شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان از برگزاری اولین سمینار سواد رسانه ای در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فضل الدین موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این انجمن در واقع اولین انجمن در حوزه تخصصی روابط عمومی ایران است. برنامه های برگزار شده توسط این انجمن در استان خوزستان نسبت به سایر استان های کشور بی نظیر بوده و مشابه آن هم معمولا برگزار نشده است.

وی افزود: متأسافنه در حال حاضر بیشتر سمینارهای برگزار شده در سطح کشور تئوری و نظریه پردازی است. به مدت هشت ماه با تعدادی از اساتید دانشگاه های مختلف استان خوزستان مورد ارزیابی و پژوهش قرار داده و در نهایت نیز یک زنجیره آموزشی برای آنها تعریف کردیم.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان با اشاره به اینکه تأخر فرهنگی از شکاف بین فرهنگ مادی و معنوی شکل می گیرد، گفت: در حال حاضر هر کسی می تواند با شبکه های اجتماعی که روز به روز در حال گسترش هستند، خبرنگار باشد، ولی باید این نکته را مدنظر داشته که شبکه های اجتماعی سندیت ندارند.

موسوی بیان کرد: بحث سواد رسانه ای از 50 سال قبل در کانادا شروع شده و در کشور ایران به تازگی به آن رسیده اند. 15 شهریور این انجمن با حمایت سازمان آب و برق اقدام به برگزاری اولین سمینار سواد رسانه در خوزستان می کند.

وی ادامه داد: سید بشیر حسینی مدرس، عضو هیئت علمی و مدیر گروه علوم نوین رسانه از دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما و سید محسن بنی هاشمی مدرس و عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما دو مدرس این سمینار هستند.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان عنوان کرد: با اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان تفاهم نامه ای را منعقد کردیم تا در حوزه روابط عمومی و رسانه آموزش های مهارتی را تدوین کنیم. این تفاهم نامه برای اولین بار در کشور رخ داده و استاندارد سواد رسانه ای را در قالب همین تفاهم نامه تدوین کرده و در صورت تأیید از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور قابلیت اجرا در سایر استان ها را نیز خواهد داشت. به طور معمول مدارک ارائه شده از سوی فنی و حرفه ای در وزارت امور خارجه قابل ترجمه است.

موسوی یادآور شد: این سمینار را با همکاری موسسه بین المللی و معتبر آی. سی. اس. کانادا برای اولین بار در حوزه روابط عمومی و رسانه برگزار خواهیم کرد. مبانی و اصول رسانه، شناخت منبع، تفکیک محصولات رسانه و آسیب شناسی رسانه از جمله محورهای این سمینار هستند.

وی تأکید کرد: مهلت ثبت نام برای روابط عمومی ها تا فردا بعد از ظهر بوده ولی برای بخش ثبت نام های فردی تا روز جمعه امکان پذیر است. محل برگزاری این سمینار سالن همایش ملی حفاری واقع در منطقه ملی راه اهواز بوده و از ساعت هفت و نیم صبح 15 اردیبهشت شروع شده و تا بعدازظهر همان روز نیز ادامه دارد. همچنین در این سمینار از کتاب نهضت سواد رسانه ای به قلم سید بشیر حسینی رونمایی می شود.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان اضافه کرد: شرکت کنندگان در سمینار جزوه آموزشی دریافت کرده و به صورت رایگان نیز برای دوره 6 ساعته بعدی ثبت نام می شوند. مدرک ارائه شده در سمینار نیز معتبر و بین المللی بوده و قابلیت استفاده در تمامی کشورها را دارد.

موسوی اظهار کرد: برای تبلیغات برگزاری این سمینار 6 بیلبورد در اهواز، 10 پورتال در شهرداری و پخش تیزر در صدا و سیما از امشب برنامه ریزی شده است.

وی در پایان گفت: هزینه این دوره در سطح بین المللی 350 هزار تومان و در سطح ملی نیز 250 هزار تومان است. علاقمندان می توانند برای ثبت نام به آدرس اهواز ـ خیابان 18 غربی کیان آباد پلاک 111 موسسه فرهنگی هنری مشی فاخر مراجعه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار