شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
سید خلف موسوی خبر داد :
شهردار اهواز با اشاره به این موضوع که طبق قانون بستر رودخانه ها ملک عمومی بوده و در مالکیت شهرداری ها هستند گفت: سرانه های عمومی باید بر اساس قانون و طبق نقشه های تفکیکی به شهرداری واگذار شود.
شهردار اهواز در نشست مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان از مدیران شهرداری مناطق هشتگانه خواست سند پارکها و فضای سبز، اماکن عمومی و فرهنگسراهای متعلق به شهرداری و گورستانهای متروکه به نام شهرداری صادر تا مالکیت آن بر این مکانها برای همگان احراز شود.

سید خلف موسوی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از دارابی معاون مالی اداری، زیلابی معاون شهرسازی و معماری و عطار رئیس اداره حقوقی شهرداری اهواز جهت پیگیری اسناد مربوط به اراضی و املاک شهرداری شد.

وی ادامه داد: رئیس اداره حقوقی شهرداری باید برای پارکهای ربیع، جزیره، قوری تا پل ششم       (پارک مالیات) و غیره درخواست سند کند. سند تک برگ هوشمند جلوی برخی از مشکلات مربوط به مالکیت را می گیرد

وی با اشاره به این موضوع که طبق قانون بستر رودخانه ها ملک عمومی بوده و در مالکیت شهرداری ها هستند گفت: سرانه های عمومی باید بر اساس قانون و طبق نقشه های تفکیکی به شهرداری واگذار شود.  

وی همچنین از رامشی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان به دلیل همکاری با شهرداری اهواز تقدیر و تشکر کرد و گفت: وی  در زمینه ثبت و اسناد ، دارای تجربه های گرانسنگی است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، در خصوص تعامل میان دستگاههای مسئول در هر شهر گفت:  طبق فرموده مقام معظم رهبري مسئولين بايد با تعامل با هم كار كنند، اما متاسفانه در شهر اهواز مسئولين بصورت جزيره اي عمل مي كنند و هرکس به فکر انجام مسئولیت خویش است.

عبدالحسین رامشی  همچنین در خصوص تشکیل کارگروه ثبت شهرداری اظهار داشت: معتقدم تشكيل كار گروه تخصصي ثبت شهرداري بايد مستمر باشد و مسئولین حقوقي و املاك شهرداري به صورت دائمي عضو اين كار گروه باشند و از حوزه ثبت  نیز معاون بنده  نماینده و عضو این کارگروه هستند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان ادامه داد: كار گروه ثبت شهرداری  دائما بايد جلسه برگزار کنند و نماينده شهرداري هم در آن حضور داشته باشد. سه ناحيه ثبت براي این كارگروه تشكيل داده و از هر ناحيه دو نفر به نمایندگی از شهرداري عضو می شوند كه دايم در اداره ثبت حضور داشته باشند و املاك و مستغلات شهرداري را جهت صدور سند مالكيت پيگيري كنند و چنانچه موانعي ايجادشد سریعا مشکل را به كارگروه ارجاع دهندو كار گروه همان هفته تصميم بگيرد تا نواقصات رفع ، تصويب و سند مالكيت مستغلات شهرداری صادر گردد.

وی افزود: پيشنهاد میکنم  میان شهرداری و ادره ثبت  تبادل اطلاعات صورت گیرد  زیرا يكسري نقشه ها در حوزه سیستم کاداس ثبت گردیده که برای شهرداري مفید است و متقابلا شهرداري يكسري نقشه ها دارد كه براي ما مفيد است چون نقشه های اداره ثبت بروز نيست و نقشه بردار بايد مجدا آنها را بروز رساني كند.

رامشی در رابطه با تفكيك اراضي عنوان کرد: در سیستم کاداس نقشه هايي كه زمين خالي باشد نداريم ولي شهرداري از تفكيك اراضي، نقشه هایی دارد که باید به ثبت ارائه شود تا در سامانه کاداس گنجانده شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در رابطه با utm كردن نقشه هاي شهرداري گفت: شهرداری باید نقشه هاي utm را به ما بدهد تا آنها را در سيستم كاداس ثبت کنیم.

وی در رابطه با اداره نظام مهندسي نیز بیان کرد: معتقدم اداره ثبت وشهرداري نشستي با هيئت مديره نظام مهندسي داشته باشند و یک تفاهم نامه انعقاد شده تا هم به مردم اجحاف نشود هم حق و حقوق شهرداری حفظ شده و نظام مهندسی نیزحق خود را برداشت کند.

عبدالحسین رامشی  ادامه داد: در رابطه با مقررات ماده 19 حتما دستورات لازم به واحدهای ثبتی جهت همکاری مضاعف داده میشود.طبق ماده 19 اراضی متروکه یا بلا استفاده شهرداری که شرایط الحاق به مجاور را داشته باشد، ثبت آمار می گردد . البته در این زمینه مجموعه ثبت نیز آماده همکاری با مجموعه شهرداری اهواز است.

وی اظهار داشت: در رابطه با احراز مالکیت اشخاص، قانون اجازه نمی دهد ما پاسخگوی دستگاههای عمومی و ادارات دولتی باشیم و فقط از طریق محاکم قضایی و دادگستری ها می توانیم پاسخگو باشیم .

عبدالحسین رامشی در پایان گفت: مجموعه اداره ثبت همه در خدمت مجموعه شهرداری بعنوان متولی املاک عمومی شهر اهواز هستیم و هرگونه قصوری بوده پوزش می طلبیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار