شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

رئیس اداره محیط زیست دزفول از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه محیط زیست و پارک وحش این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، فرهاد قلی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی این مدرسه در شهرستان دزفول اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه در شهرستان دزفول بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مکان ساخت این مدرسه محیط زیست افزود: این مدرسه در محل پارک لاله دزفول و مشرف به رودخانه دز ساخته میشود.

وی با اشاره به وسعت این مدرسه و پارک وحش خاطر نشان کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت هفت هکتار ساخته می‌شود.

قلی‌نژاد تأکید کرد: برای ساخت این مدرسه و پارک وحش زمانی بالغ بر یک سال در نظر گرفته شده و قرار است در مدت 12 ماه کار ساخت این مدرسه به پایان برسد.

رئیس اداره محیط زست شهرستان دزفول درباره وظایف این مدرسه و پارک وحش خاطر نشان کرد: این مدرسه وظیفه دارد تا کار تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی برای جذب اکوتوریست به شهرستان را انجام دهد.

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: پارک وحش دزفول استعداد تبدیل شدن به قطب اکوتوریسم را دارد.

به گزارش فارس ، عبدالرضا احسانی‌نیا  در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه محیط زیست و پارک وحش این شهرستان اظهار داشت: پروژه پارک وحش دزفول به دلیل بزرگی و وسعت استعداد تبدیل به قطب گردشگری اکوتوریسم خوزستان را دارد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه خاطر نشان کرد: این پروژه از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و به دلیل وسعت و اعتبار ویژه بعد فراملی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ساخت این مدرسه و پارک می‌تواند مردم را برای حفاظت از محیط زیست و ممانعت از تخریب مراتع و جنگل‌ها توجیه کند و امیدواریم در این باره مؤثر باشد.

احسانی‌نیا با اشاره به اینکه این ‌پارک گامی مثبت در اکوتوریسم است، خاطر نشان کرد: در ساخت این پارک تلاش خواهد شد تا بکر بودن طبیعت از بین نرود و در این باره تلاش خواهد شد تا گردشگران به وسیله این پارک به دزفول جذب شوند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین راه جذب گردشگر اکوتوریسم است که با ساخت پارک شهرستان دزفول گام اساسی در این زمینه در خوزستان برداشته می‌شود و دزفول نخستین شهر خوزستان خواهد بود که در این عرصه به صورت کلاسیک و علمی پای خواهد گذاشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار