اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران:
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: یک هیات کارشناسی از 'ژنو' آبان ماه امسال برای بررسی مشکلات رودخانه کارون به ایران و اهواز سفر می کند.
 نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: یک هیات کارشناسی از 'ژنو' آبان ماه امسال برای بررسی مشکلات رودخانه کارون به ایران و اهواز سفر می کند.

 نخستین گردهمایی حامیان بین المللی حفاظت از تالاب های ایران یکشنبه شب در هتل پارس اهواز تشکیل شد. 
در این نشست سفرای کشورهای استرالیا، بلژیک، سوئد، نروژ و معاون سفیر اتریش در تهران به همراه جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار خوزستان حضور داشتند.
'گری لوییس' در این نشست اظهار کرد: یک هیات کارشناسی از 'ژنو' آبان ماه امسال برای بررسی مشکلات رودخانه کارون و پیدا کردن راه حل این مشکلات به اهواز می آید.
وی با اشاره به دومین سفر خود به خوزستان در اردیبهشت امسال افزود: این تصمیم بعد از ماموریت اخیر من به خوزستان، با توجه به همکاری دفتر عمران سازمان ملل و با در نظر گرفتن نظرات استان اتخاذ شده است.
لوییس تصریح کرد: همه ما بخاطر نگرانی برای چالش های زیست محیطی که ایران با آن مواجه است، اینجا هستیم به ویژه نگرانی برای تالاب ها که ارزش اقتصادی آنها بسیار زیاد است.
وی افزود: حضور ما بیانگر تغییرات مثبت جو جهانی نسبت به ایران بخصوص در هفته های اخیر است و امیدوارم و باور دارم که این نتایج مثبت تقویت خواهد شد.
رییس برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) با تاکید بر آموزش و انتقال تجارب جهانی، اظهار کرد: حضور ما همچنین برای انتشار و شفافیت سازی بیشتر درباره پروژه حفاظت از تالاب های ایران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان و مردم است که از سال 2007 در ایران آغاز شده است.
وی افزود: این تجربه موفق که علیرغم چالش های مختلف در تالاب بین المللی شادگان به دست آمده است، هم اکنون در 10 تالاب دیگر ایران در حال تعمیم و تجربه است.
لوییس در ادامه با اشاره به تاثیر پدیده ریزگردها بر اهواز و خوزستان گفت: در ماموریت اخیر درباره این مساله صحبت شده و استاندار و دولت مرکزی در تهران از سازمان ملل برای حل این مشکل درخواست کمک کرده است.
وی اضافه کرد: پروپوزال (نقشه) این طرح تهیه شده که در حال بررسی توسط دولت است.
هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران تاکید کرد: ما باور داریم کشورهایی که دانش و تکنولوژی و منابع مالی موردنیاز را در اختیار دارند می توانند به حل مشکل کمک کنند.
وی با اشاره به همراهی سفرای چند کشور یاد شده که وی را همراهی می کنند اظهار کرد: شرکای ما طرح را ارزشگذاری کرده و امکان همکاری را بررسی می کنند.
'گری لوییس' نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، سومین بار است که به خوزستان سفر می کند. 
وی اردیبهشت 93 برای بازدید از تالاب شادگان و مناطق جنگی خرمشهر و آبادان و اردیبهشت 94 برای بازدید از سد گتوند، سازه های آبی شوشتر و محوطه تاریخی شوش به خوزستان آمد.
در سفر گذشته وی مسوولان استان در نشستی با لوییس، برای حل مشکل سد گتوند، پدیده ریزگردها و رودخانه کارون درخواست همکاری کردند.
طرح 'باز طبیعی سازی' رودخانه کارون که پیش از این به صورت موفقیت آمیز در ژنو اجرا شده بود، از سوی نماینده سازمان ملل مطرح و قرار شد هیاتی کارشناسی برای بازدید از کارون به اهواز سفر کنند.
برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست از سال 89 طرح حفاظت از تالاب بین المللی شادگان را آغاز کرده است. 
هماهنگ کننده سازمان ملل و سفرای پنج کشور قرار است فردا (دوشنبه) از تالاب بین المللی شادگان و شهر آبادان بازدید کنند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
comment
0
1
comment احیای کارون =احیای خوزستان=ایران اباد
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
comment
0
1
comment ما که از هموطنان مرکز نشین خود نا امید و مایوس شده ایم.
اینها جزو طرحها برای انتقال اب و سد ، خیر دیگری برای کارون نداشته اند.
شاید خارجی ها بداد کارون برسند.
بداد جلگه خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار