اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: توسعه کشاورزی به عنوان مهمترین فاکتور در اقتصاد کشور است.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همانطور که می دانیم غذا، ابتدایی ترین نیاز انسانی است و نقش اساسی آن، انکار ناپذیر است، امروزه سوء تغذیه در بیشتر کشورها به ویژه کشورهای جهان سوم، به چالش جدی تبدیل شده است همچنین سوء تغذیه باعث عدم دسترسی بدن به مواد اصلی غذایی می شود و یکی از دلایل مهم بیماری های جسمی و روانی است. 
با پیشرفت دانش، صنعت و تکنولوژی نوین، تغذیه انسان نیز دست خوش تغییراتی شده است، استفاده از غذاهای فوری و پخت و پز با دستگاه هایی همچون ماکروویو و سرخ کُن، افزایش یافته است.
همچنین با تغییر در نوع تغذیه و ذائقه مردم، گرایش به غذاهای سنتی همچون انواع خورشت ها، آش ها و دیگر غذاهای سنتی کاهش یافته است و غذاهای آماده یا به اصطلاح «فَست فود» جای گزین آن شده است. محتویات غذاهای آماده به گونه ای است که مردم را به زیاده روی در خوردن تشویق می کند و خطر چاقی مفرط را نیز افزایش می دهد.
ناگفته نماند که نقش موثر توسعه کشاورزی به عنوان مهمترین فاکتور در اقتصاد کشور، انکار ناپذیر است و به همین دلیل روز جهانی غذا که امسال مصادف با هفتادمین سالگرد تأسیس فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) است، شعار «حمایت اجتماعی و کشاورزی شکستن چرخه فقر در مناطق روستایی» توسط این سازمان نامگذاری شده است. 
بی شک هدف اساسی سازمان فائو، زدودن فقر و گرسنگی در همه جهان است به طوریکه جهت گیری و اولویت های این سازمان، ثمره بیش از شصت سال مطالعه و تجربه است. از آنجا که فقر و گرسنگی با یکدیگر در ارتباط هستند، سازمان فائو هدف خود را تامین غذا برای همگان می داند. همچنین نظر به ابعاد و گسترش فقر در مناطق روستایی به ویژه کشاورزان و ماهی گیران و دیگر اقشار فقیر جامعه را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
از این رو با توجه به برگزاری برنامه های سراسری به مناسبت روز جهانی غذا و ارائه برنامه های فـــرهنگی و اطلاع رسانی مرتبط با موضوع ایمنی غذا، با دکتر حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت و گو کردم.
وی در این زمینه اظهار کرد: برنامه های این معاونت در روز 25 مهرماه امسال شامل نواختن زنگ سلامت غذا در مدارس اهواز همزمان با سراسر کشور، برگزاری زنگ آموزش با موضوع( ایمنی غذا و دانش آموزان)، نواختن زنگ صبحانه سالم و کامل در مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برگزاری مسابقه مقاله نویسی برای دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم است.
برزگر افزود: توزیع پمفلت و بروشور های آموزشی در مدارس استان خوزستان نیز از دیگر برنامه این معاونت در روز جهانی غذا پیش بینی شده است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیر در این زمینه گفت: همچنین اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی روز حهانی غذا به منظور تاکید بر برچسب گذاری و نشانه های تغذیه ای برای ارتقاء سلامت غذا و برگزاری جشنواره غذا از دیگر برنامه های روز جهانی غذا است .
سیمین فقهی افزود: برگزاری نشست مطبوعاتی و ارائه آموزش هاي لازم در زمینه نحوه تهيه و صرف غذاهاي سالم براي والدين دانش آموزان، توزيع بروشور آموزشي و هداياي فرهنگي با موضوع ايمني غذا از ديگر برنامه هاي است که توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ستان خوزستان اجرا خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار