اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
 کارکنان کشتارگاه سنتی اهواز با انتقاد از شهرداری به خاطر پرداخت نکردن حقوقشان خواستار احقاق حقوق خود توسط شهرداری اهواز شدند.

به گزارش ایرنا با راه اندازی کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز از اواخر پارسال، کشتارگاه سنتی به تدریج تعطیل شد و همه کارکنان آن از کار بیکار شدند.

تعدادی از سلاخان کشتارگاه سنتی اهواز، امروز برای سومین روز متوالی در اعتراض به تضییع حقوق خود و عملکرد نامناسب شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در مقابل ساختمان این شورا تجمع کردند.

این تجمع از صبح روز چهارشنبه آغاز و حوالی ظهر به پایان رسید.

یکی از سلاخان کشتارگاه دام سنتی اهواز در این تجمع گفت: 200 نفر سلاخ که پیش از این در کشتارگاه سنتی مشغول به کار بودند اکنون بیکار هستند.
عبدالزهرا یلالی افزود: سلاخی شغل آبا و اجدادی ما است و این افراد از 14 تا 50سال سابقه کار دارند، با این حال در کشتارگاه صنعتی از هیچکدام از این نیروها استفاده نشد و 30 نفر از استان های دیگر به کار گیری شدند.
وی افزود: با وجود درخواست های مکرر از مسوولان شهرداری اهواز، برای سلاخ های کشتارگاه تا کنون حق بیمه پرداخت نشده و هیچگونه سابقه ای ندارند به همین دلیل از خدمات اجتماعی هم برخودار نیستند.
یلالی با اشاره به اینکه در واگذاری کشتارگاه صنعتی به بخش خصوصی حقوق کارکنان قبلی کشتارگاه و سلاخ ها رعایت نشده است، اظهار کرد: در کشتارگاه سنتی آلایش های دام (پوست و کله و...) سهم سلاخ بود اما با مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش عوارض کشتار تا 750 هزار ریال دیگر این آلایش ها را هم از سلاخ ها می گیرند و حق آنها پایمال می شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون به چندین عضو شورای شهر برای حل مشکل مراجعه کرده ایم، گفت: با مسوولان ارشد نظام هم مکاتبه کرده و شکایت خود را اعلام کرده ایم.
حبیب حمادی یکی دیگر از کارکنان کشتارگاه سنتی اهواز نیز در این باره گفت: سلاخ های کشتارگاه سنتی در واقع بنیانگذاران کشتارگاه در اهواز هستند که در سال های جنگ هم شهر را ترک نکردند.
وی با انتقاد از شهرداری اهواز در واگذاری کشتارگاه صنعتی به شخص ثالث، تاکید کرد: بهره برداری از کشتارگاه صنعتی حق کارکنان کشتارگاه سنتی است، اما شهرداری بدون اطلاع ما مناقصه واگذاری کشتارگاه صنعتی به بخش خصوصی را برگزار و برای آن تصمیم گیری کرده این در حالیست که کارکنان قدیمی که حق ریشه دارند در حال تاسیس تعاونی بودند و شرایط کامل اداره محل را داشتند.
حمادی با بیان اینکه سلاخ ها از راه اندازی کشتارگاه صنعتی استقبال کرده و مخالف آن نیستند، تصریح کرد: اگر شهرداری اهواز قصد واگذاری کشتارگاه صنعتی را داشت اولویت با کارکنان قدیمی بوده اما می بینیم که سلاخ ها اکنون 45 روز است که بیکار هستند.
وی استخدام تعدادی از کارکنان کشتارگاه سنتی در بخش فضای سبز شهرداری اهواز را تکذیب کرد و گفت: مسولان شهرداری وعده کرده بودند که کارکنان بیکار شده را جذب کنند اما هیچکدام از سلاخ ها بکارگیری نشدند.
پیگیری خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهردار اهواز که امروز در تجمع حاضر شده بود و ناجی سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل پاسخگو نبودن این دو، بی نتیجه ماند.
عاشور سواری پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز شنبه در پی تجمع سلاخ ها در مقابل ساختمان شورا گفته بود که کارکنان قدیمی کشتارگاه در بخش فضای سبز شهرداری اهواز جذب شده و 30 نفر باقیمانده نیز به زودی به استخدام شهرداری در می آیند.
کارکنان کشتارگاه سنتی اهواز پیش از این نیز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کرده بودند.
کشتارگاه صنعتی اهواز اواخر پارسال آغاز به کار کرد و از آن زمان کارکنان قدیمی کشتارگاه سنتی که از کار بیکار شده بودند اعتراض خود را اعلام کردند اما این مشکلات هنوز به قوت خود باقیست.
کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز به دلیل جانمایی نامناسب هنوز نتوانسته پروانه بهره برداری خود را از دامپزشکی بگیرد. 
نیمی از کشتار دام استان در اهواز انجام می شود و در کشتارگاه سنتی روزانه حدود یک هزار راس دام سبک کشتار انجام می شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment وقتی سلاخ ها همیشه اعتصاب می کنند و در راه اندازی کشتارگاه اختلال ایجاد میشه همین میشه دیگه از جای دیگه سلاخ می اورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار