اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت:
اعزام دانش اموزان به اردوهای مختلف، کمک به سمن ها (NGO) و ...
بی شک یکی از مظلوم ترین دستگاه های خدمات رسان به صورت عام المنفعه به مردم خوزستان که هر آنچه گذاشته کمتر به چشم آمده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

کافی است جستجوی کوچکی در مناطق 8 گانه نفتخیز جنوب داشته باشی و از مسئولین بخواهی که تمام فعالیت های عام المنفعه خود را به سمع و نظرت برسانند، آن وقت باید حداقل و به صورت تیتروار هم که خواسته باشد فعالیت های عام المنفعه خود را بگوید بالای 3 تا 4 ساعت وقت بگذاری تا صحبت هایش به پایان برسد.


خدمات رسانی در حوزه راه سازی، کمک به ساخت مدارس و مساجد و درمانگاه، آبرسانی به روستاها، کمک به سایر ارگانهای دولتی و بسیجیان و هلال احمر و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، کمک به مردم سیل زده و زلزله زده و محیط زیست و زائران راهیان نور و ... همه و همه تنها در یک حوزه از 9 حوزه مناطق نفتخیز جنوب و آن هم توسط شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت صورت می گیرد و به دلیل نجابت این شرکت اغلب خدمات عام المنفعه بدون انعکاس مانده اند و جامعه ایی که برداشت شان این است، نفت خدمات آن چنانی به خوزستان نداده است!!!

اما وقتی مجله داخلی شرکت را ورق میزنم، اولین چیزی که توجه ام را جلب می کند 20 شهید این حوزه کاری است شهادت در محل کار بدلیل بمباران، شهادت در جبهه و پالایشگاه و ... که نشان می دهد همیشه جزء خط شکنان بوده اند و برای حفظ آب و خاک کشور از جان خود گذشته اند، همچنین کنترل نشت نفت و پاکسازی رودخانه کرخه که مانع از آسیب رساندن به گونه های جانوری و به خطر افتادن سلامتی مردم شده است، مهار فوران نفت و گاز چاه شماره 104 مارون، مهار فوران نفت و گاز از چاه شماره 24 نفت شهر و خط لوله قلعه نار به اهواز از شاخص ترین فعالیت های این شرکت می باشد.


لازم به ذکر که از روز اول اکتشاف نفت تاکنون خدمات ترابری جزء لاینفک فعالیت ها بوده و بدلیل ضرورت و نیاز مبرم به این مهم در نهایت با تغییر ساختار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ایجاد شرکت های خدماتی، تخصصی از اسفند سال 1382 این شرکت تاسیس و فعالیت های خود را گسترده و ویژه تر آغاز کرد.

از همین رو خبرنگار ما مصاحبه مفصلی را با مهندس مراد کمالی مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در خوزستان انجام داده که نظر شما را به این گفتگو جلب می کنیم.



مهندس مراد کمالی مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در ابتدای صحبت های خود با اشاره به فعالیت های این شرکت گفت: شرکت ما یکی از شرکت های زیر مجموعه نفتخیز جنوب است و کل فعالیت های پشتیبانی در زمینه حمل و نقل ماشین آلات سبک و سنگین و اتوبوسرانی را عهده دار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 هزارکیلومتر گستره فعالیت های حوزه مناطق نفت خیز جنوب یعنی از شمال خوزستان تا جنوب استان و همچنین استانهای فارس و بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری می باشد که تمامی نیازهای حمل و نقلی این مسیر در زمینه تولید نفت، آبرسانی، سوخت رسانی و ماشین های بالابرنده و جرثقیل و اتوبوس و مینی بوس و ... را ما تامین و در اختیار تولید قرار میدهیم.

کمالی بیان داشت: اما در کنار این وظیفه ایی که بر عهده شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت است یک سری مسئولیت های اجتماعی که نفع آن به مردم می رسد را در دستور کاری خود قرار داده ایم، مثلا برای مردمی که در کنار تاسیسات ما زندگی می کنند و شرایط سخت و آلودگی ها را تحمل می کنند بخصوص در اهواز و کارخانه بهره برداری هر کاری از دست ما برآید را برایشان انجام می دهیم و همچنین با دستور مدیران سازمان به سازمانهایی مثل استانداری و هلال احمر و آموزش و پرورش ، سپاه و بسیج و اقشار مختلف مردم خدمت رسانی می کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت افزود: اینکه شرکت ما به طور مستقیم پروژه عام المنفعه برای مردم تعریف کند جزء وظایف نیست، اما امکانات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در طول سال بارها مورد استفاده خدمات عام المنفعه قرار می گیرد، به طور مثال یکی از بخش هایی که به کرار به خدمات ما در طول سال نیاز دارد پلیس راه و نیروی انتظامی می باشد، زیرا این دو نهاد پرکار به تنهایی و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند نمی توانند از عهده تمامی کارها برآیند و در برخی مواقع مثل ایام نوروز که در جابجایی نیروهای خود با مشکل مواجه می شوند و یا در صورت تصادف نیاز به جرثقیل برای جابجایی خودروهای تصادفی مانده در جاده است از خودروهای سبک و سنگین ما بهره مند می شوند که در نهایت این مهم مردم را منتفع می کند.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از سازمانهایی که به ماشین آلات ما نیاز دارد هلال احمر می باشد، مثلا در سیل آغاجاری و رامهرمز که مردم در معرض خطر بودند، با توجه به تماس نماینده مجلس وارد شدیم و و مشکلات سیل را برطرف کردیم، یا در ایذه با دستگاه های در اختیار خود راه های روستایی که بسته شده بودند را باز کردیم و با استفاده از بولدزر، گریدر و بیل مکانیکی راه های جدیدی را احداث و به کمک وزارت راه آمدیم.

کمالی تصریح کرد: بارها شده است که برای بردن دکل به چاه نفت اکتشاف شده مجبور بوده ایم از راه های روستایی عبور کنیم و با درخواست های اهالی روستا و شوراهای شهر و روستا به مرتفع نمودن مشکلات جاده پرداخته ایم و حتی این موضوع به روستاهای همجوار هم رسیده و یا اینکه با تانکر برای ساکنین روستاها آب برده ایم و لوله گذاری ها جهت آبرسانی را هم انجام داده ایم.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: یا در بحث آموزش و پرورش اعزام دانش اموزان به اردوهای مختلف، کمک به سمن ها (NGO) و نهادهای مردمی، کمک به سپاه و بسیج در راستای فعالیت های جهادی به خصوص در زمینه اعزام بسیجیان به مساجد و پایگاه های مختلف و روستاهای محروم که از طریق پایگاه بسیج ما یعنی شهید تندگویان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: از دیگر خدمات عام المنفعه ما توجه به اردوهای جهادی دانشجویان است که در ایام نوروز این عزیزان برای رفع مشکلات روستاییان عازم می شوند و وسایل حمل و نقل آنها را ما تامین می کنیم و حتی بعضا مصالح ساختمانی، موتور جوش و ... خریداری شده آنها را ما به محل مورد نیاز حمل می کنیم و در ساخت و ساز مساجد و مدارس و درمانگاه ها ماشین آلات خود را در اختیار قرار می دهیم، همچنین ماشین آلات خود را در اختیار گروه جهادی فرجوانی جهت ساخت مسجد و مدرسه در لالی و ایذه قرار دادیم.

کمالی به یکی دیگر از شاخص ترین فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت های عام المنفعه ما در زمینه ساخت یادمان شهید علی هاشمی است، از این رو تمامی فعالیت هایی که در رفیع و هور انجام شد به وسیله ماشین الات ما انجام پذیرفت و کاروانهای راهیان نور که به این مناطق می رفتند و مکانی برای پارک خودروهای خود نداشتند را با اماده سازی مکانی این ظرفیت را مهیا کردیم که 500 اتوبوس بتوانند جای پارک داشته باشند، این منطقه به طول 200 در 100 متر و با ارتفاع 1/5 متر خاکریزی انجام شده است و چند ماهی درگیر این کار بودیم، جدای از این در محل شهادت علی هاشمی تمام فعالیت های زیرساخت احداث یک سوله را جهت استراحت زائرین انجام دادیم که این محوطه به طول 300 متر و عرض 50 متر می باشد که 3 متر خاکریزی در این مکان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: در سیل لالی، اندیکا، آرپناه که روز چهارم عید نوروز اتفاق افتاد و تمام راه ها و پلهای ارتباطی این مسیر مسدود شده بود را با اعلام استانداری ماشین آلات را در اختیار قرار دادیم و پلهایی را که آب برده بود و جاده های آسیب دیده را ترمیم و یک کنار گذر احداث کردیم و تا 20 فروردین در منطقه بودیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی گفت: از دیگر فعالیت های عام المنفعه ما مشارکت در ساخت 2 مدرسه در منطقه کارون است که فعالیت های محوطه سازی آن را انجام دادیم، همچنین در ایام نوروز به غیر از پلیس راه به هلال احمر و محیط زیست هم خدمت رسانی کردیم به خصوص در زمینه آبیاری فضای سبز.

کمالی بیان داشت: یکی از اقداماتی که در راستای فعالیت های عام المنفعه صورت می گیرد، اعزام گروه سرویس کار و تعمیرات ماشین آلات در مسیر اعزام است، زیرا احتمال بوجود امدن مشکل برای خودروها می باشد و به این دلیل که باید خودرو سریعا مهیا خدمات رسانی شود این گروه به سرعت وارد کار تعمیرات می شوند و بدون فوت وقت سریعا وارد فعالیت می شویم و خدا را شکر با ماشین آلاتی که در اختیار داریم از عهده وظایفی که به ما سپرده می شود بر می آئیم.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت تصریح کرد: اعزام کاروانها به محل مراسم شهید چمران در دهلاویه و تامین اتوبوسهای مورد نیاز از دیگر فعالیت های ما به شمار می رود، همچنین در موضوع اربعین حسینی کمپ هایی را در مسیر احداث کردیم و محوطه سازی پارکینگ مرز چزابه و آبرسانی به سرویس های بهداشتی و نصب چادرها و ... را انجام دادیم که این نمونه فعالیت های ما در سال بالای 5 میلیارد تومان هزینه دارد و خدا را از این بابت شاکریم که می توانیم به مردم خدمات رسانی کنیم، اما سوالی که برای ما باقی می ماند این است که چرا علیرغم اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تا این اندازه در زمینه فعالیت های عام المنفعه فعال است، اما همیشه مظلوم واقع می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های شاخص شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین و ویژه ترین فعالیت های ما در زمینه رفع بحران نشت نفت به رودخانه کرخه بود و مشکلات زیست محیطی که این حادثه بوجود اورده بود، متاسفانه خط لوله ای که از دهلران به دزفول می آمد دچار نشت شده بود و نفت به رودخانه کرخه آمده بود و اگر این موضوع شناسایی نمی شد و مشکل ادامه می یافت شاهد اتفاقات نامناسبی می بودیم که خوشبختانه طی تماس هایی که با ما گرفته شد سریعا وارد عملیات اجرایی شدیم و با اعزام ماشین آلات سنگین خود به منطقه و با کمک نفت مرکزی و ملی حفاری یک پل معلق ساختیم و یک بوم که مانع از پیش روی نفت در رودخانه شود و توانستیم با ماشین آلات مخصوص نفت روی آب را برداشت و جمع اوری کنیم و به کارخانه اهواز 2 منتقل کردیم و تمامی کانالهای کشاورزی در مسیر را لایروبی و مدیریت خوبی در این مسیر صورت گرفت.

کمالی گفت: یکی دیگر از فعالیت های درخشان ما در نفت شهر بود به گونه ای که اپراتور ماشین آلات سنگین در آن حرارت و آتش وحشتناک مشغول مهار فوران آتش بودند و این نوع فعالیت ها آنها باعث شد که مهندس بهمنی مدیرعامل ملی حفاری گفت باید از اپراتورهای ماشین آلات سنگین تجلیل و مجسمه آنها را جلوی وزارتخانه نصب کرد، از این رو تنها کاری که از دست ما برامد اعزام تعدادی از این عزیزان به مشهد مقدس و پاداش دادن مادی و معنوی به این عزیزان بود و قطعا این نوع فعالیت ها در حقوق اپراتورها و ... تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: تنها دلیل این نوع فعالیت ها عرق پرسنل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت به مردم خوزستان و کشور است، اعتقاد قلبی ما ایثار در راه مردم است و اغلب پرسنل ما برای فعالیت های عام المنفعه به صورت داوطلب گام به این مهم می گذارند و هر انجا که پرسنل ما متوجه شوند قرار است نفعی به مردم برسد واقعا پای کار می آیند و بعضا 2 برابر سایر فعالیت ها توان می گذارند به خصوص در کمک به روستائیان و عشایر در زمینه آبرسانی و ساخت مدارس و ساخت راه و ... است.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در پایان با اشاره به اینکه هیچ درخواست عام المنفعه ایی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روی زمین نمی ماند و اعتقاد قلبی مدیران آبادانی و پیشرفت استان خوزستان است گفت: بدون شک استانی که در 8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت های جوانانش بوده و نگذاشته اند حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم از دست برود شایسته خدمات فراوان در تمام زمینه ها هستند، از این رو اعتقاد قلبی من این است که باید به این مردم خدمت کرد تا شاهد کشوری آباد باشیم و بدون شک در تمامی فعالیت های عام المنفعه ایی که بتوانیم حضور خواهیم یافت.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
غیزانیه اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
comment
0
1
comment سلام
بخش غیزانیه اهواز که دارای بیش از 500 چاه نفتی است کمترین بهره ای از این خدمات در گذشته نبرده است و متاسفانه هیچ توچهی به ان نشده است . حتی سرویس مدارس روستاهای ان نیز تامین نشده است .
مهندس عزیز لطفا به این بخش که در نزدیکترین محل به شما است سری بزنید .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment سرویس مدارس کوی نفت به شهرک نفت راحذف کردید آنوقت دم از خدمات میزنید بچه های ما از اول مهر سرگردان شده اند
بس دیگه تبلیغات بی خودی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment میشه این کارهای عام المنفعه رو نام ببرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
غیزانیه اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment سلام
دیروز یک مطلب نوشتم ارایه نشد واقعا متاسفم اگر نشان ندهیذ..
comment
صدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
comment
0
1
comment سلام.با این همه درآمد نفتی که خوزستان به کل کشور می دهد،این کارها که گفتید که چیزی نیست که منتی بر خوزستانیهای غیور و خویشتندار میگذارید.احتمالا ماهی چند بار به تهران جهت کارهای اداری سفر می کنید، ببینید وزیرنفت برای متروی تهران چه کارهایی انجام داده است، اگد دستتان به وزیر رسید به ایشان متروی اهواز را هم از بودجه های عام المنفعه نفت تامین و راه اندازی کند
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
comment
0
0
comment متاسفانه این دیدگاه برای استان بسیار مضر است. باید دید به نسبت درآمد مناطق نفت خیز چه مقدار در استان هزینه شده است؟ و یا به نسبت آلودگی محیط زیستی که ارمغان نفت برای استان است چه مقدار هزینه شده است.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
comment
0
0
comment درصدی از درآمد نفت باید به توسعه استان اختصاص داده شود که با آن زیر ساخت های بسیار عظیم مانند بیمارستانهای مجهز ، شبکه راههای استاندارد، توسعه شهری ، و تجهیز پلیس صورت پذیرد
comment
غیزانیه ومشرحات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
comment
0
0
comment سلام علیکم بخش غیزانیه بزرگترین بخش در استان ازنظر جغرافیا واز نفت تقریبا چهل درصد نفت استان ازبخش غیزانیه ومشرحات میباشد جنابعالی که صحبت ازخدمات میکنی به روستاهای بخش غیزانیه چه خدماتی انجام دادی خدمات جنابعالی زمین ها ی کشاورزی ماراخراب کردید بیکاری به وجود اوردید انواع واقسام امراض اوردید جاده های دسترسی روستاها راخراب کردید ازچه بگوییم خدمات شرکت نفت زیادند ولی فقط باید ازشما وامثال شما تشکرکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار