شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
سیدشریف حسینی: یکی از دلایلی که این اتفاق تلخ برای حجاج بیت‌الله الحرام رخ داد این است که امسال تمرکز دولت آل سعود بیشتر به جنگ با یمن و حواشی آن معطوف شده و آنها از تأمین سلامت حجاج غافل شده بودند.
 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، دلیل وقوع حادثه خونین منا را توجه بیش‌ازحد دولت آل سعود به جنگ یمن و غفلت از تأمین سلامت حجاج دانست.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه خونین یمن که منجر به کشته شدن چند صد نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در کشور عربستان شد هرچند در این کشور تازگی ندارد ولی نشان می‌دهد این دولت توانایی اداره کردن کنگره عظیم حج را ندارد.

وی افزود: آل سعود در مدت اخیر، تمرکز خود را بر روی جنگ با کشور مظلوم و بی‌دفاع یمن قرار داده است و در این مدت دست به جنایت‌های متعددی زده و متأسفانه قصد رها کردن مردم این کشور را ندارد و روزانه با انواع سلاح‌های پیشرفته علیه این کشور مرتکب جنایت می‌شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که این اتفاق تلخ برای حجاج بیت‌الله الحرام رخ داد این است که امسال تمرکز دولت آل سعود بیشتر به جنگ با یمن و حواشی آن معطوف شده و آنها از تأمین سلامت حجاج غافل شده بودند.

حسینی با اشاره به اینکه این حادثه نشان داد، آل سعود توان اداره کنگره عظیم حج که محل تجمع و اتحاد مسلمین سراسر جهان است را ندارد، گفت: لازم است کشورهای اسلامی در این خصوص تصمیمی قاطع اتخاذ کنند و مسئولیت آل سعود در برگزاری حج را سلب کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولاً اماکن مقدس عربستان را نمی‌توان متعلق به دولت آل سعود دانست بلکه این اماکن فراملی و بین‌المللی هستند، تأکید کرد: مجامع اسلامی و بین‌المللی باید سران آل سعود را بابت این کشتار هولناک به‌پای میز محاکمه بکشانند چراکه بی‌شک آنها در تأمین امنیت میلیون‌ها مسلمان غفلت کشنده‌ای داشته اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار