شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
رحمن قلاوند

بنام خدا
آن مرد بی کت آمد

چندی است که فرزندی از فرزندان شریف خوزستان در میان کم لطفی بعضی از دوستان مورد همجمه ای غیر متعارف قرار گرفته است که رد این همجمه به تاریکخانه هایی ختم میشود که در آن عکسهای نگاتیو و وارونه از واقعیات جامعه تولید میکنند.

مردی مورد هجمه قرار گرفته که خلاصه گفتمانش این است: «توسعه خوزستان برای توسعه امنیت ملی و‌منطقه ای»
او تجربه نسبتا تلخی نیز از این گفتمان عدالت خواهانه دارد.

نگاه محبت آمیز و هدایتگرانه او به همه اقوام و‌ گروههای درون خیمه جمهوری اسلامی باعث شده است که معاندینش بهانه ای برای سنگ اندازی به افکارش نداشته باشند و از سر ناتوانی هر از چند گاهی دست آویزی بی پایه را برای جو سازی علیه او تولید کنند، هر چند که این دست آویز، در گذر زمان با لطف خدا موجبات دلبستگی هم استانیهای شریفش را بیش از پیش به این شخصیت فرزانه فراهم می نماید، بنا به قول معروف که میگوید: «گر خدا خواهد عدو سبب خیر شود!»

ایامی که نوشته ها و سخنان خارج از عدالت علیه ایشان منتشر میشد را خداوند متعال توأم فرمود با همنشینی که دارد کم کم به همنشینی با ما خوزستانیها عادت میکند تا یادمان بیاید چرا فرزند خوزستان را مورد هجمه قرار میدهند.

گرد و خاکی که مدتهاست در غروبانه ترین اوقات بر سر سفره های بی غل و غش خوزستان خودخوانده مهمان شده است و در حال و آینده ما باید تمام و کمال هزینه های این مهمان نوازی خودمان را بحساب بیمارستانهای مجهز مرکز و استانهای توسعه یافته بپردازیم!

او میگوید مردم من مستحق این گرد و‌خاک نیستند! و اگر نمیشود خاک را از چشمان و ریه های آنان زدود، لااقل حداقل امکاناتی که جزیره های ریز اطراف هم از آن بهره مند هستند از آنان دریغ نشود!

آمار نگران کننده کوچ و انتقال نیروی انسانی با تجربه از استان در اثر: گرما، گرد و خاک، کمبود امکانات اولیه، محرومیت مضاعف، سختی بسیارربالای آب آشامیدنی و دهها عیب دیگر موضوعی نیست که بتوان بسادگی از آن گذشت و این نیز فرزند خوزستان را نگران ساخته است.
«خودروی اروندی» بهانه ای است برای هجمه به مرد شریفی که لباس تشریفات را رها کرده و مانند عادی ترین فرد جامعه در میان مردم حضور دارد!

خیلی ها که حتی زیاد از نزدیک با او همنشین نبوده اند، اذعان دارند که لحن شیرین آبادانی اش باعث میشود در پرکارترین ایام، خستگی را فراموش کنیم، بویژه زمانی که دردمندانه به خاطرات گذشته خود نیم نگاهی می اندازد! و ما را با خود به عمق خاطرات ایام گذشته مان که آکنده از گرما و شرجی خوزستان و رشادتهای دفاع مقدس است برمیگرداند!

او عملا به ما گفته است: «تن آدمی شریف است بجان آدمیت- نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» آن مرد بی کت آمد!

اندیشه هایش مملو از دغدغه هایی برای همه فرزندان خوزستان است،  او‌ حتی در رسمی ترین جلسات کاری در فکر فلافل فروشان لشکرآباد و محرومیت های حصیرآباد هم هست! در حالی که باید به شلمچه و چذابه و….. هم حواسش باشد. آن مرد بی کت آمد، حرمت فرزند خوزستان را نگه دارید، بیش از این تندی نکنید؛

 یاعلی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
2
4
comment دکترجان ؛ شما عزیز و مهربان به مردم هستید این چه فرمایش تلخی هست فرمودید همه این مردم با شرف،ارزشمندخوزستان صمیمانه دوستدار شما هستند ، قدرتان ار بخوبی میدانند و حامی.دعاگوی و پشتیبان جدی جنابعالی هستند انشاءالله به لطف زحمات غیرتمندانه اتان روزهای جشن و خوشحالی بزودی فرا میرسند و از جهارسوی شهر شادمانه بسوی شما با سرور و افتخار پیروزی هایتان در نیل به اهداف توسعه و رونق خوزستان را پایکوبی خواهیم کرد؛ به لطف خداوند منان عمرتان بابرکت و دراز و همیشه برفراز باشید . در قلب ما جای دارید و دعاگوی اتان هستیم . یا علی مدد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
2
2
comment در استان خوزستان دو استاندار بومی خوب بود .امیر حیات مقدم و مقتدایی.
حمله به دکتر از سمت انسانهای تنگ نظر و بی خدا است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
1
2
comment خاشعانه و خاضعانه براي اين اين مرد متواضع دعا مي كنم و براي انان كه سد راه او هستند انصاف،تعقل،تقوا و عدالت مسئلت دارم
comment
ابراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
1
0
comment درود بر دکتر مقتدایی
comment
سروش باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
1
1
comment 1- ما متاسفانه بلد نیستیم اختلاف های خود را سطح بندی و همدیگر را تحمل کنیم و با وجود اختلاف نظر؛ با هم همکاری کنیم. در نتیجه با کوچکترین اختلاف نظر، به سمت حذف همدیگر قدم بر می داریم.
2- بسیاری از بزرگان ما نیز میدان داری و اصلاح ذات الببین نمی کنند و منفعل و ساکت هستند و به تکثر گرایی کمک نمی کنند. در نتیجه، در اختلاف ها، فضا خیلی زود دو قطبی می شود.
3- بسیاری از موضع گیری های ما ریشه در خودخواهی های ما دارد. اگر خودخواهی های خود را کم کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.
4- عملکرد مقتدایی نیز مانند هر مدیر دیگری ایرادات و اشتباهاتی دارد ولی نقاط قوت بسیاری در شخصیت و عملکردش دیده می شود که او را شایسته ی تحسین، و همکاری می کند. او را تنها نمی گذاریم.
5- انتقاد حق همه است. از عزیزان منتقد خواهش می کنم نقد های خود را خصوصی به مقتدایی ارائه کنند. من بار ها دیده ام که با وجودی که ممکن است اعتراف به اشتباه خود نکند، ولی آن را اصلاح می کند.
6- متن نوشته شده ی آقای قلاوند را منصفانه می دانم.
comment
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
1
0
comment درود بر شرف مقتدایی
کسی که در دل مردم خوزستان جا گرفته با اقدامات چندتا از خدا بی خبر حذف شدنی نیست.
ومن الله توفیق جناب دکتر مقتدایی فروتن و دوست داشتنی
comment
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
comment
1
0
comment فرموده اید نگاه محبت آمبزوهدایت گرانه به همه اقوام ،بازخورد آنچه در این روزها درهمین سایت های استانی می بینیم چنین چیزی را القا نمی کند.بازهم خودرو اروندی را دلیل عدم مهاجرت مردم اعلام کرده اید از خود شما میپرسم بین خودرو اروندی و ریزگزدها کدام ارجح تراست.آیا هزینه کردن برای ریزگردها بهتر نبود تا برای خودروی اروندی؟آیا در آن صورت همه یکپارچه مجبور به حمایت نبودند؟چرا سدگتوند را مطرح نمیکنید؟چرا فقط خودرو اروندی ؟بهتراست نقد منصفانه انجام شود و نکات مثبت و منفی اعلام شود تا دغده های برخی که شاید به حق یا ناحق گلایه دارند پاسخ داده شود نه اینکه فقط خودرو اروندی و فرزند خوزستان بودن مطرح شود.
comment
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
comment
1
0
comment شوشان نظر من بر علیه ...بود نشان ندادی تو ایسنا اعلام کردم شوشان نشان نمیده... دنبال پسته وگرنه مطلب درسته
comment
سروش باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
comment
1
1
comment کاربر عزیز سلام:
1- مهم نیست سایت ها در باره ی نگاه محبت آمیز استاندار به اقوام چه نوشته باشند، مهم این است که کدامشان درست و منصفانه نوشته باشند.
2- خودرو اروندی و ریزگرد ها هیچ ارنباطی با همدیگر ندارند. یکی در حوزه ی عرضه ی محصول است که مردم با پول خود آن را می خرند. دیگری طرحی زیربنایی است که در این شرایط بی پولی و انزوای بین المللی نیازمند پول و همکاری بین المللی است. چه اعتبار دولتی برای خودروهای اروندی هزینه شده است؟
3- سد گتوند فراموش نشده است. افکار عمومی و مدیران استانی و ملی به آن مشغول است و راه های رفع مشکل، در دست بررسی است. دقیقا بفرمایید استاندار چه باید انجام بدهد. قلمت را بردار و پیشنهاد بده.
4- هواداری متعصبانه از مقتدایی و حمله ی غیرمنصفانه به او، برای ما رهگشا نیست. بایستی آگاهانه و منصفانه قضاوت کنیم. این بند 4 را برای خودم نوشتم؛ کسی به خودش نگیرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment درود بر دکتر مقتدایی. فرزند با غیرت خوزستان.
comment
از پرسنل فنی و حرفه ای خوزستان
|
United States
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment سلام؛
ا...نه نیازی نیست دکتر مقتدایی نیازی به حمایت و معرفی از طرف شما ندارد شما به نارضایتی همکارانتان و بخش خصوصی جواب دهید و به اوضاع خودتان رسیدگی کنید....
comment
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment [...]چرا [...]?چی محاسنی داشته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار