شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
استاندار خوزستان:
اکنون استقلال اهواز حال و روزش بدتر از تیم نفت مسجدسلیمان است. متأسفانه شاهد نابودی استعدادها در شهرهای ورزشی هستیم. رقابت‌ها باید در کیفیت باشد و درعین‌حال تیم ها نیز باید پوست‌اندازی کرده و حتی برخی مواقع افراد جای خود را به جوانان بدهند.
 استاندار خوزستان گفت: ورزشگاه جهان‌آرای خرمشهر را برای فینال جام حذفی آماده می‌کنیم تا خرمشهر میزبان شایسته‌ای برای این بازی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی سه شنبه شب در نشست مشترک با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر در استانداری خوزستان اظهار کرد: وقتی اصرار بر ثبات در مدیریت تیم ملی و جوان‌گرایی در لیگ برتر است، بنابراین باید با شرکت در رقابت‌های داخلی و جهانی به یک استاندارد خوب برسیم.

وی افزود: همچنین باید برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌هایی که به ورزش کمک می‌کنند نیز معلوم شود، چون به هر حال گاهی مواقع انجام امور بدون منابع مادی حتی با بهترین برنامه‌ریزی‌ها هم بی‌نتیجه خواهد ماند.

مقتدایی عنوان کرد: کل تلاش یک پدر و مادر برای علم، مسکن، آرامش و ازدواج فرزندان همه در راستای داشتن آرامش انجام می‌شود، بنابراین انتزاعی برخورد کردن برخی دستگاه‌ها اصلاً کار درستی نیست و آرامش در ورزش از بین می رود.

وی تصریح کرد: ما در یک دوره انتقال هستیم ولی این دوره در عین‌حال برای کسانی که مسئولیت‌پذیر نیستند، بهترین راه برای پاک کردن صورت مسئله خواهد بود. متأسفانه این افراد بی‌مسئولیت غافل از این هستند که وقتی جامعه بدون تولید و انگیزه باشد، اقتصاد هم ضربه می‌خورد.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر انتقالی که در اصل ۴۴ قانون انجام‌ شده و بخش‌های عمومی را به دولتی سپرده‌اند، به شکلی است که اگر دچار مشکل شوند خود دولت هم با مشکل مواجه می‌شود.

مقتدایی بیان کرد: باید به آموزش و پرورش توجه کرد؛ اگر جامعه هدف در آموزش و پرورش راضی بوده و آینده خود را روشن ببینند آن وقت خود به خود اولیای آنها نیز راضی خواهند بود. اگر به دنبال محلی برای هزینه کردن هستید، بهتر است تا به آموزش و پرورش و حوزه ورزش و جوانان بپردازید.

جایگاه والای ورزش در خوزستان

وی گفت: در قدیم حتی ۱۰ بازیکن از خوزستان در تیم ملی داشتیم که گاه می‌گفتند، خوزستان یک تیم ملی دارد. این مسئله نشان‌دهنده جایگاه بالای ورزش در خوزستان است. متأسفانه برخورد بدی که با ورزش شده سازمان‌یافته نبود. در حقیقت جزو وظایف دولت و مجلس است که در زمینه ورزش همت بیشتری داشته باشند.

مقتدایی با تاکید بر اهمیت اقتصاد در ورزش اظهار کرد:‌ به برنامه ۹۰ پیشنهاد می دهم که چندین برنامه خود را به اقتصاد ورزش اختصاص داده و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را هم می‌تواند، برای ارائه توضیحات لازم به برنامه دعوت کند.

مدیریت یک تیم توسط یک نابینا

وی با یادآوری اینکه تیم کیان آبادان در گذشته به صورت کامل توسط یک فرد نابینا به خوبی مدیریت می‌شد، گفت: در گذشته سازمان‌های مختلف کمک‌های بسیار خوبی را به ورزش و به ویژه فوتبال داشتند. در گذشته افتخار بانک‌ها و سازمان‌ها، کمک به ورزش بود. ولی اکنون دستگاه‌های متمول اولین هزینه و اعتباری را که قطع می‌کنند، خدمات ورزشی است. باید تأسف خورد که ورزش همیشه محروم تر از سایر بخش‌ها است.

مقتدایی بیان کرد: اکنون استقلال اهواز حال و روزش بدتر از تیم نفت مسجدسلیمان است. متأسفانه شاهد نابودی استعدادها در شهرهای ورزشی هستیم. رقابت‌ها باید در کیفیت باشد و درعین‌حال تیم ها نیز باید پوست‌اندازی کرده و حتی برخی مواقع افراد جای خود را به جوانان بدهند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برنامه تلویزیونی پایش علاقه خاصی به مسائل حوزه اقتصادی دارد. پیشنهاد می‌کنم که جایگاه اقتصاد در ورزش را با دعوت از وزرا و توضیح در مورد اینکه چه خدمتی به ورزش کردند، روشن کند. برنامه پایش و ۹۰ خوب است که چندین برنامه خود را به اقتصاد ورزش اختصاص دهند. حتی خبر ۲۰ و ۳۰ هم بررسی کند که دستگاه‌های متمول چه کمکی به ورزش داشته‌اند.

برگزاری دیدار نهایی جام حذفی در پایتخت دفاع مقدس

مقتدایی افزود: باید مسئولان در ارتباط با این تیم هایی که در حال له شدن هستند، پاسخگو باشند. مسئولان باید در ارتباط با دغدغه‌های چنین تیم هایی احساس مسئولیت کنند. در شهری مانند آبادان که فوتبال مطرح است مردم از سه روز قبل از انجام بازی فوتبال به تحلیل پرداخته، یک روز درگیر برگزاری بازی بوده و در نهایت نیز سه روز دیگر هم علت برد و باخت را نقد می‌کنند. بنابراین باید به چنین شهرهایی توجه داشت.

وی با بیان اینکه مقرر شده دیدار نهایی جام حذفی در خرمشهر برگزار شود، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این رویداد ورزشی در استان پایتخت دفاع مقدس و شهر مظلوم خرمشهر برگزار می‌شود.

مقتدایی بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باعث خرسندی شده انتخاب روز سوم خرداد برای برگزاری مسابقه جام حذفی است. این روز نه تنها برای خرمشهر بلکه برای کل کشور دارای ارزش است. خوزستان در میزبانی از مهمانان با تعداد بالا تجربه داشته و در ایام اربعین میزبان یک میلیون نفر بود، برای این مسابقه و میزبانی از ۵۰ هزار نفر هم قطعاً موفق خواهد بود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: ورزشگاه جهان‌آرای خرمشهر را به مناسبت هفته دفاع مقدس و مظلومیت همه شهدای جنگ تحمیلی هر چه سریع‌تر آمده می‌کنیم تا میزبان شایسته برای فینال جام حذفی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار