اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
مشاور استاندار خوزستان در امور گمرکی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی آبادان برای بهبود معیشت مرزنشینان با سهمیه سالانه پنج میلیون دلار صادرات در مقابل پنج میلیون دلار واردات است.

جاسم عالمی نیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غرفه های این بازارچه مرزی در میان تعاونی های مرزنشین، پیله وران، بازرگانان و مرزنشینان تقسیم می شود افزود: در این بازارچه ها امکان واردات بدون داشتن صادرات وجود ندارد و به بازرگان حق ورود و یا ترخیص کالا تا زمانی که صادرات نداشته باشد داده نمی شود.
وی راه اندازی این بازارچه ها مرزی را برای رونق صادرات و بهبود معیشت مردم این مناطق بسیار خوب و فعالیت آنها برای رونق استان مفید ارزیابی کرد و گفت: در این بازارچه ها سهمیه واردات و صادرات مشخص است و دیگر قاچاق انجام نمی شود.
مشاور استاندار خوزستان در امور گمرکی یادآور شد: برخی بازارچه ها دوطرفه هستند و در یک زمان واردات و صادرات و مبادله کالا صورت می گیرد اما بازارچه مرزی آبادان یک طرفه و ابتدا صادرات و سپس واردات در آن انجام می شود.
وی افزود: پس از هر صادرات انجام شده مهلت هشت ماهه برای واردات به بازرگان و یا غرفه دار داده می شود که این مهلت در واقع به گونه ای تشویق برای صادرکننده است.
عالمی نیسی فعالیت در بازارچه مرزی آبادان را برای همه آزاد دانست و بیان کرد: در این بازارچه اولویت فعالیت با مرزنشینان و بومی هایی است که دارای کارت بازرگانی، دفترچه تعاونی مرزنشینان، ملوانان، پیله وران، کارنامه اشتغال و گواهی غرفه داری هستند.
وی تاکید کرد: بازرگانی در این بازارچه بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی انجام می شود و تبادل ارز و سهمیه بر اساس این قانون است.
مشاور استاندارخوزستان، ساماندهی مرز و بازارچه های مرزی را با هدف رونق معیشت مرزنشینان و در نتیجه آن افزایش امنیت مرزها اعلام کرد.
بازارچه مرزی اروندکنار با مساحت بیش از پنج هزار متر مربع و زیر بنای یک هزار متر مربع و شامل 32 غرفه ساخته شده که هفته گذشته راه اندازی شد.
در خوزستان مصوبه ایجاد هشت بازارچه مرزی وجود دارد که تاکنون سه بازارچه رسمی چذابه، هندیجان و اروندکنار آبادان فعال هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار