت و استفاده از توان و خرد جمعي مديران لايق، متخصص و سخت‌كوش و اجرائي كردن اقتصاد مقاومتي مطابق رئوس برنامه‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در اين خصوص توانسته با اتحاد و انسجامي كه در بخش صنعت نفت بوجود آورد، ضمن استفاده از توان پيمانكاران و سازندگان داخلي به ساخت و بومي‌سازي هزاران قطعه صنعتي مورد نياز اين صنعت عظيم دست يابد و ضمن برون‌رفت از تحريم‌هاي ظالمانه قدرت‌هاي جهاني، ميلياردها ريال صرفه‌جويي ارزي داشته باشد و اين تلاش قابل تقدير و افتخار برانگيز، حاصل درايت، اعتماد، همدلي و شناختي بود كه مجموعه مديريت و پرسنل نفت، پيمانكاران، سازندگان و شركتهاي حفاري و صنعتي از وزير دانشمند نفت داشتند.
 
فرموده‌ايد در سال 76 بدون حتي يك روز سابقه علمي، مديريتي وكلاي ملت از سر اعتماد به آقای زنگنه رأي داده و ايشان رداي وزارت نفت را پوشيد که بايد عرض كنم كه نمايندگان مجلس در سال 76 با شناخت كافي و بينش دقيق به ايشان رأي اعتماد دادند و در ادوار قبلي نيز در پُست وزارت جهاد و نيز وزارت نيرو (در زمان رياست جمهوري مقام معظم رهبري) هم نمايندگان واقعي مردم به ايشان رأي اعتماد را بر اساس توانمندي، لياقت، مديريت صحيح و ساير خصايص حسنه به وی داده بودند و بايد پرسيد كه آيا دوره وزارت ايشان در وزارت نيرو و جهاد سابقه مديريتي و علمي محسوب نمي‌شود؟ همچنين بايد عنوان نمود، آيا شايسته است وزيري كه در طول سنوات پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در وزارتخانه‌هاي جهاد، نيرو و نفت همچنان در سنگر خدمت به فعاليت مشغول است را خائن ناميد؟ آيا دوره وزارت ايشان در زمان رياست جمهوري مقام عظماي ولايت هم مشمول اين اظهار نظر مي‌شود؟ و اين اظهار جفائي در حق ايشان محسوب نمي‌شود؟
 
آيا تا زماني كه توسط مقامات قضايي جرم فرد يا افرادي به اثبات نرسد، شايسته است نماينده‌اي از تريبون مجلس اين‌ گونه بي‌پروا اتهامات ناخوشايندي را به مديران خادم در صنعت نفت نسبت دهد؟ و آيا مديران فعلي صنعت نفت كه سابقه وزارت، معاونت وزارت، نمايندگي مجلس، استانداري، فرمانداري و ... در نظام مقدس جمهوري اسلامي را دارند، از نظر شما نالايق و غيرانقلابي هستند؟
 
چرا برگشت يكي از مديران صنعت نفت به سازمان متبوعه‌اش (بنياد مستضعفان) به درخواست رئيس آن سازمان، براي نماينده اينقدر نگران كننده شده است كه الباقي مديران اين صنعت را خائن، رشوه‌خوار، مفسد و معامله‌گر خطاب کرده و اين را دشمني قلمداد كرده‌ايد؟ و ضمن احترام به جناب خادمي، طرح اين ادعا كه ايشان تنها كاشف نفت در درياي خزر و فني‌ترين مدير نفتي ايران است بر اساس چه شاخص و مبنائي عنوان گرديده است؟
 
جنابعالي ضمن ابراز تأسف براي جناب آقاي سعيدي‌كيا، رئيس بنياد مستضعفان كه منصوب مقام معظم رهبري هستند، از ايشان مي‌خواهيد كه انقلابي و در خط رهبري باشند كه طرح اين درخواست جاي تأمل دارد و به دنبال آن جناب آقاي زنگنه را وزيري غيرانقلابي مي‌خوانيد كه بايد گفت اگر ايشان انقلابي نيست چرا جنابعالي و يارانتان و همچنين نمايندگان حداقل سه دوره قبل به ايشان رأي اعتماد داده‌ايد؟
 
تاكنون داشتن دو پاسپورت بر حسب قانون جرم محسوب نشده است و همچنان كه بعضي از مديران هنوز يك پاسپورت دارند و بعضي هم امثال بنده با عنوان مدير عامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب كه بيش از 80% توليد نفت كشور را در تعهد دارد هنوز پاسپورتي نگرفته‌ام اما اگر جنابعالي و ساير نمايندگان هم قطارتان در آينده جرم بودن دو پاسپورت را به تصويب رسانده و ابلاغ کنید و يقيناً اين مصوبه در وزارت نفت هم جاري‌سازي خواهد شد.
 
جايگاه تعيين كننده خائنين و خادمين ملت ايران، تذكر شفاهي جنابعالي از سر عصبانيت و قهر نيست، بلكه مقامات صالحه كشور در اين خصوص به مسئوليت خود وقوف كامل دارند و در نهايت اگر قرار است آيندگان شما را نبخشند، شايد بيشتر بخاطر سكوت‌هاي معني‌دارتان در مقابل عملكرد خلاف بعضي از دولتمردان گذشته باشد كه در چنگال عدالت نظام مقدس جمهوري اسلامي گرفتار و به سزاي اعمالشان رسيده و مي‌رسند.
 
در ضمن چنانچه بخاطر داشته باشيد در مذاكره حضوري چند هفته پيش با اينجانب فرموديد كه جناب آقاي زنگنه در حضور خودم (آقاي موسوي) با آقاي سعيدي‌كيا تماس گرفته و از ايشان (سعيدي‌كيا) تقاضا کرد كه در خصوص جابجائي آقاي خادمي تجديدنظر کند؛ همچنين علاوه بر مذاكره حضوري در مكالمه تلفني با اينجانب نيز اظهار کردید كه «واقعاً آقاي زنگنه انساني شريف، لايق و داراي صفات مردانگي ويژه مي‌باشد» اما مطالبي كه به نقل از جنابعالي در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده با اظهارات حضوري و تلفني شما كاملاً در تناقض بوده و براي رفع ابهامات و شُبهات به وجود آمده نياز به بازنگري و اصلاح مجدد دارد؛ به هر حال در سال همدلي و همزباني دولت و ملت پرداختن به اين گونه مباحث چالش برانگيز نتايج مثبتي را به همراه نخواهد داشت».
 
به گزارش ایسنا، سید شکرخدا موسوی در صحن علنی مجلس با ابراز نگرانی از آینده صنعت نفت در تذکری شفاهی به وزیر نفت با بیان این‌ اعتقاد که «امروز در صنعت استراتژیک نفت و گاز با فاجعه مدیریت تک صدایی مواجه هستیم» مدعی شده بود: فردی که در سال 76 و بدون حتی یک روز سابقه علمی و مدیریتی در صنعت نفت از سر اعتماد وکلای ملت ردای وزارت نفت را پوشید و مجددا از سال 92 بر صندلی مدیریت این صنعت نشست، در همان ابتدای وزارتش پیام داد، آن‌هایی که در 8 سال خانه‌نشینی‌اش سراغی از او نگرفته‌اند برای رفتن از مجموعه نفت آماده شوند. با این عقده‌ها و کینه‌ها فجایعی به بار آمده است.
 
نماینده مردم اهواز همچنین معتقد است که وزیر نفت بیش از یکصد نیروی انقلابی و مدیران تحصیل کرده دانشکده نفت را که عمدتا سوابق ممتاز انقلابی و مدیریتی داشتند، به خاطر حضور در دولت قبل اخراج کرده است و وی همچنین با یادآوری رای اعتماد مجلس به وزیر نفت گفت: آیندگان حتما ما را نخواهند بخشید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
comment
7
6
comment اقای مدیر عامل منطقه نفت خیز جنوب شما چرا کاسه داغتر از آش شدید.اقای موسوی از بی مهری که نسبت به یک هم استانی شد رنجیده شده.شاید...
comment
کرگر نفت جنوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
comment
1
6
comment آقای زنگنه از سال 76 تا 84 نزدیک به 200 شرکت موازی در وزارت نفت درست کرد.مثلا مدیریت تولید مناطق خشکی را تکه تکه کرد و به شرکت های مختلف تقسیم نمود و بسیاری از شرکت ها و مدیریت ها را از خوزستان به تهران برد.مثلا شرکت نفت شمال هنوز یک بشکه تولید نفت و یا گاز ندارد اما مدیر عامل و هیئت مدیره دارد.چرا؟ در خوزستان شرکت نفت اروندان در چند کیلومتر اهواز زیر نظر تهران اداره میشود و شرکت نفت و گاز گچساران و یا آغاجاری در چند صدکیل.متر اهواز زیر نظر اهواز است. چرا؟شرکت نفت مناطق مرکزی را درست کرد که فعالیت آن بصورت چند ده هزار بشکه نفت و گاز قبلا زیر نظر مدیریت تولید مناطق خشکی در اهواز بود.جالب اینکه ما در مرکز اصلا نفتی نداریم این شرکت شامل نفت و گاز غرب در کرمانشاه در غرب کشور است یا نفت و گاز شرق که یک میدان گازی شرق در سرخس است که آن هم در شمالشرق کشور است و میدانهای نفتی و گازی کوچک در جنوب استان فارس مانند هما و شنول و آغار و دالان و... حتی نام جغرافیایی این شرکت غلط است.چرا؟موضوع فلات قاره و پارس جنوبی که هردو در دریا هستند اما از تهران مدیریت میشوند هم همینطور است. واقعا چرا باید این همه شرکت موازی و مدیرعامل و هیئت مدیره و مدیران موازی در یک وزارتخانه یاشد؟؟؟؟
comment
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
comment
5
8
comment بزرگ مرد خوبی ها و اصالت و مهربانی .
عالیپور خوب و دوست داشتنی .
باران رحمت خداوند وجود چنین مردانی را این دیار تکثیر کند . آمیین
comment
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
6
3
comment با سلام. این نامه در شان یک خوزستانی دلسوز نیست.
comment
لر اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
0
4
comment سهم خوزستانی ها از اشتغال و درآمد های هنگفت نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاههای نفت و گاز و... چقدر است؟آیا نباید درصدص از درآمدهای نفت و گاز و تولید فولاد و شکر و بنادر و پالایشگاههای نفت و گاز و آب و لوله سازی و برق و.... برای عمران و آبادی خوزستان و محیط زیست آسیب دیده آن خرج شود؟ آیا نباید خوزستان پس از تهران پایتخت آبادترین استان کشور باشد؟آیا نباید استان خوزستان با این همه ثروت طبیعی و درآمد استان ویژه با مسئولین ویژه باشد؟چرا خوزستان و مناصب دولتی و حکومتی آن استان ویژه تعریف نمی شود؟
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
6
6
comment درود برجناب عالیپور محترم وبالیاقت وکاردان،جناب آقای موسوی نماینده وقت مردم اهواز شما اگر راست میگویید از حق و حقوق مردم اهواز دفاع کنید و مشکلاتشان را حل کنید شما را چه به سیاست مرد حسابی کاسه داغ تر از آش شمائد نه آقای عالیپور
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
5
4
comment روایت است که ملا نصرالدین را گفتند: یک کاسه آش بردند دم خانه همسایه شما؟ گفت: به ماچه!!
گفتند ملا آخه یک کاسه هم بردند دم خانه شما؟ ملا گفت به توچه!!
شاید حکایت این نامه همین باشد چقدر آقا به وزیر محترم را با القاب سنگین دانشمند و.... یاد کرده است. احتمالا طرف پست بالاتری می خواهد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
5
2
comment اقای محترم چرا انقدر برای آقای زنگنه دون میریزید. یعنی انقدر وجدان توی این صنعت به حد صفر رسیده که با تعریفات میخوای جای خودتو محکم کنی؟ اقای خادمی نه تنها کاشف نفت خزر بود بلکه قویترین مدیر نفتی ایران هست که تونسته به اینهمه افتخار دست پیدا کنه و تو دل کارمنداش و همه مردم ایران جا باز کنه. افسوس افسوس
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
7
4
comment قرارداد کرسنت یادمون نمیره آقای عالیپور که دستکمی از قرارداد....نداره؟؟؟؟!!!!!
زنگنه و نعمت زاده وزیر صنعت معدن چه زمانی میخوان بیخیال پستهای دولتی بشن؟؟؟!!!
comment
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
comment
4
4
comment اقای عالیپور وضعیت پروژه های شرکت شما الان چطوره؟
شرکت هایی که به واسطه طلبکاری از شما تعطیل شدن در استان چقدر است؟
وضعیت تولید چطوره؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
1
comment آیا باید وضعیت مسجدسلیمان و آبادان و هفتگل و ماهشهر و امیدیه و... پس از صد سال تولید نفت و گاز اینگونه باشد؟؟؟
comment
رامهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
1
0
comment آقای مهندس بهتر است فکری به حال میلیونها متر مکعب گاز همراه نفت کنید که ثانیه به ثانیه روی فلرها در سراسر استان و محدود کاری شما در مناطق نفتخیز جنوب در خوزستان و استانهای همجوار میسوزد و دود آن به خورد مردم این مناطق میرود.آیا بهتر نیست که شما به عنوان مدیر عالی رتبه صنعت نفت فکری به حال این موضوع کنید؟ آیا میدانید که اگر موفق شوید این گازها را مهار و به خوراک پتروشیمی یا پالایشگاه گازی تبدیل کنید یا اینکه با نیروگاه گازی تولید برق کنید و.... چه درآمد و اشتغالی را نصیب کشور و استانهای محدوده مناطق نفتخیز جنوب کرده و از چه آلودگی و آسیب به محیط زیست جلوگیری میکنید؟؟؟
comment
امین احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
1
1
comment آقای عالیپور شما کاسه داغتر از آش شدید . جناب مهندس خادمی یکی از فنی ترین و با ارزش ترین مدیران نفتی کشور هست که شما اینطور در مورد این بزرگوار قضاوت میکنید آقای سیدشکرخدا موسوی دفاع از یک انسان دلسوز و مدیر توانای خخوزستانی کرده ..خوزستان مرکز نفت ایران هست مگر ما چند مدیر نفتی خوزستانی در این وزارتخانه مهم داریم و قابل توجه دوستان آقای عالیپور این نامه را فقط جهت خودشیرینی خود نسبت به زنگنه نوشته و خود ایشان بازنشسته هست و طبق قانون کار نباید پست به این مهمی را بهش میدادن میدادنو خلاخلاف قانونه .و امیدوارم نمایندگان محترم مجلس این موضوع را پیگیری نمایند
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
1
comment با سلام
در خصوص اعتراض جناب نماينده محترم لازم است مطالب ذيل ابراز گردد :
جناب آقاي شكر خداي عزيز لياقت و شايستگي جناب زنگنه بر كسي پوشيده نيست و بهتر بود اين گلايه را بر وزير هاي قبلي مي داشتيد كه صنعت نفت در حال نابودي و تعطيلي بود نه اكنون كه تمامي فازهاي پارس جنوبي در حال فعال شدن هستند و توليد نفت در حال افزايش جهت صادرات مي باشد.
2- جناب موسوي شما چه لزومي دارد به دخل و تصرف در انتصابات و جابجايي ها حساس باشيد بهتر است به امورات جاري نمايندگي در حوزه خود بپردازيد كه مشكلات آنها كم نيست ...
3- حال چه شده در سال انتخابات اين همه داد و فرياد هاي عدالت خواهانه به راه افتاده است شما بهتر است سنجيده تر عمل نماييد و البته توصيه دارم بيشتر در كمسيون هاي تخصصي كه عضويت داريد مانند كشاورزي فعال باشيد تا نفت و بهتر است در پي انتقادات قبلي خود از سازمان جهاد كشاورزي باشيد
comment
یارعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
0
1
comment سلام ، انصافا شما باورتان می شود که نماینده اهواز برای همه چیزی بخواهد نه منافع بعضی ، شما گفته های آقای مهندس عالیپور را با دقت بخوانید و بعد قضاوت کنید
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
comment
1
0
comment به والله اين حق خوزستان نيست عاليپور به جاي ترس از بالادستي ترس از خدا داشته باش و اگر بلدي نامه سرگشاده به تهران بده وحق مردم خوزستان رو از نفت بگير نه با اينكه براي دخالت بي جا يك مدير نفتي در امور دولت و ملت دخالت ميكني اگر راست ميگي نامه براي جذب و يا حق خوزستان رو از نفت بگير
comment
ZAHRA
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
comment
1
0
comment آقاي عاليپور به جاي دفاع از وزير كه ميدانيد اشتباه و يكي از كارهايي است كه هميشه در ذهن مردم مي ماند به جانبداري از مردم خوزستان و حمايت نماينده اي كه در مورد حق و حقوق مدير عاملي كه به خاطر دفاع از پرسنلش بركنار شد حرف ميزدي واقعا بر چه اساسي اين جور حرف زديد و همه مي دانند اين حرفهاي شما نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار