اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۶۵۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
استاندار خوزستان:
مقتدایی افزود: مهاجرت از این استان تنها خاص غیر بومی هایی است که دارای شغل دولتی بوده اند.
 استاندار خوزستان گفت: هیچ مهاجرتی از این استان به خاطر بروز پدیده ریزگردها صورت نگرفته است.

عبدالحسن مقتدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم استان خوزستان همچنان که هشت سال دفاع مقدس در برابر آماج حملات بعثی ها مقاومت کردند همواره در برابر سختی های طبیعی از جمله ریزگردها نیز مقاومت کرده و نه تنها منطقه را ترک نکرده اند بلکه مصمم به سرمایه گذاری در این استان قهرمان شده اند. 

وی افزود: مردم غیور استان خوزستان در 22 بهمن سال گذشته که اوج ریزگردها بود با حضوری میلیونی در این راهپیمایی اثبات کردند که به منطقه، استان و نیز نظام پایبند هستند و خوزستان را بیش از گذشته دوست داشته و در اعتلا و توسعه آن گام بر می دارند. 
استاندار خوزستان گفت: مهاجرت استان خوزستان برای افراد غیر بومی به خصوص کسانی است که در صنعت نفت استخدام می شوند که پس از پایان ماموریت یا بازنشستگی خود این استان را ترک می کنند. 

وی با بیان اینکه مردم مقاوم خوزستان هیچگاه تسلیم پدیده های جدید اجتماعی از جمله خشکسالی ها و ریزگردها نخواهند شد، افزود: این مردم با تعلق خاطر به این خاک و منطقه بیش از پیش نسبت به توسعه آن هم قسم شده اند.

مقتدایی ادامه داد: با تغییر نگاه حاکمیتی نسبت به نوع سرمایه گذاری ها در این استان مردم بسیار امیدوار به آینده استان شده به طوری که سرمایه گذاری های آنان در استان افزایش یافته است. 
وی بیان کرد: تا قبل از دولت کنونی نوع سرمایه گذاری در استان بیشتر حاکمیتی بوده و در زمینه های نفتی، پالایشگاهی و دیگر قسمت ها و توسط دولت انجام می شد اما اکنون این نگاه در استان تغییر یافته و بیشتر سرمایه گذاری های استان با محوریت مردم و مشارکت آنان انجام می شود و به همین دلیل امید به آینده در مردم استان بیشتر شده است. 

استاندار خوزستان ریزگردها را یک پدیده نا میمون دانست و گفت: مردم خوب می دانند که این پدیده بیشتر از کانون های خارجی که مرتبط با خشکسالی ها است نشات می گیرد هر چند مسوولان کنونی هم تلاش خود را برای حل و فصل این موضوع به کار گرفته اند. 

وی سفر متعدد مسئولان ارشد کشور در سال گذشته برای بررسی این موضوع به استان و نیز تصویب مصوباتی در دولت برای مقابله با ریزگردها را از عزم و اراده قوی دولت برای ریشه کنی این معضل یاد کرد و گفت: معضل ریزگردها بیش از 10 سال است که به دلیل به هم خوردن اکوسیستم و خشکسالی های متعدد در منطقه ایجاد شده است. 

مقتدایی در عین حال افزود: مهاجرت مردم بومی استان خوزستان به خارج از استان به منظور فرار از ریزگردها کاملا بی پایه و اساس است و مهاجرت از این استان تنها خاص غیر بومی هایی است که دارای شغل دولتی بوده اند. 

استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر 4.5 میلیون نفر دارای 27 شهرستان و 17 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
comment
0
6
comment جناب مقتدایی بزرگوار
کافیست یک آماری از کارگزینی های اموزش و پرورش و سایر ارگان ها بگیرید و پاسخ این سئوال را خواهید یافت
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
comment
0
5
comment جناب مقتدايي با تمامي احترامي كه براي حضرتعالي قائل هستم و آنهم بخاطر شخصيت شما نه بخاطر جايگاه شغلي اما اين آمارها صحيح نيست و حتما شرايط جوي كه يكي از عوامل گرد و خاكهاي سالهاي اخير است مزيدي بر علت مهاجرتها شده است و اتفاقا بسياري از خانواده هاي اصيل خوزستان در مناطق مانند اهواز و دزفول و شوشتر و بهبهان و ماهشهر و آبادان و.... مهاجرت كرده اند و اين يك واقعيت تلخ است كه بايد آن را پذيرفت و اين مهاجرتها در كانونهاي خاصي مانند شهركهاي كرج و اصفهان و شيراز بوضوح قابل مشاهده است
comment
خان بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
comment
0
4
comment سلام
خیلی از اقوام ما که ساکن دزفول و اهواز بودن به اصفهان و کرج مهاجرت کردن.دلیل اونم فقط و فقط هوای آلوده و ریزگرد های کشنده خوزستام بود.چون بچه کوچیک داشتن تو خانواده و اذیت میشد.حالا بی امکاناتی در شهرها جای خود...
comment
شهروند خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
comment
0
3
comment از عوامل اصلی بروز ریزگردها خشکی تالابهای بزرگ استان (هورالعظیم،شادگان،بامدژ و میانگران) میباشد که خصوصا نقش هورالعظیم در میان بسیار پررنگ و برجسته است؛حاکمیت میبایست به وظایف خود برای احیای تالابهای خوزستان به ویژه هورالعظیم عمل کند.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
comment
0
2
comment جناب اقای مقتدایی حال که میدانی تمامی مهاجرتها مربوط به غیر بومی میباشد دستور بده غیر بومی استخدام نشه
comment
پاراف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
comment
0
0
comment پاراف
آخرین اخبار و قوانین و مقررات کارمندان، کارگران و ایثارگران
همراه با مطالب و نوشته ها و خدمات اختصاصی
برای حمایت از تنها سایت مستقل و بروز حوزه کارمندی و کارگری، لطفا لینک ما را در سایت خود قرار دهید.
باتشکر از حسن توجه تان
www.paraf.ir
#پاراف
comment
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
comment
0
3
comment اقاي استاندارضمن خسته نباشيد واقعيت ها خلاف سخنان شماست بهتره سري به بيمارستانها و مركز الرزي تهران بزنيد اكثر بيماران خوزستاني هستند اكه با انتقاليم موافقت ميشد همين امروز از خوزستان ميرفتم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
comment
0
2
comment سلام ضمن خسته نباشید به استاندار خوزستان
اگر با سند و دلیل هم میخواهید بنده امار مهاجرت اقوام و اشنایان خود را که در تابستان 94 به تهران کرج و ..مهاجرت کردند خدمتون ارایه کنم شاید باور کنند.فقط علتش گردو خاک نیست به چندین علت و علل دیگر از جمله وضعیت نابسامان شهری .گرانی . تحصیلی .درمانی .رفاهی ...ازخوزستان میروند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment جناب مقتدایی با احترام باید بگم که آمار شما در خصوص مهاجرت صحیح نیست ، خوزستان در حال حاضر هیچ جور نمیشه تحمل کرد زیرا از لاحاض امکانات تفریحی ورفاهی و بهداشتی و رسیدگی مسئولین در حد صفره،
گردوخاک هم مزید بر علت شده ، به والله ما گرما تحمل میکنیم اما خاک و آلودگی امانمان را بریده ،اگر شاغل نبودیم همین امروز مهاجرت میکردیم
comment
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment به نظرم این حرف جناب مقتدایی اصولی نیست. من خودم ملک تجاریمو برای فروش گذاشتم، به محض فروش رفتن قصد دارم به کرج برم، چون پسر یک ساله ام دو ماهگی عمل قلب باز انجام داده و اینجا موندن همش ضرره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
comment
0
0
comment با سلام خدمت استاندار محترم
من واقعا نمیدانم چرا شخص اول یک استان آسیب دیده خود به کتمان آسیب بپردازد. نمی دانم کتمان یک واقعیت که از قضا در صورت بیان و تاکید بر آن می توانید امکاناتی برای استان بگیرید چه خیر و سودی دارد؟ شاید تنها سود آن این است که مسئولان بالاسری خود را از خودت خوشجال می کنی... ضمن آنکه برادر عزیز آخر این ادعای عحبیب خود را به یک دلیل معتبر یا یک تحقیق علمی مستند می فرمودید..هرجند به این مطلب هم توجه بفرمایید که موضوع اصلی گرایش به خروج از استان است نه واقعیت حروچ. زیرا شما بهتر می دانید که خروح از استان یا انتقال از استان از لحاظ اداری با چه موانعی همراه است.
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
comment
0
0
comment با سلام
من ساکن اصفهان شدم و برادرم تهران و پسر عمه ام هم در شاهین شهر.
همه از اهواز کوچ کردیم. ولی متاسفانه بدون اجازه ئ استاندار محترم شهر خود را ترک کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار